Όχι μόνο δεν κοπάζει το κύμα των απατών, αλλά την τελευταία περίοδο έχει γίνει εντονότερο, έχοντας στο στόχαστρο ηλικιωμένους, αλλά πλέον ακόμη και επαγγελματίες και επιχειρηματίες στη Μεσσηνία.
Λιγότερο τους προηγούμενους μήνες και περισσότερο αυτό το μήνα, ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων στη Μεσσηνία έχουν δεχτεί τηλεφωνήματα που ευθέως παραπέμπουν σε απόπειρα εξαπάτησης.
Μάλιστα, από ιδιοκτήτρια ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων σε τουριστική περιοχή της Μεσσηνίας αυτές τις μέρες επιχείρησαν δύο φορές να αποσπάσουν χρήματα.
Από το ΓΕΣ…
Όπως μας περιέγραψε η ίδια, πριν από περίπου δύο εβδομάδες την είχαν καλέσει στο τηλέφωνο, όμως τότε αμέσως αρνήθηκε, χωρίς να δώσει ευκαιρία στον επιτήδειο να αναπτύξει την «τεχνική» του.
Τη Δευτέρα, όμως, όταν δέχτηκε και πάλι τηλεφώνημα, άφησε την υπόθεση να εξελιχθεί για να δει πού θα φτάσει.
Ο άντρας από την άλλη πλευρά της τηλεφωνικής γραμμής (το νούμερο που την κάλεσε ήταν από κινητό τηλέφωνο, πιθανότατα ανύπαρκτου ιδιοκτήτη) της συστήθηκε ως αξιωματικός από το Γενικό Επιτελείο Στρατού. Ζήτησε, λοιπόν, να κάνει κράτηση σε δωμάτια για δύο φαντάρους, για μία εβδομάδα. Το ίδιο είχε ζητηθεί και στην πρώτη επικοινωνία πριν από δύο εβδομάδες. Επίσης, το αίτημα για κράτηση ήταν άμεσο, για την αμέσως επόμενη ή επόμενες ημέρες. Μάλιστα, στις δύο επικοινωνίες δόθηκαν τα ίδια ονόματα φαντάρων.
Ο υποτιθέμενος αξιωματικός του ΓΕΣ ζήτησε την τιμή των δωματίων και, φυσικά, ebanking, για να γίνει η κατάθεση, όπως είπε, των μισών χρημάτων.
Ακολούθως ζήτησε και το κινητό τηλέφωνο της ιδιοκτήτριας, λέγοντάς της ότι καταθέτει τα μισά χρήματα της κράτησης και καθώς πρόκειται για «κρατικό χρήμα», θα λάβει στο κινητό ένα μήνυμα, το οποίο πρέπει να αποδεχτεί, για να ολοκληρωθεί η κατάθεση.
Επίμονος και πειστικός
«Ήταν πολύ επίμονος και πειστικός», μας εξήγησε η ιδιοκτήτρια των ενοικιαζομένων και συνέχισε: «Επέμενε ότι η διαδικασία πρέπει να γίνει εκείνη τη στιγμή και να ολοκληρωθεί, γιατί είναι “κρατικό χρήμα”. Μάλιστα, του είπα: “δεν πειράζει, μην καταθέτετε τα χρήματα, θα πληρώσετε όλο το ποσό, όταν έρθετε”, αλλά και πάλι αρνήθηκε. Προσπαθούσε να με πείσει ότι αυτή είναι η διαδικασία για το Δημόσιο και δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά. Του είπα μετά να τα καταθέσει και πως θα τα δω κάποια στιγμή. Αλλά και πάλι επέμενε ότι πρέπει να αποδεχτώ την κατάθεση για να είναι κι αυτός εντάξει με την υπηρεσία του».
Αφού η γυναίκα δέχτηκε να της στείλουν το μήνυμα, όταν αυτό ήρθε, όπως ήταν αναμενόμενο, το κείμενο συνοδευόταν από ένα σύνδεσμο. Μάλιστα, μας περιέγραψε ότι και το μήνυμα ήταν πολύ πειστικό, καθώς έφερε, δήθεν, την ένδειξη της Εθνικής Τράπεζας και έλεγε ότι για να ολοκληρωθεί η κατάθεση πρέπει να «πατηθεί» το link, ενώ και ο σύνδεσμος ξεκινούσε με το όνομα της Εθνικής.
«Επέμενε να πατήσω το σύνδεσμο. Τότε του είπα “η κράτηση είναι άκυρη” και του έκλεισα το τηλέφωνο», τόνισε η γυναίκα.
«Είμαστε σε περίεργη περίοδο και πρέπει όλοι να είναι προσεκτικοί. Αυτός που δεν είναι ψυλλιασμένος, θα την πατήσει εύκολα», κατέληξε.
Ωστόσο, έχουν καταγραφεί και άλλα περιστατικά, με διαφορετικές προσπάθειες εξαπάτησης επαγγελματιών. Σε άλλη περίπτωση άνδρας επικοινώνησε με ιδιοκτήτη πρατηρίου καυσίμων στην περιοχή της Πάτρας και του ζήτησε να προχωρήσει στον ανεφοδιασμό φορτηγού ιδιοκτησίας του, γιατί ο οδηγός δεν είχε μαζί του χρήματα και την ίδια στιγμή θα κατέθετε μέσω τραπέζης.
Ο πρατηριούχος συμφώνησε, ωστόσο ακολούθησε και δεύτερο τηλεφώνημα. Σε αυτό ο επιχειρηματίας ενημερώθηκε από τον «πελάτη» πως ενώ του έχει καταθέσει τα χρήματα αυτά δεν εμφανίζονται και του ζήτησε να προβεί στην επιβεβαίωση των τραπεζικών του κωδικών. Κίνηση που απέβη μοιραία, καθώς ο Πατρινός εν αγνοία του έδωσε πρόσβαση στον απατεώνα, ο οποίος, μέσω μεταφοράς χρημάτων σε λογαριασμού τρίτου, «σήκωσε» 50.000 ευρώ!
Της Βίκυς Βετουλάκη