Την τελευταία τριετία, εξαιτίας της πανδημίας, εκατομμύρια παιδιά έκαναν μήνες να πατήσουν το πόδι τους στα σχολεία και στα νηπιαγωγεία. Αυτή η κατάσταση οδήγησε στα έντονα προβλήματα που παρουσιάζουν οι πιο μικροί μαθητές, κυρίως στην ικανότητα ανάγνωσης. Σύμφωνα με πληθώρα νέων μελετών, τα παιδιά έχουν απολέσει σημαντικά ορόσημα της ανάπτυξης της αναγνωστικής τους δεξιότητας, κάτι που δεν παρατηρούνταν πριν από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης.
Μία από τις έρευνες που εκπονήθηκαν, στην πολιτεία της Βιρτζίνια, διαπίστωσε ότι η ικανότητα ανάγνωσης των μικρότερων παιδιών είναι η υποδεέστερη της τελευταίας 20ετίας.
Στη Βοστώνη, το 60% των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία σε γειτονιές με υψηλά ποσοστά φτώχειας κινδυνεύει να αντιμετωπίσει μεγάλες δυσχέρειες στην εξέλιξη της ικανότητάς του να διαβάζει και να κατανοεί γραπτό κείμενο. Μετά την πανδημία ο αριθμός των παιδιών που εμφανίζουν τέτοια προβλήματα διπλασιάστηκε συγκριτικά με την περίοδο προ πανδημίας.
Από την κατάσταση αυτή επηρεάστηκαν τα παιδιά όλων των δημογραφικών ομάδων. Εντονότερο, ωστόσο, πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μικροί Αφροαμερικανοί και ισπανόφωνοι, όπως και τα παιδιά οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και ιδιαίτερα εκείνα που δεν έχουν καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.
Α.Π.