Ευχαριστημένοι στην πλειοψηφία τους οι μαθητές από τη Μεσσηνία
Πρώτη μέρα για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ήταν η χθεσινή, με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων όλης της χώρας να εξετάζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Αναμφισβήτητα, φέτος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις έχουν μιαν ιδιαιτερότητα, καθώς οι μαθητές για πρώτη φορά έρχονται αντιμέτωποι με εξετάσεις βαρύτητας, μιας και τα τελευταία δύο χρόνια δεν είχαν συμμετάσχει στις ενδοσχολικές τους εξετάσεις λόγω των έκτακτων συνθηκών του κορωνοϊού.
Έτσι, η χθεσινή ημέρα αποτέλεσε το «βάπτισμα του πυρός» για τους μαθητές που κλήθηκαν να διαγωνιστούν στο μάθημα της Έκθεσης, με τους περισσότερους, ωστόσο, να βρίσκουν βατό και εν μέρει αναμενόμενο το θέμα που κλήθηκαν να αναπτύξουν γύρω από την αξία της Ιστορίας και τους τρόπους που οι νέοι μπορούν να είναι σε επαφή μαζί της.
Ιδιαίτερες καθυστερήσεις με την παράδοση των θεμάτων δεν υπήρξαν, καθώς και σε τοπικό επίπεδο οι 1.071 εγγεγραμμένοι μαθητές της Καλαμάτας δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα πριν ή κατά τη διάρκεια των εξετάσεών τους.
Το «Θάρρος» βρέθηκε σε σχολεία της Καλαμάτας και μίλησε με υποψηφίους για τις χθεσινές τους επιδόσεις, καθώς και για την προετοιμασία τους εν μέσω πανδημίας.
Γιώργος Σκοπέτος
«Το θέμα που έπεσε σήμερα μιλούσε για την Iστορία. Προσωπικά μου φάνηκε εύκολο και πιστεύω ότι τα πήγα σχετικά καλά. Φέτος δε με δυσκόλεψε κάτι συγκριτικά και με τα προηγούμενα χρόνια. Το μάθημα φέτος, φυσικά, ήταν πολύ καλύτερο, καθώς επιστρέψαμε στις τάξεις μας, κατανοήσαμε καλύτερα τη διδακτέα ύλη, κάτι το οποίο μέσω της τηλεκπαίδευσης μας δυσκόλεψε, αφού δε συμμετείχαμε στον ίδιο βαθμό».
Αποστολίνα Πετρέα
«Τα θέματα ήταν κατανοητά, μιας και αφορούσαν στην παράδοση και την Ιστορία μας. Η φετινή χρονιά ήταν πρωτόγνωρη για όλους μας, αφού δεν είχαμε δώσει εξετάσεις πέρσι και πρόπερσι. Παρ’ όλα αυτά, δε με δυσκόλεψε κάτι σε μεγάλο βαθμό».
Αλμάντο Γκοτζάι
«Σήμερα εξεταστήκαμε στο θέμα της Ιστορίας και εγώ προσωπικά θεωρώ ότι ήταν ένα αρκετά εύκολο θέμα προς ανάπτυξη. Για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα ένα τέτοιο θέμα, όμως τα πήγα αρκετά καλά, αφού είχα προετοιμαστεί αρκετά μέσα στη χρονιά».
Σπύρος Καραμπέτσος
«Το αν ήταν εύκολο ή όχι το σημερινό θέμα, εξαρτάται από το πόσο χρόνο είχε αφιερώσει στο διάβασμα ο καθένας μας. Εγώ προσωπικά δεν ήμουν αρκετά καλά προετοιμασμένος, αλλά θεωρώ ότι εάν κάποιος είχε διαβάσει, μπορούσε να τα πάει πολύ καλά σήμερα.
Από την άλλη πλευρά, η φετινή χρονιά ήταν αρκετά δύσκολη λόγω της πανδημίας, αλλά πρέπει να μάθουμε να ζούμε έτσι από ό,τι φαίνεται! Στόχος μου είναι να περάσω στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων».
Βασιλική Οικονομοπούλου
«Ήταν μια χαρά, κατά την άποψή μου, τα θέματα της έκθεσης. Όλα κύλησαν ομαλά και θεωρώ ότι τα φετινά θέματα δεν είχαν παγίδες ή διφορούμενα κομμάτια, όπως έχει συμβεί άλλες χρονιές.
Μετά δύο χρόνια που μάθαμε να ζούμε με τα lockdown υπήρξαν συχνές δυσκολίες ενδιάμεσα στις σχολικές μας χρονιές, αλλά ευτυχώς όλα ήρθαν εις πέρας. Από εδώ και πέρα, στόχος μου είναι να πετύχω τις Στρατιωτικές Σχολές και, κυρίως, την Αστυνομία».
Αχιλλέας Γεωργιόπουλος
«Εμένα γενικά δε μου άρεσε το θέμα, μιας και περίμενα κάτι πιο “ενδιαφέρον” κατά την άποψή μου. Ωστόσο, γραφόταν, θεωρώ πως ήταν σχετικά εύκολο, και από εκεί και πέρα θα δείξει η συνέχεια το πώς πήγε τελικά.
Αναφορικά με τη γνώση, μπορώ να πω ότι τα προηγούμενα χρόνια της πανδημίας δε με επηρέασαν τόσο στο ψυχολογικό κομμάτι. Όσον αφορά στα υπόλοιπα θέματα της σημερινής εξέτασης, πέραν της ανάπτυξης του γραπτού λόγου, έχω αμφιβολία για κάποια πράγματα, και κυρίως για το δεύτερο θέμα.
Στόχος μου είναι το Τμήμα του Μαθηματικού και το Τμήμα της Πληροφορικής».
Κωνσταντίνα Πατσούλα
«Πιστεύω ότι πολλοί είμαστε αυτοί που εκπλαγήκαμε από το συγκεκριμένο θέμα, μιας και δεν ήταν αναμενόμενο, αλλά ήταν καλά σε γενικές γραμμές. Παράλληλα, θεωρώ ότι η διατύπωση των θεμάτων ήταν ξεκάθαρη για όλους και δεν είχε παγίδες δυσκολίας. Η φετινή προετοιμασία είχε μεγάλο ποσοστό αβεβαιότητας λόγω του κορωνοϊού και του γεγονότος ότι έφερε καινούργιες δυσκολίες για όλους. Παράλληλα, οι φετινές εξετάσεις ήταν αρκετά πρωτόγνωρες, αφού τα τελευταία χρόνια δεν ήμασταν εξοικειωμένοι με τις εξετάσεις. Η σχολή που θα ήθελα να περάσω είναι το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης».
Δημήτρης Αργυρίου
«Τα θέματα ήταν ωραία κι εμένα, προσωπικά, μου άρεσαν. Με την πανδημία τα προηγούμενα χρόνια μας δυσκόλεψε το γεγονός ότι ήμασταν αναγκασμένοι να βρισκόμαστε το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας πίσω από έναν υπολογιστή κι αυτό δεν ήταν καθόλου ευχάριστο. Επόμενο μάθημα είναι τα Μαθηματικά, ενώ ο τελικός μου στόχος είναι να επιτύχω και να είμαι ανάμεσα στους εισακτέους της Πυροσβεστικής. Μακάρι να πάνε όλα καλά για όλους μας!».
Γιώργος Μαρκετάκης
«Για πολλούς το σημερινό ήταν ένα μη αναμενόμενο θέμα που αφορούσε στην Ιστορία. Παρ’ όλα αυτά πιστεύω ότι ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής είναι έτοιμος να γράψει και θέματα που είναι μη αναμενόμενα.
Από εκεί κι έπειτα, τα θέματα ήταν απλά και όχι ιδιαίτερα δύσκολα, μιας και δεν είχε παγίδες. Η αποκωδικοποίηση της εκφώνησης ήταν δύσκολη μεν, αλλά η απάντηση ήταν εύκολη. Από ό,τι είδα τριγύρω και στα υπόλοιπα παιδιά, το κλίμα που επικρατούσε ήταν ιδιαίτερα καλό και δεν αντιμετωπίσαμε κάποια δυσκολία την ώρα της εξέτασης».
Χρύσα Κωστοπούλου
«Το θέμα της έκθεσης ήταν εύκολο και τα απάντησα όλα με μεγάλη ευκολία. Η ώρα αρκούσε ώστε να δοθούν πλήρεις απαντήσεις για όλα τα θέματα. Πιστεύω σε γενικές γραμμές όλα πήγαν καλά. Από εδώ και πέρα, στόχος μου είναι να τα πάω εξίσου καλά και στα υπόλοιπα μαθήματα και να περάσω στο Τμήμα Πληροφορικής».
Ομαλά διεξήχθη η χθεσινή πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΓΕΛ
Χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα κύλησε η χθεσινή διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους μαθητές της Μεσσηνίας, σύμφωνα με το διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Νίκο Πεφάνη.
Όπως δήλωσε ο ίδιος, οι μαθητές προσήλθαν κανονικά χθες το πρωί στα 14 επιμέρους εξεταστικά κέντρα της περιοχής, χωρίς να καταγραφεί κάποιο εμπόδιο καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασής τους, ενώ και τα θέματα δεν καθυστέρησαν, καθώς έφτασαν λίγο πριν από τις 9.00 το πρωί.
Πλέον οι υποψήφιοι των ΓΕΛ ετοιμάζονται για το επόμενο μάθημα που πρόκειται να εξεταστούν την ερχόμενη Δευτέρα και αφορά ανάλογα με τις κατευθύνσεις:
-Δευτέρα 6/6: Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας)
-Τετάρτη 8/6: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Σπουδών Υγείας)
-Παρασκευή 10/6: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Σπουδών Υγείας).
Της Χριστίνας Μανδρώνη
ΓΕΛ Κυπαρισσίας: «Ούτε εύκολο, ούτε δύσκολο» το πρώτο μάθημα εξέτασης
Στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιες και υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και στο εξεταστικό κέντρο του ΓΕΛ Κυπαρισσίας, μετά το πέρας της εξέτασης, υποψήφιοι έλεγαν πως το θέμα ήταν «ούτε εύκολο ούτε δύσκολο, αλλά έπρεπε να το είχες διαβάσει», ενώ ήταν πιο εύκολο σε σχέση με πέρυσι.
Ευσταθία Αλεξοπούλου
«Σήμερα (σ.σ. χθες) ήταν η πρώτη μέρα. Το θέμα ήταν η αξία της Ιστορίας. Ήταν ένα πολύ ωραίο θέμα. Δηλαδή, απ’ ό,τι είπαν και οι υπόλοιποι συμμαθητές μου, τους άρεσε, γράψανε πολύ καλά. Το δεύτερο κείμενο ήταν Κική Δημουλά, που περιμέναμε στις Πανελλήνιες, το αγαπάνε, το βάζουν. Μετά είχε ένα κείμενο που αφορούσε στα οικογενειακά κειμήλια, δηλαδή το πόση αξία έχουν τα οικογενειακά κειμήλια για έναν άνθρωπο. Και το κείμενο γιατί πρέπει να ξέρει ένας άνθρωπος Ιστορία, για ποιο λόγο είναι σημαντικό στη ζωή μας. Δεν ήταν ούτε εύκολο, ούτε δύσκολο. Το ενδιάμεσο ακριβώς. Έπρεπε να το έχεις διαβάσει το θέμα για να ξέρεις να γράψεις καλά».
Αντρέας Κράουτσιουκ
«Τα θέματα σήμερα (σ.σ. χθες) ήταν έτσι κι έτσι. Είχαν τη δυσκολία τους. Με δυσκόλεψε το τρίτο θέμα, γιατί ο συγγραφέας χρησιμοποιεί την ευαισθητοποίηση στο κείμενό του, ήταν λίγο περίεργο κι έπρεπε να βρούμε και τρεις κειμενικούς δείκτες. Ήθελε προετοιμασία το θέμα, αλλά όχι και τόση. Σε σχέση με πέρυσι που έδωσα, καλύτερα ήταν, ήταν πιο εύκολο».
Του Ηλία Γιαννόπουλου