Παρελήφθη η Β’ φάση του σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, αλλά…
Θέμα στη χθεσινή Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καλαμάτας η «Παραλαβή της β’ φάσης της μελέτης με τίτλο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κοινότητας (ΣΒΑΚ)». Τόσο οι αντιδήμαρχοι Νίκος Μπασακίδης και Γιώργος Φάββας όσο και ο μελετητής Στέλιος Ευσταθιάδης προσπάθησαν να πείσουν για την αξία του εγχειρήματος (σ.σ. κανείς δεν αμφιβάλλει), αλλά και την προστιθέμενη τουριστική αξία που θα αποκτήσει η Καλαμάτα, αφού το όραμα είναι η δημιουργία μιας φιλικής και ανθεκτικής πόλης, με έμφαση στο περιβάλλον και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Μακάρι να πετύχει. Η εντύπωση, όμως, που αποκομίσαμε από τη συζήτηση είναι ότι με ευχές… δε βάφονται αβγά, αλλά ούτε σχεδιάζονται πόλεις. Γιατί ο στόχος είναι να βάλουμε σε ένα αυτοκίνητο τύπου παλιού “σκαραβαίου” μηχανή… rolls royce. Γίνεται να δουλέψει το κατασκεύασμα; Σκέφτομαι πόσες φορές ακούσαμε την πρόταση “ανάγκη προσαρμογής στα νέα κλιματικά δεδομένα”, έχοντας μπροστά μας ως εικόνα την κατάσταση στην πλατεία… Τιέν Αν Μεν ή κεντρική πλατεία Βασιλέως Γεωργίου με τα κινέζικα πλακάκια της.
Τα μέλη της αντιπολίτευσης, Βασίλης Κανάκης, Βασίλης Τζαμουράνης και Λεωνίδας Λιάππας, μπορεί να ευχήθηκαν κάθε επιτυχία, αλλά αποδόμησαν το όλο εγχείρημα.
Εν πρώτοις ο Βασίλης Κανάκης παρατήρησε ότι ο Δήμος Καλαμάτας με την τακτική του δεν υποστηρίζει το έργο. Έδωσε, μάλιστα, μια σειρά από πρακτικές που αντιπαρέρχονται το ΣΒΑΚ. Στην οδό Βασιλέως Γεωργίου η όδευση τυφλών… πέφτει σε στύλους της ΔΕΗ! Το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων στην πόλη δεν τηρείται, υπάρχουν διασταυρώσεις με παντελή απουσία σήμανσης, ενώ προβλέπονται και ποδηλατόδρομοι με πλάκες…
Ο Βασίλης Τζαμουράνης τόνισε ότι το ΣΒΑΚ είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη λειτουργικότητα της πόλης, αλλά δεν μπορεί να λειτουργήσει από μόνο του. Χρειάζονται υποδομές αλλά και σύμπραξη πολλών φορέων για τη σωστή λειτουργία του.
Αναφερόμενος, ειδικότερα, σε κάποιους προβληματισμούς του, σημείωσε ότι υπάρχει παντελής απουσία σχεδίου για τους πεζούς στη Δυτική Καλαμάτα, οι διάδρομοι ποδηλάτων δεν είναι πλήρεις, ενώ και η αναδιάταξη της αστικής συγκοινωνίας αγνοεί περιοχές όπως ο Άγιος Σίδερης, η Ράχη, η Νέα Είσοδος και τα Ακοβίτικα.
Κλείνοντας παρατήρησε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια πολύ δυνατή οργάνωση για να λειτουργήσει το ΣΒΑΚ, ενώ έθεσε και τον προβληματισμό του για το κατά πόσο μπορεί ο Δήμος Καλαμάτας να επενδύει σε ετήσια βάση 1,5 με 2 εκατομμύρια ευρώ για να υλοποιήσει όλα όσα προβλέπονται στο σχέδιο.
Ιδιαίτερα αιχμηρός ήταν στην τοποθέτησή του και ο Λεωνίδας Λιάππας. Υποστήριξε ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη Δυτική Καλαμάτα, σημειώνοντας ότι σε δρόμους στις συνοικίες της Ράχης και των Καλυβίων δεν μπορεί να περάσει ένα ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα. Επίσης, αναρωτήθηκε γιατί αγνοείται η οδός Αγίου Γεωργίου, η οποία θα μπορούσε να αποφορτίσει το κυκλοφοριακό άγος της οδού Αθηνών.
Α.Π.