Θα μπορούν να διεκπεραιώνουν 16 αιτήματα
Δυνατότητα εξυπηρέτησης από υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ μέσω βιντεοκλήσης έχουν πλέον οι συναλλασσόμενοι σε Καλαμάτα, Κυπαρισσία και Πύλο, μετά τη νέα γεωγραφική επέκταση του myEFKAlive που έγινε από τα υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Στόχος είναι σταδιακά να επεκταθεί σε όλη την επικράτεια μέχρι το τέλος του 2022, ενώ στην παρούσα φάση το myEFKAlive καλύπτει γεωγραφικά σχεδόν το 60% της χώρας.
Για 16 υπηρεσίες
Με τις νέες ανακοινώσεις δυνατότητα εξυπηρέτησης μέσω βιντεοκλήσης θα έχουν οι ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ σε Καλαμάτα, Κυπαρισσία και Πύλο. Το myEFKAlive τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Ιούλιο και επεκτείνεται σταδιακά σε όλη την επικράτεια με έμφαση στις απομακρυσμένες περιοχές. Μέσω αυτής της υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες, και ιδιαίτερα σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και σε άτομα με αναπηρία, να εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση, από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της ανωτέρω πλατφόρμας και διευκολύνουν σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ ανέρχονται σε 16 και είναι οι ακόλουθες:
-Επίδομα ασθενείας
-Επίδομα μητρότητας
-Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
-Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
-Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
-Ασφαλιστική Ικανότητα
-Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
-Απογραφή Ασφαλισμένου
-Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
-Βεβαίωση Απογραφής
-Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
-Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
-Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς
-Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς
-Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ)
-Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών.
Ραντεβού για βιντεοκλήση
Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή και γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr) είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με την χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του.
Την ημέρα του ραντεβού ο ενδιαφερόμενος συνδέεται μέσω βιντεοκλήσης με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.
Της Βίκυς Βετουλάκη