Την άνοδο παίρνουν σύντομα τα κόμιστρα των ταξί και στη Μεσσηνία, αφού η απόφαση πάρθηκε και απομένει η επισημοποίησή της από τα αρμόδια όργανα.
Αιτία είναι η μεγάλη αύξηση των καυσίμων κι όπως λένε τόσο ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Καλαμάτας, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, όσο και ο πρόεδρος των Ραδιοταξί Καλαμάτας Κώστας Μπετιχαβάς, μέχρι τώρα δεν είχε γίνει καμία αύξηση των τιμών, ενώ στην Καλαμάτα με δική τους πρωτοβουλία, σε αντίθεση με άλλες περιοχές, δε χρεώνεται στον πελάτη η κλήση, κι αυτό θα εξακολουθήσει να ισχύει.
Αυξήσεις
Οι αυξήσεις που έρχονται στα κόμιστρα των ταξί είναι σημαντικές και οφείλονται στην εκρηκτική αύξηση της τιμής των καυσίμων. Το Συνδικάτο των Αυτοκινητιστών, μετά και τις συναντήσεις που είχε με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, έθεσε όλα τα αιτήματα που είχε καταθέσει το ΣΑΤΑ με σχετικό υπόμνημα, επισημαίνοντας πως με τις υπάρχουσες συνθήκες (δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της υγειονομικής κρίσης, αύξηση της τιμής των καυσίμων, διπλασιασμός των δαπανών για τη συντήρηση του οχήματος) ο κλάδος δεν έχει άλλες αντοχές. Έτσι, μετά και την τελευταία συνάντηση με τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, από τους αυτοκινητιστές επήλθε η συμφωνία για τα νέα κόμιστρα των ταξί.
Οι επίσημες ανακοινώσεις για την αύξηση των τιμών αναμένονται τις επόμενες ημέρες, ωστόσο φαίνεται πως οι νέες χρεώσεις στη Μεσσηνία διαμορφώνονται ως εξής:
-Εκκίνηση-πτώση σημαίας: 1,80 ευρώ (από 1,19)
-Μονή ταρίφα: 0,90 ανά χιλιόμετρο (από 0,68)
-Διπλή ταρίφα-Νυχτερινό: 1,25 ανά χιλιόμετρο (από 1,19)
-Ελάχιστη αποζημίωση: 4 ευρώ (από 3,39).
«Η αύξηση είναι μόνο η αρχή», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΣΑΤΑ, προσθέτοντας πως «σε λίγο χρονικό διάστημα έγιναν όσα δεν έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια. Με τις δικές μας πιέσεις και τα δικά μας επιχειρήματα, όχι μόνο άνοιξαν οι κλειστές πόρτες (κατέρρευσε και αυτό το αφήγημα), αλλά υλοποιούνται αιτήματα του κλάδου, όπως αυτό της αναπροσαρμογής του τιμολογίου».
Διπλασιασμός καυσίμων
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Καλαμάτας, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, τόνισε ότι η αύξηση είναι απαραίτητη, καθώς πλέον η τιμή του πετρελαίου έχει διπλασιαστεί κι από 1.40 έχει φτάσει 2.12, ενώ έχουν αυξηθεί σημαντικά και τα ανταλλακτικά για τα αυτοκίνητα.
Παράλληλα, εδώ και 10 χρόνια δεν έχει γίνει καμία αύξηση στα κόμιστρα των ταξί.
Αντιθέτως, όπως είπε, για τη ραδιοκλήση ή το τηλέφωνο δεν υπάρχει χρέωση στον πελάτη, κι αυτό είναι μια δική τους προσφορά, καθώς αλλού χρεώνεται.
Τέλος, διευκρίνισε ότι η διπλή ταρίφα στην περιοχή της Καλαμάτας ισχύει από τα φανάρια του Ασπροχώματος και προς τα έξω και από τον κόμβο «Φωτεινή» και πέρα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ραδιοταξί, Κώστας Μπετιχαβάς, επίσης σημείωσε ότι η αύξηση που έχει γίνει στα καύσιμα είναι πολύ μεγάλη. «Δε χορταίνουμε πετρέλαιο τα αυτοκίνητα. Αλλά όλο αυτό τον καιρό είχαμε τις παλιές τιμές. Είναι δικαιολογημένη αυτή η αύξηση. Μάλιστα, από πολλούς συναδέλφους δεχόμαστε πιέσεις να χρεώνεται η κλήση, όπως γίνεται σε άλλες περιοχές. Εμείς είμαστε από τους πρώτους και από τα λίγα ραδιοταξί που την καταργήσαμε. Και θα συνεχίσουμε έτσι. Την κλήση δε θα τη χρεώνουμε, αλλά η αύξηση θα μπει», τόνισε.
Της Βίκυς Βετουλάκη