Τα τελευταία 2,5 περίπου χρόνια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέλαβε την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας με ένα βασικό και κύριο στόχο: η πατρίδα μας να γίνει μια καλύτερη και λειτουργικότερη χώρα, φιλικότερη προς τους πολίτες και την επιχειρηματικότητα, αφήνοντας οριστικά πίσω της τις παθογένειες της χρεοκοπίας και θέτοντας ταυτόχρονα τις βάσεις για μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή και δημοκρατική χώρα.
Παρά τις πολλαπλές κρίσεις με τις οποίες βρεθήκαμε αντιμέτωποι, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε υγειονομικό, η κυβέρνηση παραμένει αταλάντευτα προσηλωμένη στο πρόγραμμα που κλήθηκε εξ αρχής να υλοποιήσει. Για το λόγο αυτό και παρά τα διαρκή εμπόδια που θέτει μέχρι και σήμερα η πανδημία, το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της χώρας συνεχίζεται αδιάλειπτα σε όλους τους τομείς, ενώ εκατοντάδες έργα υποδομής που για χρόνια λίμναζαν σε συρτάρια και υπουργικά γραφεία, παίρνουν σταδιακά και με συστηματικότητα το δρόμο προς την υλοποίηση.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο εντάσσεται και ο δικός μας Νομός Μεσσηνίας, για τον οποίο με ενεργητική υποστήριξη και συνεχείς παρεμβάσεις, μεγάλες και σημαντικές δράσεις προωθούνται το επόμενο διάστημα.
Συγκεκριμένα και για τους επόμενους μήνες, προγραμματίζονται τα εξής μεγάλα και σημαντικά έργα:
1. Οδικός Άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Ένα εμβληματικό έργο για τη Μεσσηνία αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά με ταχύτατες διαδικασίες. Για την κατασκευή του κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας μας. Επόμενοι στόχοι είναι η ανακήρυξη αναδόχου το πρώτο τρίμηνο του 2022 και η έναρξη εργασιών μέχρι το τέλος του έτους. Η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει περίοδο κατασκευής 4 χρόνια και 26 χρόνια συντήρηση του οδικού άξονα.
2. Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων
Στις 20 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί η θεμελίωση του νέου Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων στις εγκαταστάσεις της 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα. Η συμφωνία με την εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων Elbit υλοποιείται απρόσκοπτα και δημιουργεί τις συνθήκες για την περαιτέρω ενδυνάμωση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας. Η συμφωνία περιλαμβάνει περίοδο 2 ετών για την ολοκλήρωση των υποδομών και προμήθειας εξοπλισμού και 20 χρόνια συντήρηση και υποστήριξη των πτητικών μέσων.
3. Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος»
Στο τέλος Μαρτίου ολοκληρώνεται η σύνταξη του φακέλου δημοπράτησης από τον επιλεγέντα τεχνικό σύμβουλο, έτσι ώστε αμέσως μετά να ξεκινήσει η διαδικασία ανακήρυξης του διαγωνισμού παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Στο διαγωνισμό περιλαμβάνεται η ανάπτυξη των υποδομών, ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού και η βελτίωση της πτητικής λειτουργίας, με στόχο την αύξηση της επιβατικής κίνησης, την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιριών, τη βελτίωση της ασφάλειας των ταξιδιωτών, την αύξηση των θέσεων εργασίας, αλλά κυρίως τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών που αποτελεί την παρακαταθήκη για την ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση του τουριστικού προϊόντος του τόπου μας.
4. Μηναγιώτικο Φράγμα
Εντάχθηκε στο πρόγραμμα “Ύδωρ 2.0” η κατασκευή του Μηναγιώτικου Φράγματος μαζί με τα δίκτυα άρδευσης στην περιοχή της Πυλίας. Ένα έργο που θα καλύπτει περίπου 35.000 αρδευόμενα στρέμματα με 3.500 περίπου ωφελούμενους αγρότες. Το έργο αυτό αναμένεται να κατασκευαστεί με τη διαδικασία ΣΔΙΤ και το εθνικό σκέλος πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του εκτείνεται για τη κατασκευή μέχρι το τέλος του 2025, ενώ διασφαλίζεται η λειτουργία του για 25 χρόνια.
5. Δίκτυα Φιλιατρινού Φράγματος
Προχωρά η διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων για τα αρδευτικά δίκτυα του Φιλιατρινού Φράγματος. Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2022 αναμένεται η δημοπράτηση του έργου με στόχο στις αρχές του επόμενου έτους να ξεκινήσει η κατασκευή του. Τα δίκτυα πρόκειται να καλύπτουν περίπου 40.000 αρδευόμενα στρέμματα με πάνω από 3.500 ωφελούμενους αγρότες. Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης του ΥπΑΑΤ και θα καλύψει την τεράστια ανάγκη άρδευσης στην παραγωγική περιοχή της Τριφυλίας, που τα τελευταία χρόνια ταλανίζεται από την παρατεταμένη ανομβρία λόγω της κλιματικής αλλαγής.
6. Οδικός Άξονας Καλό Νερό – Τσάκωνα
Η πρόσφατη ένταξη του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσάκωνα στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού από τη Βουλή των Ελλήνων δίνει μια βιώσιμη και ρεαλιστική προοπτική υλοποίησης. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει, άλλωστε, τις αρχικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών για διευθέτηση του έργου, μόλις δοθεί η οριστική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, κάτι που έγινε πριν από λίγες εβδομάδες. Μέσα στο 2022 αναμένεται η πλήρης ωρίμανση των μελετών κατασκευής και αμέσως μετά ξεκινά η διαδικασία διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε να δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις και να οριστικοποιηθούν τα τελικά βήματα για την υλοποίηση του έργου.
7. Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”
Δεκάδες έργα υλοποιούνται, μελετούνται, εντάσσονται και χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”, έπειτα από σχετική προετοιμασία της Περιφέρειας Πελοποννήσου και των Δημοτικών Αρχών του νομού μας. Έργα υποδομών, αντιπλημμυρικά, αγροτικής οδοποιίας, αθλητικών εγκαταστάσεων, σχολικών συγκροτημάτων, πολιτισμού, έξυπνων και ευφυών εφαρμογών και πολλά άλλα, έχουν πλέον εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τους πόρους του προγράμματος που έχει διασφαλίσει η κυβέρνηση, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Με σταθερά και σίγουρα βήματα και ακολουθώντας τις προτεραιότητες που έχει απόλυτη ανάγκη η ίδια η Μεσσηνία, συνεχίζουμε το μεγάλο και σημαντικό έργο που ξεκίνησε πριν από δυόμισι χρόνια και δημιουργούμε τις απαραίτητες υποδομές για την περαιτέρω ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας, της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού σε ολόκληρο το νομό μας.
Του Περικλή Μαντά
Βουλευτής Μεσσηνίας της Ν.Δ.