Όταν σε άλλες πόλεις της γεωγραφικής Πελοποννήσου είναι πλέον σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για το φυσικό αέριο, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, και πολύ περισσότερο η Καλαμάτα, ακόμα ψάχνει το… πλαίσιο με το οποίο θα καταφέρει να ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες.
Όπως ανακοινώθηκε χθες, βρίσκονται πλέον στον «αέρα» οι διαγωνισμοί της ΔΕΔΑ που θα μεταφέρουν το φυσικό αέριο στη Δυτική Ελλάδα. Οι πρώτες πόλεις στις οποίες θα αναπτυχθούν υποδομές διανομής φυσικού αερίου είναι η Πάτρα, το Αγρίνιο και ο Πύργος, όπου θα κατασκευαστούν συνολικά 208 χιλιόμετρα δικτύου, καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες τουλάχιστον 11.000 καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών) έως το 2025.
Διαγωνισμοί
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έγιναν για την Πάτρα και τον Πύργο, στόχος είναι οι κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινήσουν προς το τέλος του 2021 και να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2023.
Η ΔΕΔΑ προχώρησε στη δημοπράτηση των έργων, προκηρύσσοντας, μεταξύ άλλων, τους εξής διαγωνισμούς:
-Πάτρα: «Εργασίες κατασκευής δικτύου διανομής μέσης και χαμηλής πίεσης, συνδέσεων παροχετευτικών αγωγών και εγκατάστασης εξοπλισμού (σταθμών μέτρησης και ρύθμισης, βανών κ.τ.λ.)». Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 19,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ)
-Αγρίνιο – Πύργος: «Εργασίες κατασκευής δικτύου διανομής μέσης και χαμηλής πίεσης, συνδέσεων παροχετευτικών αγωγών και εγκατάστασης εξοπλισμού (σταθμών μέτρησης και ρύθμισης, βανών κ.τ.λ.)». Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 10,86 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Τα έργα ανάπτυξης υποδομών διανομής φυσικού αερίου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι συνολικού προϋπολογισμού 41 εκατ. ευρώ (έως το 2023), εκ των οποίων το 48% προέρχεται από κεφάλαια της ΔΕΔΑ και το υπόλοιπο 52% από εθνικούς (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και κοινοτικούς (ΕΣΠΑ 2014-2020) πόρους.
Εκτός η Καλαμάτα
Η τροφοδοσία των πόλεων θα γίνεται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG), το οποίο θα μεταφέρεται οδικώς με βυτία από τις μεγάλες δεξαμενές αποθήκευσης της Ρεβυθούσας. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο, το οποίο γίνεται με βάση τα πιο αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας των χωρών της Ε.Ε. και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, ελαχιστοποιώντας τις συνέπειες τόσο στο περιβάλλον όσο και στην ποιότητα της ζωής των κατοίκων.
Σε ό,τι δε αφορά την Καλαμάτα, το μόνο που είχε γίνει γνωστό από τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Σκρέκα, σε ομιλία του στη Βουλή μέσα στο καλοκαίρι, ήταν ότι η ΡΑΕ αυτή την περίοδο τροποποιεί το πλαίσιο παροχής του φυσικού αερίου της Περιφέρειας Πελοποννήσου, προκειμένου στη συνέχεια να εγκριθούν τα όποια «επενδυτικά σχέδια» υποβάλλουν εταιρείες για την ανάπτυξη του δικτύου σε Καλαμάτα, Σπάρτη και Ναύπλιο. Δηλαδή, τίποτα συγκεκριμένο…
Β.Β.