Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της διημερίδας «200+1 χρόνια Μουσικής Επανάστασης»

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της διημερίδας «200+1 χρόνια Μουσικής Επανάστασης»

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της επιστημονικής διημερίδας με τίτλο «200+1 χρόνια Μουσικής Επανάστασης» που διοργάνωσε η Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας το Σάββατο 23 και Κυριακή 24 Οκτωβρίου.

Το πρόγραμμα της διημερίδας περιελάμβανε κεντρικές ομιλίες στην αίθουσα εκδηλώσεων της Σχολής, καθώς και αφιερωματική συναυλία με ελληνική μουσική της προεπαναστατικής περιόδου. Κεντρικοί ομιλητές της πρώτης ημέρας ήταν: ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Η μέριμνα της Μ.τ.Χ.Ε. για τη διάδοση της ελληνικής μουσικής κατά την προεπαναστατική περίοδο», ο Nicolae Gheorghita, καθηγητής του Εθνικού Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου, ο οποίος μίλησε για τη Βυζαντινή Μουσική στις Ρουμανικές Ηγεμονίες κατά την περίοδο της Φαναριώτικης εποχής (1711 – 1821), με διαδικτυακή σύνδεση μίλησε ο Adrian Sirbu, λέκτορας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο «George Enescu» στο Ιάσιο, με θέμα «Η εφαρμογή της Νέας Μεθόδου στη Μολδαβία» και ο Γεώργιος Κωνσταντίνου, δρ Ιονίου Πανεπιστημίου, χοράρχης της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας, ο οποίος μίλησε για το «Θεωρητικό του Χρυσάνθου δύο αιώνες μετά».

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με την αρχαία Θεία Λειτουργία του Ιακώβου του Αδελφοθέου στον Ιερό Ναό Ταξιαρχών Καλαμάτας, όπου έψαλαν ο χορός της Μητροπόλεως Μεσσηνίας με τους καλεσμένους καθηγητές και έκλεισε με ομιλίες το απόγευμα από τον ιστορικό και ερευνητή παραδοσιακών τραγουδιών, Πέτρο Ανδρουτσόπουλο, με θέμα «Το δημοτικό τραγούδι στην Πελοπόννησο από την Άλωση έως την Επανάσταση» και του διευθυντού της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ι.Μ. Μεσσηνίας, Κωνσταντίνου Σιάχου, με θέμα «Η μουσική του Ελληνισμού μετά την Άλωση- διάσωση και διάδοση στον ελληνόφωνο κόσμο».

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με συναυλία στο χώρο της Σχολής με ύμνους σε ελληνικά και ρουμανικά, φαναριώτικη μουσική και δημοτικά τραγούδια της προεπαναστατικής περιόδου από τη χορωδία και την Ορχήστρα της Σχολής και σολίστ τον κ. Πέτρο Ανδρουτσόπουλο.