Υπέρ κατάργησης του πεζόδρομου αγοράς Φιλιατρών τάχθηκαν στη μεικτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, απόντος του δημάρχου, το απόγευμα της Παρασκευής, οι περισσότεροι που συμμετείχαν δια ζώσης, χωρίς όμως να είναι γνωστό το ακριβές αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, αφού όσοι συμμετείχαν με τηλεδιάσκεψη θα γνωστοποιούσαν την τοποθέτηση και ψήφο τους μετά το πέρας της συνεδρίασης τηλεφωνικά ή με mail.
Πάντως, από τους 11 συμμετέχοντες δια ζώσης μόνον ο επικεφαλής της ΛΑ.ΣΥ., Σαράντος Κουκούμης, τοποθετήθηκε αρνητικά στην κατάργηση του πεζόδρομου. Τεκμαίρεται δε, ότι οι περισσότεροι εκ των 10 που συμμετείχαν με τηλεδιάσκεψη θα ήταν θετικοί.
Στην εισήγησή του ο αντιδήμαρχος Αντώνιος Βλάχος ανέφερε: «Στον πεζόδρομο στα Φιλιατρά να κάνουμε διάνοιξη. Έχει προταθεί κι απ’ την προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Και με τους Φιλιατρινούς που έχουμε μιλήσει είναι οι περισσότεροι σύμφωνοι ν’ ανοίξει». Παίρνοντας το λόγο ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «ΤΡΙΦΥΛΙΑ Συνεχίζουμε» και πρόεδρος του Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Φιλιατρών το 2018, οπότε και ελήφθη η απόφαση του Σ.Δ.Κ. Φιλιατρών για κατάργηση του πεζόδρομου, Χαράλαμπος Καναλουπίτης, τόνισε: «Το έτος 2018 το Τοπικό Συμβούλιο Φιλιατρών, στο οποίο είχα την τιμή να είμαι πρόεδρος, πήρε μια ιστορική απόφαση με δημοκρατικές διαδικασίες. Αποφάσισε με τέσσερις ψήφους θετικές και μία λευκή την κατάργηση του πεζόδρομου στα Φιλιατρά, τη δημιουργία μιας λωρίδας ήπιας κυκλοφορίας των οχημάτων από την πλατεία προς τον Άγιο Χαράλαμπο και να κατασκευαστούν θέσεις πάρκινγκ όπου χρειάζονται για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων και για να μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους.
Σε αυτή την απόφαση είχαμε τη συναίνεση και παρίσταντο στη συνεδρίαση ο αντιδήμαρχος Φιλιατρών, Βασίλης Παπαθεοδοσίου, και ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης μας δια του προέδρου του Διονύση Παπαγεωργίου. Επίσης, στην απόφαση αυτή είχαμε τη συναίνεση και την αποδοχή του τότε δημάρχου Παναγιώτη Κατσίβελα.
Μακάρι να είχε λειτουργήσει με τις ίδιες δημοκρατικές διαδικασίες και η σημερινή Δημοτική Αρχή για το τεράστιο θέμα της ανάπλασης της πλατείας Φιλιατρών. Η Δημοτική Αρχή του κυρίου Κατσίβελα από την πρώτη στιγμή διαπίστωσε ότι η συνοικία του Αγίου Ανδρέα είχε ερημώσει και είχε υποβαθμιστεί και η αιτία ήταν ο πεζόδρομος που έκοψε την πόλη στα δύο.
Σε πρώτη φάση αναβαθμίσαμε και ομορφύναμε το χώρο της παλιάς λαϊκής, γιατί είχε γίνει γκέτο αλλοδαπών. Εντάξαμε σε προγράμματα και χρηματοδοτήθηκαν η ανάπλαση της πλατείας του Αγίου Ανδρέα και η ασφαλτόστρωση δρόμων της γύρω περιοχής, έργα στα οποία οι εργασίες τελείωσαν πριν λίγους μήνες.
Κυρίες και κύριοι, ο πεζόδρομος έκοψε την πόλη στα δύο, ερήμωσε τη συνοικία του Αγίου Ανδρέα και τα καταστήματα έκλειναν το ένα μετά το άλλο. Δε νοείται πεζόδρομος με καταστήματα όπως κρεοπωλεία, ψαράδικα και άλλα που πωλούν σιδηρικά και υδραυλικά. Αυτά θέλουν καθημερινά ανεφοδιασμό με εμπορεύματα, τα οποία μεταφέρουν βαρέως τύπου φορτηγά που ανεβαίνουν στον πεζόδρομο και προκαλούν ζημιές στην πλακόστρωση. Επίσης οι καταναλωτές αναγκάζονται να ανέβουν με τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια τους στον πεζόδρομο για να παραλάβουν τις αγορές τους, κι αυτό δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των διερχομένων περαστικών.
Για τους λόγους αυτούς, κύριε πρόεδρε, η παράταξη η δική μας συμφωνεί με την κατάργηση του πεζόδρομου στα Φιλιατρά και τη δημιουργία μιας λωρίδας ήπιας κυκλοφορίας των οχημάτων».
Ακολούθως ο Παναγιώτης Τσαφαράς ρώτησε εάν υπάρχει εξέλιξη με τη μελέτη της πλατείας κι αν σε αυτή περιλαμβάνεται και ο πεζόδρομος σε ένα γενικότερο σχεδιασμό και είπε πως εάν δε συμπεριλαμβάνεται ο πεζόδρομος στο συνολικότερο σχεδιασμό, διαφωνεί με τη διάνοιξη σε ήπιας κυκλοφορίας, αλλά να επανέλθει στην προτέρα κατάσταση, να γίνει ξανά δρόμος όπως ήταν. «Άρα, από εκεί είναι μια έξοδος μέσα από την πόλη», τόνισε συμπληρώνοντας ότι «τα Φιλιατρά έχουν ανάγκη τον περιαστικό».
Ο αντιδήμαρχος Αντώνιος Βλάχος είπε ότι «δεν έχει καμία σχέση με την πλατεία» και πως με την ανάπλαση στον οδό Δεκατεσσάρων θα είναι ο δρόμος που θα οδηγεί έξω από την πόλη.
Ο αντιδήμαρχος Γεώργιος Ασημακόπουλος σημείωσε πως ο πεζόδρομος είναι δοκιμασμένος είκοσι πέντε χρόνια και έκοψε τα Φιλιατρά στη μέση. Τότε που ήταν δρόμος, είπε, ήταν είκοσι τέσσερις επιχειρήσεις εκεί, τώρα 8. «Από τότε που έγινε πεζόδρομος καταστράφηκαν τα Φιλιατρά», τόνισε και συμφώνησε να ανοιχτεί δρόμος.
«Εγώ λέω να ανοίξει και να γίνει όπως πριν», επανέλαβε ο κ. Τσαφαράς.
Ο Ευάγγελος (Αγγελής) Κοροβίλας σημείωσε πως είναι υπέρ να ανοίξει το κομμάτι αυτό γιατί προκάλεσε μαρασμό και ζήτησε από την Τεχνική Υπηρεσία να τους δώσει μια μακέτα να δουν πώς το έχουν σχεδιάσει, ενώ συμφώνησε με τον κ. Τσαφαρά να γίνει δρόμος όπως πριν.
«Δε θα διαφωνήσω, αλλά δεν έχουμε ενημέρωση. Άρα με επιφυλάξεις», η τοποθέτηση του Γιάννη Παρασκευόπουλου. «Υπάρχει ένα νέο Τοπικό Συμβούλιο που θα έπρεπε από δημοκρατική ευαισθησία να ερωτηθεί», τόνισε ο επικεφαλής της ΛΑ.ΣΥ., Σαράντος Κουκούμης, και συνεχίζοντας ανέφερε πως οι πεζοδρομήσεις γίνονται για ποιοτική αναβάθμιση των πόλεων και για το ότι δεν έχει γίνει αυτό, δε φταίει ο πεζόδρομος! «Είναι αστείο να στηρίζετε ότι η κακοδαιμονία οφείλεται στον πεζόδρομο. Πιστεύετε ότι αν ανοίξει δρόμος θα φουλάρουν μαγαζιά;» τόνισε αναφερόμενος στην αποψίλωση των Φιλιατρών από υπηρεσίες και στη μείωση του εισοδήματος του κόσμου, ενώ τάχθηκε κατά λέγοντας ότι «χαϊδεύετε αυτιά κάποιων για ψηφαλάκια»…
Του Ηλία Γιαννόπουλου