Αστικό κέντρο χωρίς αυτοκίνητα: Οι ευρωπαϊκές πόλεις του το εφαρμόζουν

Αστικό κέντρο χωρίς αυτοκίνητα: Οι ευρωπαϊκές πόλεις του το εφαρμόζουν

Από το 2007, η πρωτεύουσα της Σλοβενίας έχει απαγορεύσει την είσοδο των αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο της πόλης, διασφαλίζοντας περίπου 120 στρέμματα για πεζούς και ποδηλάτες.

Παράλληλα, ο αρχιτέκτονας της Λιουμπλιάνα, που οραματίστηκε μία «σύγχρονη Αθήνα» ως βάση για το σχέδιο της πόλης, συμπεριέλαβε στο σχέδιο την φύτεψη δέντρων κατά μήκος του ποταμού που την διατρέχει. Επίσης, τα πάρκινγκ που βρίσκονταν ήδη στο ιστορικό κέντρο απέκτησαν νέα ζωή, καθώς μετατράπηκαν σε δημόσιους χώρους, ενώ βελτιώθηκαν και οι υποδομές για τους ποδηλάτες και τις δημόσιες μεταφορές.

Ως αποτέλεσμα, μειώθηκαν οι εκπομπές ρύπων κατά 70% και τα επίπεδα της ρύπανσης κατά 58%, σύμφωνα με το World Economic Forum.

Πολλές όμως είναι οι χώρες στην Ευρώπη που είτε έχουν εκφράσει είτε έχουν υλοποιήσει την ιδέα για ένα κέντρο χωρίς αυτοκίνητα. Ενδεικτικά, το κέντρο της πόλης του Όσλο αυτή την στιγμή ουσιαστικά δεν έχει καθόλου αυτοκίνητα. Παρότι οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στους δρόμους του κέντρου εξέφραζαν ανησυχίες ότι θα μειωθεί η δουλειά τους, πλέον υπάρχουν 10% περισσότεροι πεζοί στην περιοχή.

Επίσης, στο Παρίσι θα απαγορεύεται η πρόσβαση σε αυτοκίνητα σε 5,5 τετραγωνικά χιλιόμετρα του κέντρου μέχρι το 2024, όποτε και η πόλη θα φιλοξενήσει τους θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.

Τέλος, η Κοπεγχάγη, το Μόναχο και οι Βρυξέλλες έχουν μικρές ζώνες στο κέντρο των πόλεων, όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα. Στο Βερολίνο μάλιστα, γίνονται προσπάθειες για εφαρμογή μίας ζώνης χωρίς αυτοκίνητα, η οποία θα είναι μεγαλύτερη από ολόκληρο το Μανχάταν.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6930472913728897024?trk=public_post-embed_embed-inbug

moneyreview.gr