Η διαδρομή που ακολουθούσε το 11μελες κύκλωμα με τα «πειραγμένα» αυτοκίνητα
Χρυσές δουλειές για σημαντικό χρονικό διάστημα φαίνεται πως έκανε το κύκλωμα με τα «πειραγμένα» μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας και παρουσίασε χθες το «Θ».
Με αφετηρία κυρίως το Βέλγιο, όπου εντοπίζονταν αυτοκίνητα – σαράβαλα και με τα «πόδια» του να πατούν σε Καλαμάτα και Αγρίνιο, το κύκλωμα, αποτελούμενο από 11 άτομα, εισάγαγε και πούλησε περισσότερα από 108 αυτοκίνητα – τα περισσότερα στη Μεσσηνία -, αφού γύριζε τα χιλιόμετρα και «καλλώπιζε» τα οχήματα για να φαίνονται πιο καινούργια, αποκομίζοντας πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ.
Σε βάρος των 11 ατόμων σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και για –τα κατά περίπτωση- αδικήματα της πλαστογραφίας, της απάτης, της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης, της νομιμοποίησης εσόδων και της νομοθεσίας περί φοροδιαφυγής.
Στο πλαίσιο της έρευνας κατασχέθηκαν πάνω από 80 οχήματα, που είχαν ήδη πουληθεί.
Από το Βέλγιο
Η έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Καλαμάτας διήρκεσε μήνες και με την κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, οδήγησε τους αστυνομικούς στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν συστηματικά στην εισαγωγή οχημάτων και στην πώλησή τους με παραποιημένες προδιαγραφές.
Από την έρευνα, η οποία συνδυάσθηκε με ευρήματα, αποτελέσματα φυσικών και τεχνικών μεθόδων, αλλά και την άντληση στοιχείων από ελληνικές και αλλοδαπές Αρχές, προέκυψε ότι το κύκλωμα συγκροτήθηκε τουλάχιστον από το 2017 και λειτουργούσε έως και το Μάιο του 2021, ενώ διέθετε ιεραρχική δομή, με διαρκή δράση και διακριτούς ρόλους.
Ηγετικό στέλεχος της οργάνωσης, σύμφωνα με την Αστυνομία, είναι ένας 37χρονος που μαζί με την 36χρονη σύζυγό του διατηρούσαν επιχείρηση εμπορίας και εισαγωγής οχημάτων στο Δήμο Καλαμάτας. Αυτοί μαζί με έναν 35χρονο, ιδιοκτήτη συνεργείου-φανοποιείου οχημάτων στο Δήμο Καλαμάτας, έδιναν εντολές και κατευθύνσεις σε έναν 57χρονο Έλληνα που κατοικεί μόνιμα στο Βέλγιο. Ο 57χρονος από το Βέλγιο για λογαριασμό τους εντόπιζε και αγόραζε οχήματα μη εμπορεύσιμα, λόγω πολλών χιλιομέτρων και φθορών, με έκδοση τιμολογίου μικρότερης αξίας από την αγορά τους.
Στη συνέχεια προχωρούσαν στην εισαγωγή τους στη χώρα μας μέσω συγκριμένης μεταφορικής εταιρείας στο Αγρίνιο, ιδιοκτησίας 65χρονου, χρησιμοποιώντας τις περισσότερες φορές τον ίδιο οδηγό, ηλικίας 31 ετών, επίσης από το Αγρίνιο.
Ο εκτελωνιστής
Ο 31χρονος οδηγός από το Αγρίνιο, κατά την παράδοση των οχημάτων και των εγγράφων αγοραπωλησίας τους, εξακριβώθηκε από τους αστυνομικούς ότι παραλάμβανε χρήματα σε μετρητά, ως μέρος της αμοιβής της μεταφορικής εταιρείας, ενώ τα υπόλοιπα καταβάλλονταν με τους νόμιμους τρόπους, αποκρύπτοντας έτσι τα πραγματικά έσοδα της εταιρείας.
Επιπλέον, ο 31χρονος οδηγός παραλάμβανε και χρήματα ως αμοιβή για τον 57χρονο από το Βέλγιο, που ήταν υπεύθυνος για την αγορά των οχημάτων από το εξωτερικό, τα οποία και απέκρυπτε στο όχημα μεταφοράς, προκειμένου να του τα παραδώσει.
Ακολούθως, κατά την εισαγωγή των οχημάτων, όποτε χρειαζόταν, 58χρονος εκτελωνιστής στο Αγρίνιο παραποιούσε ή πλαστογραφούσε τα έγγραφα που συνόδευαν κάθε εισαγόμενο όχημα (τιμολόγιο αγοράς, βεβαίωση ΚΤΕΟ αλλοδαπής), προσκομίζοντας παράλληλα και φόρμα υπολογισμού αξιών του εκάστοτε οχήματος, αναγράφοντας ψευδώς μειωμένο αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων, αποσκοπώντας έτσι στη μεγιστοποίηση της εμπορικής τους αξίας.
«Γύρισμα» χιλιομέτρων
Από το Αγρίνιο, όπου έφταναν τα εισαγόμενα και παλιά αυτοκίνητα, μεταφέρονταν στην Αθήνα, όπου 50χρονος, ιδιοκτήτης συνεργείου οχημάτων, τροποποιούσε τα διανυθέντα χιλιόμετρα των οχημάτων, κάνοντάς τα να φαίνονται πολύ λιγότερα από τα πραγματικά.
Στη συνέχεια, τα οχήματα μεταφέρονταν στην Καλαμάτα, όπου 37χρονος ιδιοκτήτης συνεργείου-φανοποιείου αναλάμβανε την επισκευή και τον «καλλωπισμό» τους, για να είναι πιο ελκυστικά, όταν θα βγουν στην αγορά για πούλημα.
Έπειτα δρούσε 40χρονος Καλαματιανός, ο οποίος, προκειμένου να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας, αναλάμβανε να συμπληρώσει και να παραδώσει τον πλήρη φάκελο κάθε οχήματος στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών, παραποιώντας όμως ή συντάσσοντας πολλές φορές ψευδή τιμολόγιο πώλησης, μεγιστοποιώντας, κατά αυτόν τον τρόπο, το παράνομο οικονομικό όφελος για κάθε όχημα.
Τέλος, 66χρονος, ιδιοκτήτης μάντρας οχημάτων στο Δήμο Καλαμάτας, τοποθετούσε μεγάλο μέρος των οχημάτων στην επιχείρησή του, προκειμένου να επιτυγχάνεται καλύτερα η πώλησή τους.
Στη δικογραφία περιλαμβάνεται και ένας 46χρονος από περιοχή του Δήμου Καλαμάτας, ο οποίος κατηγορείται ότι είχε βοηθητικό ρόλο στην πώληση των οχημάτων.
Τα περισσότερα στη Μεσσηνία
Οι εισαγωγές των οχημάτων γίνονταν κυρίως από το Βέλγιο, αλλά και κάποιες άλλες χώρες, ενώ τα περισσότερα πειραγμένα οχήματα πουλήθηκαν στο Νομό Μεσσηνίας και ορισμένα σε άλλους νομούς της Πελοποννήσου.
Από την έρευνα των αστυνομικών διαπιστώθηκε ότι μόνο από τη μείωση των χιλιομέτρων στο κοντέρ των αυτοκινήτων η αξία των οχημάτων ανέβαινε από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Η τιμή ανέβαινε ακόμα περισσότερο μετά και τον καλλωπισμό του οχήματος.
Βέβαια, δε χρειαζόταν μετά να περάσει πολύς καιρός για να καταλάβει ο αγοραστής ότι μόνο ευκαιρία δεν ήταν το αυτοκίνητο που είχε αγοράσει.
Από την ενδελεχή έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Καλαμάτας εξακριβώθηκε ότι η εγκληματική οργάνωση προέβη τουλάχιστον σε 108 περιπτώσεις εισαγωγής και εμπορίας οχημάτων, αποκομίζοντας παράνομο περιουσιακό όφελος που ξεπερνά τα 550.000 ευρώ.
Κατά το χρονικό εξάρθρωσης της εγκληματικής οργάνωσης βρέθηκαν 80 οχήματα με παραποιημένα διανυθέντα χιλιόμετρα, τα οποία κατασχέθηκαν υπό μεσεγγύηση.
Σε έρευνες που έγιναν σε σπίτι του 35χρονου και της 36χρονης στη Μεσσήνη βρέθηκε και κατασχέθηκε το χρηματικό ποσό των 17.450 ευρώ, ως προερχόμενο από την τέλεση αξιόποινων πράξεων, ενώ στις επιχειρήσεις του 66χρονου που είχε τη μάντρα αυτοκινήτων και του 37χρονου που είχε το συνεργείο-φανοποιείο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 8 οχήματα, που είχαν σκοπό να τα πουλήσουν με μειωμένα χιλιόμετρα.
Επίσης, σε έρευνα στην επιχείρηση του 50χρονου ιδιοκτήτη συνεργείου στην Αθήνα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μηχανήματα ηλεκτρονικής παρέμβασης στον εγκέφαλο των οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούσε για τη μείωση των χιλιομέτρων που είχαν πραγματικά διανύσει.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε υποβλήθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Καλαμάτας, ενώ η προανάκριση συνεχίζεται από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας, προκειμένου να διερευνηθεί τυχόν εμπλοκή – συμμετοχή περισσοτέρων ατόμων σε αυτήν την υπόθεση και ενδεχομένη διασύνδεσή τους με άλλες ομοειδείς εγκληματικές ομάδες.
Της Βίκυς Βετουλάκη