ΟΣΕ: Η αναβάθμιση του δικτύου της Πελοποννήσου στα νέα του έργα

ΟΣΕ: Η αναβάθμιση του δικτύου της Πελοποννήσου στα νέα του έργα

Στην ανάγκη αποδοχής από τους χρήστες του σιδηροδρομικού δικτύου των τελών χρήσης αναφέρθηκε, από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ITC 2022, o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας.

Για το θέμα των τελών χρήσης του δικτύου, σε πάνελ στο οποίο συμμετέσχε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Πατέρας παραδέχθηκε ότι ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση. «Υπάρχει χρηματοδοτικό κενό. Πρέπει καταρχάς να γίνουν αποδεκτά τα τέλη και μετά να βρούμε τις λύσεις για να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό. Υπάρχουν τρόποι και το υπουργείο βοηθάει, αλλά η αγορά πρέπει να είναι απολύτως ρυθμισμένη. Το θέμα πρέπει να κλείσει», σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι πρέπει και οι χρήστες να τηρούν τα προβλεπόμενα.

Ωστόσο, πρώτα πρέπει να γίνει αποδεκτό από όλες τις πλευρές το κόστος των τελών και μετά να δούμε αν απαιτούνται πρόσθετες παρεμβάσεις.

Όσον αφορά στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης (προβλέπονται για διάφορα ΣΔΙΤ κ.ά.), τόνισε ότι σαφώς και βοηθούν, αλλά δε θα κλείσουν κενά σε τομείς όπως η συντήρηση, που απαιτεί κρατικούς πόρους.

Επίσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ έκανε λόγο για επτά βασικά θέματα που απασχολούν τον Οργανισμό, ανάμεσα στα οποία είναι ο εκσυγχρονισμός, η συντήρηση, η χρηματοδότηση κ.ά.

Αναφέρθηκε ακόμη σε νέα έργα, στο θέμα του χρέους του ΟΣΕ, το οποίο σύντομα θα αποτελεί παρελθόν, όπως είπε, αλλά και στην τεχνολογία που μπορεί να εξυπηρετήσει τους πελάτες-επιβάτες.

Ειδικότερα, η τοποθέτηση του κ. Πατέρα επικεντρώθηκε σε διάφορα  θέματα, μεταξύ των οποίων και τα νέα έργα. Όπως υπογράμμισε, ο προαστιακός Δυτικής Αττικής θα δημοπρατηθεί εντός του καλοκαιριού, όπως και η αναβάθμιση του δικτύου Κάτω Αχαΐας-Πύργου. Κρίσιμα για το σχεδιασμό του μέλλοντος είναι η σύνδεση του Θριασίου με τη Σφίγγα (θα μειώσει κι άλλο την απόσταση προς Θεσσαλονίκη) και η αναβάθμιση του δικτύου της Πελοποννήσου.