Στη πιο σημαντική του στιγμή θα περάσει ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε το πρακτικό της Β’2 φάσης του διαγωνισμού που αφορά στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Τουτέστιν, εγκρίθηκαν οι φάκελοι με τα δικαιολογητικά και την τεχνική προσφορά για τα δύο σχήματα που συμμετέχουν. Να θυμίσουμε πως αυτά είναι: ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Επίσης εγκρίθηκε η αποσφράγιση των φακέλων με τις δεσμευτικές προσφορές, από τις οποίες θα προκύψει το σχήμα που θα αναλάβει το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα που θα συνδέσει την Καλαμάτα με το δυτικό άκρο της Πελοποννήσου, δηλαδή της Μεθώνης.
Η ανάδειξη του αναδόχου, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιστοσελίδας ypodomes.com που υπογράφει ο Νίκος Καραγιάννης, εκτιμάται πως θα γίνει κατά τις επόμενες εβδομάδες.
Στην προσυμβατική περίοδο θα χρειαστεί να περάσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων, αλλά και να υπογραφεί με βασικό στόχο αυτό να επιτευχθεί εντός του 2022. Θα πρέπει να σημειωθεί πως μαζί με το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη, είναι τα πρώτα οδικά έργα που θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ. Οι δε μπουλντόζες εκτιμάται ότι θα μπουν στα εργοτάξια το 2023.
Το ιστορικό του έργου
Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Τότε είχαν κατέβει οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt. Η διάρκειά του ορίστηκε σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν στην περίοδο κατασκευής. Το κόστος του έργου στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατ. ευρώ.
Πριν από περίπου 10 μήνες ο διαγωνισμός πέρασε στη β΄ φάση, αυτή του διαλόγου με όσους εμπλέκονται, ενώ ακολούθησε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης. Στη συνέχεια ολοκληρώθηκε η β΄ φάση και στις 30 Δεκεμβρίου 2021 ξεκίνησε το τελικό στάδιο του διαγωνισμού με την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών.