Εξαιρετική ως σκέψη και ως προοπτική, αλλά άπιαστο όνειρο χαρακτήρισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου την υλοποίηση του έργου «Μπλε Διάδρομος», που στόχο έχει την οδική σύνδεση με αυτοκινητόδρομο της Αδριατικής με το Ιόνιο και να φτάνει από την Τεργέστη στην Καλαμάτα, όπως έχει σχεδιαστεί.
Ο κ. Νίκας υποστήριξε ότι δε βλέπει εύκολη την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου, συμπληρώνοντας ότι κύριο μέλημα και της Μεσσηνίας πρέπει να είναι η ένταξη του έργου που αφορά στο τμήμα του δρόμου Πύργος – Καλό Νερό, μετά τις θετικές εξελίξεις που υπήρξαν με το Πάτρα – Πύργος.
«Άπιαστο όνειρο»
Σύμφωνα με το χθεσινό πρωτοσέλιδο του «Θάρρους», εντάχθηκε σε χρηματοδότηση από το επενδυτικό πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF) η υλοποίηση του έργου «Μπλε Διάδρομος». Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Αδριατικής – Ιονίου, γνωστό ως «Blue Corridor», που θα εκτείνεται σε περίπου 1.500 χιλιόμετρα και θα συνδέει οδικώς την κεντρική Ευρώπη με ένα από τα πιο όμορφα κομμάτια: τις ακτές της Αδριατικής και του Ιονίου.
Ο οδικός αυτός άξονας προβλέπεται ότι θα εκτείνεται από τη Βόρεια Ιταλία, θα διασχίζει τα Δυτικά Βαλκάνια και μέσω της Ιόνιας οδού και του Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα- Καλαμάτα θα φτάνει στο νότιο άκρο της Πελοποννήσου.
Σε ερώτηση που θέσαμε στον περιφερειάρχη για το εν λόγω έργο κι αν πρόκειται για μια ευκαιρία να προωθηθεί το τμήμα του δρόμου Τσακώνα – Καλό Νερό που μέχρι στιγμής βρίσκεται εκτός των σχεδιασμών, ο κ. Νίκας απάντησε ότι βρίσκει το συγκεκριμένο έργο εξαιρετικό, αλλά στην ολοκλήρωσή του άπιαστο όνειρο.
Κατά την άποψή του, το μεγαλύτερο πρόβλημα θα αφορά στο τμήμα του δρόμου στην Αλβανία, καθώς θα χρειασθεί χρηματοδότηση για να κάνει το έργο. «Ακόμα και οδικά έργα λίγων χιλιομέτρων η Αλβανία δεν μπορεί να τα κάνει μόνη της, λόγω της οικονομικής της κατάστασης. Αν, λοιπόν, δεν το πάρει επάνω της η Ευρωπαϊκή Ένωση, που δε νομίζω ότι έχει τέτοια διάθεση, δεν πρόκειται να γίνει. Εμείς, ως χώρα, καλώς κάνουμε και κάνουμε το συγκεκριμένο δρόμο, ο οποίος δε θα είναι τετράιχνος, αλλά με νησίδα και ένα ίχνος ανά κατεύθυνση και η μελέτη έχει γίνει από την Περιφέρεια Ηπείρου, διότι το έργο είναι συνδεδεμένο με τα Ιωάννινα. Η αλήθεια είναι ότι το βλέπω λίγο θολό το έργο αυτό να γίνεται στα χρόνια μας», τόνισε.
Πρώτα το Πύργος – Καλό Νερό
Σε ό,τι αφορά το τμήμα του δρόμου στην Πελοπόννησο, ο κ. Νίκας υπογράμμισε ότι η καλή είδηση είναι ότι το έργο Πάτρα – Πύργος μπήκε στο σωστό δρόμο με ορίζοντα το 2024, αλλά πλέον πρέπει να υπάρξει κινητοποίηση για το Πύργος – Καλό Νερό και την εναλλακτική λύση στην περιοχή του Καϊάφα. «Αυτό είναι το επόμενο τμήμα που πρέπει να δούμε. Πρώτα πρέπει να συζητήσουμε το Πύργος – Καλό Νερό και μετά να δούμε το Καλό Νερό – Τσακώνα. Είναι καλό το τμήμα αυτό για τη Μεσσηνία, αλλά θα έχει μόνο τοπική σημασία, αν δε γίνει το Πύργος – Καλό Νερό, για να υπάρξει σύνδεση με το δυτικό αυτοκινητόδρομο. Θέλει κυβερνητική βούληση η συνέχιση του δρόμου προς τα κάτω και πιστεύω θα υπάρξει για το Πύργος – Καλό Νερό», κατέληξε ο περιφερειάρχης.
Της Βίκυς Βετουλάκη