Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Διεθνές μόνο κατ’ ευφημισμόν

Αεροδρόμιο Καλαμάτας:  Διεθνές μόνο κατ’ ευφημισμόν

Χώροι, προσωπικό και δυνατότητες έχουν φτάσει στο “κόκκινο”

Μεγαλόπνοα είναι τα τελευταία χρόνια τα σχέδια για το αεροδρόμιο Καλαμάτας και ιδιαίτερα από το 2019, οπότε παρουσίασε πολύ αισιόδοξη δυναμική. Όμως, ακόμα παραμένουν σχέδια, με τουρίστες να προσγειώνονται σε ένα αεροδρόμιο που με το ζόρι προσφέρει τα στοιχειώδη, ενώ μέχρι πριν από ένα μήνα δεν είχε ούτε τουαλέτες για να χρησιμοποιήσουν οι επισκέπτες! 

Με χώρους μικρούς που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν όπως πρέπει και όπως επιβάλλεται πτήσεις από το εξωτερικό και το εσωτερικό, με μικρούς αεροδιαδρόμους και χώρους προσγείωσης αεροσκαφών, που σε μέρες φόρτου πτήσεων κυριαρχεί το «φύγε εσύ, έλα συ», με το πολιτικό προσωπικό να είναι μετρημένο στα δάχτυλα (όπως και το αστυνομικό), με τουρίστες να περιμένουν ξημερώματα έξω από την πύλη του αεροδρομίου μέχρι να ανοίξει, με τις απαλλοτριώσεις για την επέκτασή του γραφειοκρατικά ακόμα να μην έχουν ολοκληρωθεί και με φόντο στο βάθος την ιδιωτικοποίησή του, η Καλαμάτα μπορεί να λέει ότι έχει Διεθνές Αεροδρόμιο. Στα λόγια φυσικά…

Στο «κόκκινο»

Τα σοβαρά ζητήματα λειτουργίας που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο Καλαμάτας, επισήμανε και ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρης Καραλής, ο οποίος υπογράμμισε ότι το θέμα «διακίνηση» τουριστών «ακουμπά» σε χιλιάδες τομείς και υπηρεσίες, με τον καθένα να ενισχύει ή να μειώνει τη συνολική εικόνα και να τοποθετεί θετικό ή αρνητικό πρόσημο.

Κατά τον κ. Καραλή, εδώ και χρόνια έχει επισημανθεί ότι οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Καλαμάτας δεν είναι επαρκείς, ούτε για τους επιβάτες ούτε και για τα αεροσκάφη.

Μάλιστα, δεν ξεχνά «πόση φασαρία» έγινε για να εκτελεστούν στοιχειώδεις εργασίες ανακατασκευής του αποχετευτικού δικτύου και να λειτουργήσουν οι τουαλέτες που ήταν κλειστές, όπως και για να κατασκευαστεί το στέγαστρο που είχε πάρει ο αέρας. Κι αυτά έγιναν έπειτα από προσφορά της Περιφέρειας Πελοποννήσου, χωρίς να είναι αρμοδιότητά της.

«Τώρα, όμως, τα προβλήματα και η δυνατότητα εξυπηρέτησης έχουν ξεπεράσει και το “κόκκινο”. Δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να μπορέσουν να υποδεχτούν αυτές οι εγκαταστάσεις μεγαλύτερο αριθμό πτήσεων. Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και να αυξηθούν οι χώροι. Δυστυχώς, δεν επαρκεί ούτε το ανθρώπινο δυναμικό για να εξυπηρετηθούν οι ήδη προγραμματισμένες πτήσεις. Θέτουμε συνεχώς το θέμα υπόψη των αρμοδίων, γιατί πρόκειται για ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί όλη την Πελοπόννησο και είναι διεθνές μόνο τύποις και κατ’ όνομα.

Χωρίς αεροδρόμιο και χωρίς οδικά δίκτυα δεν μπορεί να υπάρξει τουρισμός. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό και να αντιμετωπιστούν βραχυπρόθεσμα οι άμεσα ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού και να δρομολογηθούν οι εργασίες», τόνισε ο κ. Καραλής.

Εν αναμονή του πρωθυπουργού

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας αναφέρθηκε και στην επικείμενη επίσκεψη, στα μέσα του μήνα, στην Καλαμάτα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την παρουσίαση του νέου ΕΣΠΑ. «Περιμένουμε την επίσκεψη του πρωθυπουργού. Πριν από τρία χρόνια μας είχε υποσχεθεί ότι και το αεροδρόμιο και οι δρόμοι θα έχουν προχωρήσει. Όμως, έχουν περάσει τρία χρόνια και πρέπει να του υπενθυμίσουμε ότι καθυστερούν και δεν έχει γίνει τίποτα. Όπως και ο ίδιος διατείνεται ότι είναι το πρώτιστο μέλημά του, ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να κινήσει την εθνική οικονομία.

Εμείς κάνουμε τα πάντα για να βοηθήσουμε την εθνική οικονομία, αλλά οι υποδομές δεν είναι αυτές που πρέπει», κατέληξε ο κ. Καραλής.

Της Βίκυς Βετουλάκη