«Πανωλεθρία» σε Μαθηματικά, δυσκόλεψαν Ιστορία, Φυσική και Λατινικά
Χθες λίγο μετά τις 12.00 το μεσημέρι ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες για τους υποψηφίους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ που συμμετείχαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, οι μαθητές που πήγαν στα σχολεία τους για να δουν τους πίνακες με τα αποτελέσματα ήταν ελάχιστοι, αφού πλέον έχουν πρόσβαση στα αποτελέσματα είτε μέσω της ειδικής ιστοσελίδας είτε με sms που στάλθηκε σε όσους το είχαν επιλέξει.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι στους πίνακες με τις βαθμολογίες που είχαν αναρτηθεί στα σχολεία δεν υπήρχαν ονοματεπώνυμα, αλλά μόνο ο κωδικός του κάθε υποψηφίου.
Δηλώσεις
Ο Χρήστος Κανέλης δήλωσε ότι περίμενε να τα πάει λίγο καλύτερα, αλλά και πάλι είναι ευχαριστημένος, αφού περνάει στη σχολή που θέλει και ειδικότερα Ναυτιλιακά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Σχετικά με τις εκτιμήσεις που είχε κάνει, περίμενε λίγο καλύτερα στα Μαθηματικά, ενώ στην Οικονομία ξαφνιάστηκε ευχάριστα, αφού η βαθμολογία ήταν υψηλότερη.
Για τη χρονιά που πέρασε, είπε ότι ήταν καλή και ήταν σημαντικό ότι δεν υπήρχε η καραντίνα.
«Η
έκθεση πρέπει να καταργηθεί από τις Πανελλήνιες» ανέφερε ο Κώστας Γιάνναρης. Όπως
μας είπε, οι δύο βαθμολογητές είχαν απόκλιση 2.5 μορίων.
Στα υπόλοιπα μαθήματα είδε τους βαθμούς που είχε υπολογίσει και πλέον περιμένει
τις βάσεις.
Ευχαριστημένος με τις επιδόσεις του ήταν ο Παύλος Γεωργαράς που θέλει να μπει στη Σχολή της Αστυνομίας ή της Πυροσβεστικής και θεωρεί ότι πλέον είναι κάτι εφικτό. Η χρονιά για αυτόν ήταν δύσκολη, αφού είχε πολύ διάβασμα, αλλά τελικά δικαιώθηκε.
Τη δύσκολη επιλογή να δώσει για δεύτερη χρονιά πήρε η Βασιλική Δαβέρου και, όπως φάνηκε, άξιζε τον κόπο και πλέον είναι ένα βήμα πριν από την Ιατρική.
Όπως μας είπε, οι βαθμοί που είδε ήταν καλύτεροι από αυτούς που είχε υπολογίσει, ενώ χαρακτήρισε τη χρονιά που πέρασε ευκολότερη, αν και χαρακτήρισε δύσκολη την απόφαση «του να πεις ότι θα ξαναδώσεις». Ωστόσο, δήλωσε ότι άξιζε τον κόπο.
Πολύ καλά είπε πως τα πήγε ο Γιάννης Γιούλος, ο οποίος πλέον έχει ως στόχο κάποιο τμήμα του Πολυτεχνείου της Αθήνας.
Η χρονιά, όπως είπε, είχε αρκετό διάβασμα, αλλά τουλάχιστον ήταν καλύτερη, αφού δεν υπήρχε καραντίνα.
Ο Γιώργος Βεργόπουλος είπε ότι οι βαθμολογίες του ήταν όπως τις περίμενε και αυτό τον κάνει ευχαριστημένο.
Ακόμα δεν έχει αποφασίσει σε ποια σχολή θέλει να περάσει, όμως αυτό που ξέρει είναι ότι θέλει να έχει σχέση με Πληροφορική.
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος τα πήγε καλά, αν και τα Μαθηματικά τον «χαντάκωσαν» όπως σχολίασε. Στόχος του είναι το Τμήμα Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας και ελπίζει ότι αν υπάρξει μια μικρή πτώση των βάσεων, θα τα καταφέρει.
Πού σημειώθηκαν αρνητικές επιδόσεις
Η εκπαιδευτική ιστοσελίδα alfavita.gr αναλύοντας τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:
«Σφαγή» υποψηφίων των ΓΕΛ προέκυψε στις εφετινές Πανελλαδικές κυρίως στα Μαθηματικά Ο.Π, όπου σχεδόν 6 στους 10 υποψηφίους (59, 57%) και συνολικά 23.253 υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση του δέκα -αν και οι βάσεις ανά σχολή είναι πλέον διαφορετικές.
Στα υπόλοιπα μαθήματα, τους υποψηφίους των ΓΕΛ δυσκόλεψαν περισσότερο η Ιστορία Ο.Π (47,96% κάτω από δέκα), η Φυσική Ο.Π (47,39%) και τα Λατινικά, που επανήλθαν από εφέτος, προκαλώντας αποτυχία σε ποσοστό 45,13% των υποψηφίων.
Ανάλυση από το φροντιστήριο Νέο
Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα που προκύπτουν από τις βαθμολογίες των υποψηφίων , φαίνεται να υπάρχει πτωτική τάση των βάσεων καθώς το ποσοστό των γραπτών που είναι κάτω από τη βάση είναι πολύ υψηλό. Επιπλέον παρατηρείται σημαντική <<συρρίκνωση>> των αριστούχων. Αναμένεται επίσης λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) να είναι αρκετοί αυτοί οι υποψήφιοι οι οποίοι θα μείνουν ‘εκτός’ των πανεπιστημίων και ιδιαίτερα αυξημένος φαίνεται να είναι ο αριθμός των κενών θέσεων που θα προκύψει στα πανεπιστήμια της περιφέρειας.
Συμπεράσματα ανά επιστημονικό πεδίο :
- 1ο πεδίο(ανθρωπιστικών και κοινωνικών σπουδών) : Στη Γλώσσα οι επιδόσεις των υποψηφίων δεν είχαν μεγάλες αποκλίσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά ενώ στα Λατινικά πτώση υπήρξε στα ποσοστά των πολύ υψηλών βαθμολογιών σε σύγκριση με την Κοινωνιολογία. Στα Αρχαία Ελληνικά μόλις το 5,7 % είναι πάνω από 17 και στο μάθημα της Ιστορίας τα δεδομένα δεν είχαν σημαντικές αλλαγές.Αναμένεται να υπάρξει πτώση των βάσεων στις μεσαίες σχολές ενώ δεν θα επηρεαστούν ιδιαίτερα οι υψηλόβαθμες όπως οι Νομικές σχολές και τα τμήματα Ψυχολογίας.
- 2ο πεδίο(θετικών και τεχνολογικών επιστημών):Το 55 % των βαθμών στο μάθημα της Γλώσσας συγκεντρώνεται στις μεσαίες βαθμολογίες από 13 έως 17. Στα Μαθηματικά όπως ήταν αναμενόμενο μείωση έχουμε στις βαθμολογίες πάνω από 17 σε σχέση με την περσινή χρονιά. Στη Φυσική και τη Χημεία οι επιδόσεις των μαθητών δεν σημείωσαν ιδιαίτερες αλλαγές. Πιθανόν είναι να δούμε πτώση των βάσεων κυρίως στις μεσαίες σχολές.
- 3ο πεδίο(επιστημών υγείας και ζωής): Και σε αυτό το επιστημονικό πεδίο το μάθημα της Γλώσσας δεν έχει μεγάλες αποκλίσεις με την προηγούμενη χρονιά ενώ στη Βιολογία υπήρηξε αλλαγή προς τα κάτω στις βαθμολογίες πάνω από 18 όπως ακριβώς συνέβει και στο μάθημα της Φυσικής με το 13% να βρίσκεται σε αυτά τα επίπεδα και με το 50% να είναι κάτω από τη βάση. Στη Χημεία το 37% των βαθμών είναι κάτω από το 10 ενώ το 24% βρίσκεται στα υψηλά βαθμολογικά επίπεδα (17 και άνω). Η πτωτική τάση των βάσεων θα κάνει την εμφάνισή της και σε αυτό το πεδίο.
- 4ο πεδίο(επιστημών οικονομίας και πληροφορικής): Στα Μαθηματικά τα οποία και δυσκόλεψαν περισσότερο τους υποψηφίους το ποσοστό κάτω από τη βάση αγγίζει το 73%.Ελάχιστες διαφορές προκύπτουν στα μαθήματα της Οικονομίας και της Πληροφορικής με μια μικρή μείωση να παρουσιάζεται στους βαθμούς από 17 έως 20. Στη Γλώσσα τα στατιστικά είναι παρόμοια με αυτά του 2021.Αναμένεται να σημειωθεί σημαντική πτώση των βάσεων εξαιτίας των πολύ χαμηλών βαθμολογιών στα Μαθηματικά.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση