Την έναρξη της πρωτοβουλίας Digital Nomads (Ψηφιακοί Νομάδες) ανακοίνωσε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.
Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε ο υπουργός, «αρκετοί επισκέπτες έμειναν το χειμώνα στα νησιά μας ή σε άλλους προορισμούς και δούλεψαν εξ αποστάσεως από τον υπολογιστή τους.
Αυτό είναι ένα παγκόσμιο trend, οι Digital Nomads ή ψηφιακοί νομάδες. Είναι ένα κομμάτι της πίτας που θα θέλαμε στη χώρα, καθώς ενισχύει κατά κύριο λόγο τον off-season τουρισμό».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρωτοβουλία Digital Nomads θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα, καταρχάς με την Wind, και με άλλες εταιρείες αργότερα.
«Οι εταιρείες θα δίνουν καλύτερα πακέτα σύνδεσης στο Internet. Εμείς αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να έχουμε καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, να μπορούν οι άνθρωποι να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί που θα διαμένουν. Κι αυτό ως συνεργασία έρχεται να πιστωθεί στη στρατηγική μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», υπογράμμισε.
«Δεν είναι η μοναδική πρωτοβουλία που αναλαμβάνουμε. Αλλά είναι μία απόδειξη του τι σημαίνει βιώσιμο τουριστικό μοντέλο. Χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες και δίνουμε τη δυνατότητα να ανοίξει η βεντάλια του τουριστικού προϊόντος και με έναν άλλο, διαφορετικό τρόπο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Για την εν λόγω εξέλιξη είχε νωρίτερα ενημερωθεί ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του, τονίζοντας ότι ο Δήμος θα συνεχίσει να επενδύει στους τομείς της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών, εντάσσοντας στο πλαίσιο αυτό και τα ζητήματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.
Σε 4 πυλώνες η πολιτική για τον τουρισμό
Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι περισσότερο από ποτέ μια εθνική υπόθεση και έχει τεράστιες δυνατότητες και αυξημένες προοπτικές. «Είναι μια εθνική υπόθεση γιατί τώρα, όσο ποτέ άλλοτε, έχουμε ως χώρα ανάγκη να είμαστε πρωταθλητές στον τουρισμό. 1 στα 4 ευρώ της ελληνικής οικονομίας, το 25% δηλαδή του ΑΕΠ έρχεται έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό μας.
Ο Έλληνες που επιχειρούν στο τουριστικό προϊόν και φιλοξενούν τους επισκέπτες μας. Οι Έλληνες που μεταφέρουν τους ταξιδιώτες, αυτοί που κρατάνε στα χέρια τους το εμπόριο, τη μεταποίηση, την εστίαση, και πολλούς ακόμα κλάδους της ελληνικής οικονομίας που τρέφονται από το τουριστικό προϊόν» σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού, χαρακτηρίζοντας «εθνική υπόθεση για την πατρίδα μας, το 2022 να είναι το έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό».
Ο κ. Κικίλιας έθεσε τους τέσσερις πυλώνες της κυβερνητικής πολιτικής για τον Τουρισμό: την αναβάθμιση των υποδομών, τη δημιουργία task force crisis management, την ψηφιοποίηση του τουριστικού προϊόντος και το upskilling και reskilling, δηλαδή την αναμόρφωση και αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
«Με βάση αυτούς τους τέσσερις πυλώνες θα κινηθούμε για να πετύχουμε τους μικρούς και μεγάλους μας στόχους. Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη διάχυση των επισκεπτών μας σε όλη τη χώρα, ειδικά σε νέες και ανεξερεύνητες γωνιές της πατρίδας μας, την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, την ανάδειξη της κρουαζιέρας, την προσέλκυση επενδύσεων και τη βιωσιμότητα του τουρισμού», δήλωσε.
«Η μοναδικότητα του τουριστικού προϊόντος, είναι το ισχυρό μας brand. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι ο τουρισμός, η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας είναι στον αυτόματο πιλότο.
Χρειάζεται σκληρή και ομαδική δουλειά από όλους, χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι το 2022 θα είναι η χρονιά που θα απογειωθεί ο ελληνικός τουρισμός».