Συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, θα έχει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, στην έδρα της Περιφέρειας, στην Τρίπολη, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα,.
Όπως έγινε γνωστό, κατά τη συνάντηση θα συζητηθεί -μεταξύ άλλων- η επαναλειτουργία της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά και η συντήρηση των κτηρίων των σιδηροδρομικών σταθμών, τα οποία αποτελούν ξεχωριστά αρχιτεκτονικά μνημεία.
Θυμίζουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση, επικαλούμενη το μνημόνιο που είχε υπογράψει το 2010, επρόκειτο, όπως σημείωνε, να κλείσει άμεσα τις ζημιογόνες σιδηροδρομικές γραμμές, ανάμεσα σε αυτές και τη γραμμή Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, όπως και Πάτρας-Πύργου-Καλαμάτας.
Το ερώτημα, λοιπόν, είναι: Θα αποφασίσει με τα σημερινά σφιχτά οικονομικά δεδομένα ο ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη της συντήρησης της υποδομής, να ξαναρίξει χρήματα και να στηρίξει την επαναλειτουργία της γραμμής;
Ασφαλώς αυτό χρειάζεται ισχυρή βούληση της κυβέρνησης κι ένα καλά προετοιμασμένο σχέδιο, το οποίο θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αναλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία την ευθύνη να δρομολογήσει τρένα.
Μια οριστική απάντηση, θετική ή αρνητική, από την αναμενόμενη συνάντηση θα είχε νόημα, και όχι συναντήσεις για τα… μάτια του κόσμου.
Σε κάθε περίπτωση, αν θέλουμε να μιλάμε για ενίσχυση της λεγόμενης βιώσιμης μετακίνησης, θα πρέπει όλοι οι υπεύθυνοι να δουν και πάλι το θέμα, αφού η γραμμή προβλέπεται να είναι διασυνδεδεμένη με τα μέσα σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο (Αθήνα-Πειραιά) και με πολλούς σταθμούς επιβίβασης-αποβίβασης. Αυτό σημαίνει ενθάρρυνση για περιορισμό της ιδιωτικής αυτοκίνησης και των πολλών μειονεκτημάτων της (ρύπανση, πάρκινγκ, κόστος, ατυχήματα κ.τ.λ.).
Α.Π.