Νέο γύρο αντιδράσεων – και δικαιολογημένα- από τη Μεσσηνία πρόκειται να προκαλέσει η παραδοχή του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ότι ετοιμάζεται να λειτουργήσει σύντομα η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα- Πύργος. Έτσι, εκτός από τον αυτοκινητόδρομο, διαπιστώνουμε ότι για τον υπουργό ή την κυβέρνηση η δυτική Ελλάδα σταματά στον Πύργο.
Ελπίζουμε τα παραπάνω να μην επιβεβαιωθούν και από την πολυθρύλητη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Καλαμάτα την επόμενη εβδομάδα…
Σύμφωνα, τώρα, με το σχετικό δελτίο Τύπου, “το τρένο θα σφυρίξει ξανά στον άξονα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Σε ένα μήνα από σήμερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Regional Growth Conference 2022, θα δημοπρατηθεί το έργο για την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής.
Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ως τον Πύργο, σε συνδυασμό με τον πολύπαθο οδικό άξονα, τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με το σιδηρόδρομο, αλλά και την αναβάθμιση του δρόμου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, θα αλλάξει το χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, ανοίγοντας νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες.
Όπως εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, ο άξονας Πατρών – Πύργου, που έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας, θα ολοκληρωθεί εντός 36-38 μηνών, ενώ είναι εφικτό να παραδίδονται τμηματικά νωρίτερα κομμάτια που είναι έτοιμα. Οι παράγοντες που συμβάλλουν ώστε να τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα είναι δύο: από τη μία, ότι το έργο είναι πεδινό, άρα χωρίς μεγάλες δυσκολίες, και κυρίως ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Όσον αφορά δε στην επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στο τμήμα από την Πάτρα ως τον Πύργο, ένα έργο συνολικού ύψους 79 εκατομμυρίων ευρώ, σε πρώτη φάση θα κανονικοποιηθεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Εν συνεχεία αυτή θα γίνει ηλεκτροκίνητη.
Στόχος είναι η πρώτη φάση, η δημοπράτηση της οποίας προσδιορίζεται σε ένα μήνα με προϋπολογισμό 48 εκατομμύρια ευρώ, να συμβασιοποιηθεί ως το τέλος του έτους. Η διάρκεια του έργου της ανάταξης είναι 24 μήνες. Εφόσον, λοιπόν, δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, το τρένο θα κυλήσει και πάλι στις ράγες το 2024.
Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της εθνικής υποδομής, παρέλαβε τη σχετική μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους και υπέβαλε το τεχνικό δελτίο του έργου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς έγκριση”.
Α.Π.