Σημαντικό είναι το ενδιαφέρον των Μεσσηνίων για την ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εξ ου και προσπαθούν να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας τους, για την οικονομία που παρέχουν κι άλλα σχετικά ζητήματα.
Η εμπειρία μέχρι στιγμής δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ βολικά και οικονομικά για μετακινήσεις στην περιφέρεια και την πόλη, αλλά και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, με βασικό όμως μειονέκτημα την ενδιάμεση φόρτιση για ένα μεγάλο ταξίδι.
Το ενδιαφέρον των Μεσσηνίων επιβεβαίωσαν, μιλώντας στο «Θ», τόσο από την αντιπροσωπεία της Peugeot του κ. Κώστα Κωνστάνταρου όσο και από την αντιπροσωπεία Κουτουμάνος, Audi, VW και Skoda.
Αυξημένο ενδιαφέρον
Ο κ. Κώστας Κωνστάνταρος με την αντιπροσωπεία της Peugeot σημείωσε ότι το ενδιαφέρον των Μεσσηνίων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αρκετά μεγάλο και ο κόσμος έχει μπει στη φιλοσοφία να ζητά πληροφορίες και να ενημερώνεται. «Βέβαια, έχουμε μάθει να αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές. Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να καλύψουν όπως θα ήθελαν, με αυτονομία, πολύ μεγάλες αποστάσεις ή αυτούς που κινούνται με ταχύτητες και κάνουν μεγάλα ταξίδια. Αντιθέτως μέσα στην πόλη ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει αυτονομία 300-340 χλμ. και μεγάλη οικονομία», πρόσθεσε ο κ. Κωνστάνταρος, συμπληρώνοντας ότι για 15.000 χλμ. το κόστος ανέρχεται περίπου στα 300 ευρώ.
Εξήγησε δε, ότι σημαντικός είναι και ο ρόλος του δικτύου φόρτισης, ενώ οι δημόσιοι φορτιστές πρέπει να γίνουν περισσότεροι και να φορτίζουν γρηγορότερα. «Ο μέσος όρος φόρτισης είναι 40-45 λεπτά στην Ελλάδα, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι περίπου 20 λεπτά. Αυτό είναι ένα μειονέκτημα για κάποιον που θέλει να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι και πρέπει να σταματά για να φορτίσει το αυτοκίνητο. Υπάρχουν αρκετά δημόσια σημεία φόρτισης, ενώ βλέπουμε τώρα ότι εγκαθιστούν και κάποια σούπερ μάρκετ για δωρεάν φόρτιση. Σίγουρα πρέπει κάποιος να μπορεί να το φορτίσει και στο σπίτι του. Για κάποιον που κάνει χιλιόμετρα στην επαρχία, τον συμφέρει πάρα πολύ», είπε ο κ. Κωνστάνταρος.
Τέλος, επισήμανε ότι πρέπει να δοθούν επιπλέον κίνητρα σε όσους θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως ισχύει και στην Ευρώπη και αφορά στους χώρους στάθμευσης, όπως και άλλα ζητήματα. Επίσης, να αυξηθεί η επιδότηση, καθώς οι τιμές των εν λόγω οχημάτων είναι ακόμα υψηλές.
Συμφέρει
Από την αντιπροσωπεία Κουτουμάνου των οχημάτων Audi, VW και Skoda, ο κ. Λευτέρης Στραβόλαιμος σημείωσε ότι όλο το γκρουπ διαθέτει προς πώληση αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και υβριδικής τεχνολογίας.
Επιβεβαίωσε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πολύς κόσμος βρίσκεται σε ερευνητικό στάδιο για αυτά και την τεχνολογία τους. «Είναι αυτοκίνητα που έχουν μια τιμή και ενδιαφέρουν πολύ τον κόσμο. Βέβαια, παίζει σημαντικό ρόλο η χρήση για την οποία το θέλει κάποιος. Μπορείς να το φορτίσεις στους δημόσιους σταθμούς, αλλά είναι προτιμότερο να υπάρχει χώρος που μπορείς να το φορτίσεις, για παράδειγμα ένα γκαράζ. Το καλό είναι ότι μπορείς να το φορτίσεις στο ποσοστό που επιθυμείς, ενώ οι φορτίσεις είναι σχετικά γρήγορες, αν για παράδειγμα το αφήσεις μέχρι να κάνεις τα ψώνια σου. Και ως οικονομία είναι πολύ ικανοποιητικά τα χιλιόμετρα που δίνουν. Πελάτες μας μάς λένε ότι άνετα βγάζουν 500 χλμ. μέσα στην πόλη», επισήμανε ο κ. Στραβόλαιμος, συμπληρώνοντας κι αυτός ότι υπάρχει ως μειονέκτημα το θέμα της αυτονομίας για πολύ μεγάλα ταξίδια.
Της Βίκυς Βετουλάκη