Παρέμβαση υπέρ της αναγκαιότητας υλοποίησης ολόκληρου του οδικού άξονα Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα έγινε από το βουλευτή Μεσσηνίας Γιάννη Λαμπρόπουλο, κατά τη διάρκεια της τροπολογίας που κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Υποδομών.
Μεταξύ άλλων, ο βουλευτής επισήμανε: «Ο δρόμος αυτός είναι ένα σημαντικότατο έργο για όλη τη Δυτική Ελλάδα. Είναι ένας οδικός άξονας που θα ξεκινά από την Καλαμάτα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα. Φανταζόμαστε, θέλουμε, προσπαθούμε, πιέζουμε, παλεύουμε οι πολιτικοί -προσωπικά εγώ έχω δώσει ένα μεγάλο αγώνα- και οι φορείς για να γίνει αυτός ο μεγάλος οδικός άξονας.
Σκέφτομαι, όταν ένας δρόμος ξεκινά από την Καλαμάτα, περνάει από το Καλό Νερό, τον Πύργο, όχι φυσικά μέσω Μεγαλόπολης και Ανδρίτσαινας, και καταλήγει στην Πάτρα και στα Ιωάννινα, όταν κάποια στιγμή θα λειτουργήσει και κάποια γραμμή ναυτιλιακή από την Κρήτη μέχρι την Καλαμάτα, που θα έρχονται όλα τα εμπορεύματα και τα προϊόντα με φορτηγά στην Καλαμάτα, από εκεί στην Πάτρα και κατευθείαν στις ευρωπαϊκές αγορές, πόσο καλό θα είναι και πόσο θα αποσυμφορήσει τον Πειραιά, την Αττική Οδό και το δρόμο Αθήνα-Πάτρα.
Θα είναι ένα σημαντικότατο έργο που το θέλουμε όλοι, το περιμένουμε όλοι για την ανάπτυξη όλης της Δυτικής Ελλάδος. Αυτό το έργο, λοιπόν, ξεκίνησε και έδωσε ελπίδες ότι θα γίνει το 2007 με την κύρωση τότε της σύμβασης στη Βουλή από τον τότε υπουργό, το Γιώργο Σουφλιά, τον οποίον οφείλουμε όλοι να μνημονεύουμε, γιατί έχει βάλει τη βάση για όλα τα μεγάλα έργα που έγιναν στη χώρα μας. Το ενέταξε στη σύμβαση παραχώρησης Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Καλό Νερό.
Το 2013, λόγω και της οικονομικής κρίσης, στη Βουλή με το ν. 4219/2013 απεντάχθηκε και εξαιρέθηκε το κομμάτι από το τμήμα από την Πάτρα, τον Πύργο, την Τσακώνα.
Έγιναν πολλές προσπάθειες και έγιναν πολλά λάθη, ενώ ήταν να δημοπρατηθεί το τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο τον Μάρτιο του 2015 ανακοίνωσε η καινούργια κυβέρνηση με το γνωστό εργολάβο με τα βοσκοτόπια και κατακερμάτισε το τμήμα αυτό σε οκτώ μέρη, με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει και να μη γίνει τίποτα. Αποτέλεσμα; Καθημερινά σκοτώνεται κόσμος και χύνεται αίμα στην άσφαλτο.
Σήμερα με την τροπολογία αυτή που έρχεται και που καλούμαστε όλοι να ψηφίσουμε, εντάσσεται το τμήμα από Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα στη σύμβαση παραχώρησης.
Κι έτσι, λοιπόν, έχουμε τη μεγάλη ελπίδα πλέον μέσω της σύμβασης παραχώρησης, γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος χρηματοδότησης του μεγάλου αυτού έργου, αφού θα ξεκινήσει και πήρε υπογραφή το τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως ακούσαμε τον υπουργό προηγουμένως να διαβεβαιώνει, αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για να ενταχθεί και να ξεκινήσει και το υπόλοιπο τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα.
Και λέω από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα, γιατί υπάρχει στην περιοχή του Καϊάφα, όπως είναι γνωστό, απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που δημιουργεί προβλήματα. Και εκεί θα το δούμε, για να γίνουν οι όποιες παρεμβάσεις στα λίγα χιλιόμετρα της περιοχής του Καϊάφα.
Όμως, για όλο το άλλο τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα ελπίζουμε, πιστεύουμε ότι έγινε μία καλή αρχή σήμερα. Είναι ένα καλό ξεκίνημα, μια καλή στιγμή για την κατασκευή του δρόμου και ευχαριστούμε τον υπουργό και την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό που γνωρίζει το θέμα και γνωρίζει το πρόβλημα και θέλει να γίνει ο δρόμος.
Όλοι μαζί, λοιπόν, πιστεύουμε ότι με γρήγορες διαδικασίες θα προσφύγουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να έχουμε καινούργια έγκριση για το “Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα”. Δε θα ησυχάσουμε, δεν επαναπαυόμαστε, θα παρακολουθούμε. Θέλουμε όλοι -δεν υποχωρούμε- να γίνει και αυτό το τμήμα. Θέλουμε το όραμα, να δούμε να υπάρχει ένας οδικός άξονας από την Καλαμάτα μέχρι τα Γιάννενα που θα αλλάξει όλη τη Δυτική Ελλάδα, που θα αναπτύξει όλη τη Δυτική Ελλάδα. Περιμένουμε από τον υπουργό να προχωρήσει γρήγορα τις διαδικασίες και να μας δώσει και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».