Την τοποθέτηση κλιματιστικών μηχανημάτων στις βασικές δικαστικές αίθουσες του Δικαστικού Μεγάρου ανακοίνωσε χθες ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Κώστας Μαργέλης, μετά την υπογραφή σχετικής σύμβασης με τον κρατικό φορέα «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε».
Επίσης, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες ο κ. Μαργέλης αναφέρθηκε στην έναρξη της διαδικασίας χορήγησης ψηφιακών υπογραφών σε όλους τους δικηγόρους.
«Κτιριακές υποδομές»
Αρχικά ο κ. Μαργέλης μίλησε για τη βελτίωση των συνθηκών άσκησης του λειτουργήματος των δικηγόρων στο Δικαστικό Μέγαρο Καλαμάτας. Όπως τόνισε, ο Σύλλογος χρόνια τώρα διεκδικεί την επίλυση σοβαρών προβλημάτων που παρατηρούνται στο Δικαστικό Μέγαρο της Καλαμάτας και ιδίως της θέρμανσης και ψύξης στα ακροατήρια του Δικαστικού Μεγάρου Καλαμάτας, όπου συνωστίζονται δικαστές, δικηγόροι, δικαστικοί υπάλληλοι και πολίτες.
Ανακοίνωσε δε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα επιλύθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. «Η κατάσταση συχνά ήταν τραγική, αφού όλοι ήταν υποχρεωμένοι να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε μία βασική πολιτειακή λειτουργία, όπως η απονομή της Δικαιοσύνης υπό απαράδεκτες συνθήκες. Ο συντοπίτης μας Αθανάσιος Γ. Γιάνναρης, διευθύνων σύμβουλος στις “Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.”, ανταποκρίθηκε άμεσα σε σχετικό αίτημα του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας και με πρωτοβουλία του υπογράφηκε ήδη η σύμβαση προμήθειας για την τοποθέτηση τριών κλιματιστικών μηχανημάτων σε ισάριθμες κύριες δικαστικές αίθουσες, στο Δικαστικό Μέγαρο Καλαμάτας, αναλαμβάνοντάς τη δαπάνη της προμήθειας η “Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.”, συνολικού ύψους 10.044 ευρώ», υπογράμμισε ο κ. Μαργέλης.
Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας πρόσθεσε ότι το θέμα αυτό ήταν βασική προτεραιότητα για τους δικηγόρους, διότι άπτεται της εύρυθμης λειτουργίας των δικαστηρίων και της αξιοπρεπούς άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος.
Ψηφιακές υπογραφές
Ακολούθως, ο κ. Μαργέλης ανακοίνωσε ότι έπειτα από επίμονες προσπάθειες του Δικηγορικού Συλλόγου και των Τεχνικών Υπηρεσιών από χθες άρχισε η διαδικασία χορηγήσεως των νέων δωρεάν άυλων (απομακρυσμένων) ψηφιακών υπογραφών σε όλους τους δικηγόρους.
Όπως είπε, για λόγους πρακτικούς σε πρώτη φάση θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση οι δικηγόροι των οποίων οι ήδη υφιστάμενες ψηφιακές υπογραφές («USB-sticks») της ΑΠΕΔ δεν έχουν λήξει ακόμη, καθώς στην κατηγορία αυτή το στάδιο και η διαδικασία ταυτοποιήσεως δύναται να γίνει άμεσα και γρήγορα εξ αποστάσεως, χωρίς τη φυσική παρουσία του ενδιαφερομένου.
Αμέσως μετά θα ακολουθήσουν όλοι οι υπόλοιποι δικηγόροι («ληγμένα στικάκια» ή/και δικηγόροι που λαμβάνουν ψηφιακή υπογραφή για πρώτη φορά), με διαδικασίες αυτοπρόσωπης παρουσίας τους ενώπιον υπαλλήλων του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας.
Μάλιστα, οι δύο υπάλληλοι του Δικηγορικού Συλλόγου θα εκπαιδευτούν σήμερα σε ειδικό σεμινάριο.
Διαδικασία
Η αίτηση των ενδιαφερόμενων δικηγόρων υποβάλλεται μέσω του portal Ολομέλεια «Αίτηση Χορήγησης Ψηφιακού Πιστοποιητικού».
Θα πρέπει πρώτα ο δικηγόρος να έχει ελέγξει από το banner «Μητρώο» τα προσωπικά του στοιχεία και ιδίως αν είναι περασμένα (σωστά) τα στοιχεία της αστυνομικής του ταυτότητας και του email του.
Μετά την υποβολή του πρώτου αιτήματος ακολουθεί επικοινωνία με την Αρχή Πιστοποίησης (ΚΕΕΕ), απ’ όπου ο δικηγόρος λαμβάνει email και ανακατευθύνεται σε ιστοτόπους της Αρχής.
Αφού λάβει δύο έγγραφα από την Αρχή, μία αίτηση και τους γενικούς όρους, θα πρέπει να τα υπογράψει ψηφιακώς με το στικάκι της ΑΠΕΔ, όπως και την αστυνομική του ταυτότητα και στη συνέχεια να επισυνάψει τα τρία αυτά (ψηφιακώς υπογεγραμμένα με τον ανωτέρω τρόπο) έγγραφα.
Πολύ σύντομα θα γίνει η ταυτοποίηση του δικαιούχου, οπότε πλέον θα μπορεί να μεταβεί στην ιστοσελίδα, όπου εφεξής θα υπογράφει ψηφιακώς τα έγγραφά του.
Της Βίκυς Βετουλάκη