Με συναίσθηση ευθύνης απευθύνομαι στους Πελοποννησίους και τους ενημερώνω σχετικά με τις αδιαφανείς σπατάλες της Περιφερειακής Αρχής του κ. Νίκα σε υλικά και κυρίως άυλα project, που πλέον λαμβάνουν τη μορφή χιονοστιβάδας, ενώ δεν εξυπηρετούν στο ελάχιστο,τις σύγχρονες ανάγκες της τουριστικής προβολής. Πληρώνονται αδρά, παρωχημένες και άχρηστες δράσεις, χωρίς καμία ενημέρωση των θεσμικών οργάνων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Κυρίαρχη επιλογή την εποχή της έκρηξης της τεχνολογίας για τον κ. Νίκα και τους συνεργάτες του, αποτελεί οτιδήποτε αναχρονιστικό εμπεριέχει φιέστες και πανηγυράκια, όπως τα παρακμιακά infokiosk, όπου, υποτίθεται, εκεί θα δίνονται πληροφορίες, από νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους, χωρίς καν την ύπαρξη κατάλληλου έντυπου υλικού ή άλλων πληροφοριακών μέσων ή σύγχρονου ηλεκτρονικού υλικού.
Πασχίζουν συχνά – πυκνά, εναγώνια και πειθήνια, στελέχη, πρωτεργάτες και επικεφαλής επιτροπών (Οικονομική) της Περιφερειακής Αρχής, που αποδέχονται αδιαμαρτύρητα την αδιαφάνεια, τις οικονομικές σπατάλες και τις αντιδημοκρατικές ακροβασίες, μέσω φίλιων ΜΜΕ, να συντηρήσουν την αναπόδεικτη εκλογική ρητορική της σκανδαλολογίας για τα έργα και ημέρες Τατούλη και συγχρόνως να πείσουν τους πολίτες πως προσφέρουν έργο στον τόπο, αναμασώντας όσα έργα βρήκαν έτοιμα από τους προηγούμενους ή μιλώντας για έργα προγραμματίζει η Κεντρική Κυβέρνηση, όπου η Περιφέρεια δεν έχει καν αρμοδιότητα .
Βέβαια, αναφέρονται συχνά και στον τουρισμό, που γνωρίζουν και οι ίδιοι πως αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της προβληματικής τους διοίκησης.
Αλλά όσο και να προσπαθούν, οι λανθασμένες επιλογές δεν μπορούν να βαπτιστούν επιτυχίες. Ακόμη και καθημερινή εφημερίδα της Μεσσηνίας που κινείται φιλικά προς τα πεπραγμένα της διοίκησης Νίκα στην Περιφέρεια, στηλίτευσε το γεγονός της πολιτικής των infokiosk, χωρίς όμως να αναφερθεί στα τραγελαφικά και θολά σημεία αυτής της πολιτικής επιλογής, την οποία σκέφτεται ο κ. Νίκας να επεκτείνει και στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας, για να υποδέχονται λέει… και να αποχαιρετούν τους ταξιδιώτες!
Στα τραγελαφικά εντάσσεται η τακτική των συνεχών εγκαινίων των περιπτέρων αυτών (μαθαίνουμε πως σκέφτονται μέχρι και να ξανα-εγκαινιάσουν τα περίπτερα σε Ισθμό και Σπάρτη) και στα θολά, τα ποσά που ξοδεύονται, των 37.500 ευρώ για το Ναύπλιο και των 120.000 για τον Ισθμό και τη Σπάρτη, μόνο με ενημέρωση της Οικονομικής Επιτροπής και σε κάποιες περιπτώσεις, μόνο με απόφαση των Αναπτυξιακών Εταιρειών, χωρίς τη δημοκρατική λογοδοσία, μιας και διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα.
Επειδή, όμως, με όσα βλέπουμε να γίνονται, διαπιστώνεται πως υπάρχει σύγχυση από την Περιφερειακή Αρχή Νίκα σχετικά με τις αρμοδιότητες των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης για την τουριστική προβολή και εξωστρέφεια, ενημερώνω:
1. Οι Περιφέρειες της χώρας έχουν αναλάβει με νόμο την εξωστρέφεια και ανάδειξη των τουριστικών πλεονεκτημάτων της χώρας. Για να επιτύχουν σε αυτό το καθήκον, υποχρεούνται με σύγχρονη στρατηγική και στόχευση να εφαρμόσουν εκείνες τις πολιτικές οι οποίες θα αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα χρηματοδοτικά εργαλεία, θα ενεργοποιήσουν ένα περιγραφόμενο και σαφές πλέγμα απαραίτητων νέων έργων και επενδύσεων, θα οδηγήσουν σε επιθετικές – καινοτόμες εξωστρεφείς δράσεις, με έξυπνες πρακτικές και τη χρήση ψηφιακών υποδομών, θα αναλάβουν ιδιαίτερες πρωτοβουλίες εξωστρέφειας και θα έχουν σταθερή παρουσία σε όλα τα μεγάλα διεθνή γεγονότα. Συγχρόνως, πρέπει να αντιμετωπίσουν τις σύνθετες αναπτυξιακές προκλήσεις και μέσω της συνεργασίας με τον Α΄ βαθμό Αυτοδιοίκησης και την κυβέρνηση, να σχεδιάσουν και να υποστηρίξουν τουριστικές δράσεις σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής και των δυνατοτήτων των προορισμών.
2 .Οι Δήμοι έχουν διαφορετικές υποχρεώσεις. Οφείλουν να καταστήσουν ελκυστικές τις πόλεις και τα χωριά μας. Όλοι οι χώροι να αποπνέουν φροντίδα, καθαριότητα, καλαισθησία και ευκολία στην πρόσβαση. Να οργανώνονται και να διαφημίζονται τοπικές, εορταστικές, παραδοσιακές, πολιτιστικές, θρησκευτικές, γαστρονομικές, αθλητικές, καλλιτεχνικές και ιστορικές εκδηλώσεις και γενικά να υπάρχει ενδιαφέρον, μέριμνα και φροντίδα στους τουριστικούς, ορεινούς κ.λπ. επισκέψιμους τόπους. Να υπάρχει συνεργασία και από κοινού υποστήριξη δράσεων με την κυβέρνηση, την Περιφέρεια και άλλους φορείς και ιδιώτες, για υποστηρικτικές πρωτοβουλίες, που θα ενδυναμώσουν τους προορισμούς.
Αντί όλων αυτών, όμως, βλέπουμε την Περιφέρεια Πελοποννήσου να ασχολείται κυρίως με αρμοδιότητες των Δήμων, να κατασπαταλά αδιαφανώς τεράστια ποσά σε παρωχημένα, ανεπίκαιρα και μη χρήσιμα έργα και να οδηγεί την Πελοπόννησο σε τουριστικό μαρασμό, όντας απούσα από όλα τα σημαντικά τουριστικά, αθλητικά και πολιτιστικά γεγονότα που οργανώνονται στην πατρίδα μας.
Με δύο λόγια, απλά και λαϊκά, η ευθύνη της Περιφέρειας είναι να κάνει γνωστό και ελκυστικό έναν προορισμό και να προσελκύσει επισκέπτες σε αυτόν, ενώ οι Δήμοι να ικανοποιήσουν με τη φιλοξενία, τις εκδηλώσεις και την υπάρχουσα κατάσταση του προορισμού.
Η ηχηρή απουσία του δημάρχου Ναυπλιέων από την αποτυχημένη φιέστα εγκαινίων του infokiosk Ναυπλίου έπρεπε να είναι το «καμπανάκι συναγερμού» προς τον έχοντα πάρει λάθος πορεία κ. Νίκα και να οδηγήσει στη λήξη της πολιτικής τύπου infokiosk, εγκαινίων, συνεχών φιεστών υπογραφών και παρωχημένων δράσεων, από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Είναι απόλυτα αναγκαία η στόχευση προσέλκυσης επισκεπτών κυρίως από το εξωτερικό, που φέρνει έσοδα στον τόπο και ενισχύει την απασχόληση.
Αυτή η προοπτική, δυστυχώς, έχει βαλτώσει από την εμφανή ανικανότητα και απραξία.
Αγκάθι, όμως, για την κοινωνία αποτελεί και η συνέχιση εν έτει 2022 της κουτοπόνηρης πολιτικής της δημιουργίας «στρατιάς» ημετέρων υπαλλήλων, που αίφνης εμφανίζονται να ξεπροβάλουν σαν μανιτάρια, εργαζόμενοι σε δομές της Περιφέρειας, κάτι που πρέπει να σταματήσει και να επιδείξουν όλοι τον προσήκοντα σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες και στην ανάγκη των πολιτών την εποχή της ανεργίας, για ενημέρωση σχετικά με τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας, κάτι που δυστυχώς καταπατάται βάναυσα την τρέχουσα αυτοδιοικητική περίοδο.
Της Αντωνίας Μπούζα
Αντιπροέδρου ΠεΣυΠ, υπεύθυνης Μεσσηνίας-Τουρισμού «Νέας Πελοποννήσου»