Public Book Awards: Στα 10 επικρατέστερα «Οι δαίμονες του Αρέτσο» της Μεσσήνιας Αλ. Πλακονούρη

Public Book Awards: Στα 10 επικρατέστερα «Οι δαίμονες του Αρέτσο» της Μεσσήνιας Αλ. Πλακονούρη

Ανάμεσα στα 10 επικρατέστερα βιβλία στην κατηγορία «Ελληνικό Διήγημα», κατά την πρώτη φάση των φετινών Public Book Awards, ψηφίστηκε από το κοινό η συλλογή διηγημάτων «Οι δαίμονες του Αρέτσο» (Εκδόσεις Κέδρος) της Μεσσήνιας συγγραφέως Αλέκας Πλακονούρη.

Στην πρώτη φάση της ψηφοφορίας η επιλογή έγινε ανάμεσα σε 1.970 βιβλία, 1.648 συγγραφείς και 105 εκδότες, ενώ η διαδικασία (δεύτερη φάση) για την ανάδειξη του τελικού νικητή θα διαρκέσει έως και τις 14 Ιουνίου (συμμετοχή στην ψηφοφορία στο publicbookawards.gr)

Στους «Δαίμονες του Αρέτσο» ο αναγνώστης ταξιδεύει σε τόπους γνώριμους και άγνωστους, σύγχρονους και παλιούς, βαθιά πραγματικούς και μαγικούς ταυτόχρονα. Συναντά πρόσωπα με σάρκα και οστά, που ίσως κάποτε βιαστικά τα προσπέρασε. Γνωρίζει την «ιστορία των απλών ανθρώπων που γράφεται με γιώτα μικρό», και τότε εκείνη φωτίζεται μυστικά και γίνεται Ιστορία με γιώτα κεφαλαίο.

Στο ταξίδι του αυτό φεύγει απ;O το λιμάνι της Πάτρας το Μάρτιο του 1911 με το υπερωκεάνιο Πατρίς, έχοντας ως προορισμό την Αμερική. Ταξιδεύει σε μια κωμόπολη της Πελοποννήσου, όπου σε ένα σωματείο αχθοφόρων συναντά την κομμουνιστική αρχή «από τον καθένα ανάλογα με τις δυνατότητές του, στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του». Βρίσκεται στη Χαλκίδα, να συζητάει σε ένα καφενείο με τον Γιάννη Σκαρίμπα. Στην πλατεία Συντάγματος αντικρίζει απογυμνωμένο ένα θωρακισμένο ματατζή. Και το ταξίδι συνεχίζεται…

Η συγγραφέας δανείζεται από την τέχνη των εικαστικών τους τίτλους καθεμιάς από τις τρεις ενότητες των διηγημάτων της – Νωπογραφίες, Κολάζ, Graffiti. Από την ίδια τέχνη αντλεί την ακρίβεια, την προσήλωση στη λεπτομέρεια, το παιχνίδι με τα χρώματα και το φως. Δεκαπέντε διηγήματα, καθένα με το δικό του κιαροσκούρο, που αναδεικνύουν κοινωνικά και ψυχικά τοπία με πρωταγωνιστή πάντα τον άνθρωπο.

Να σημειωθεί πως η Αλέκα Πλακονούρη γεννήθηκε στα Φιλιατρά. Σπούδασε στη Νομική Σχολή Κομοτηνής και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής και δούλεψε ως βοηθός σκηνοθέτη στο θέατρο. Το θεατρικό της «Φιλαινίδα, Φιλαρέτη, Φωτεινή» ανέβηκε στο Θέατρο Τόπος Αλλού. Το διήγημά της «Το τζάμι» διακρίθηκε στο λογοτεχνικό διαγωνισμό Πεζογραφία δωματίου – Ημέρες εγκλεισμού των εκδόσεων Κίχλη και του βιβλιοπωλείου Επίκεντρον και συμπεριλαμβάνεται στη συλλογική έκδοση (Κίχλη 2022, υπό έκδοση). Ζει στην Αθήνα και εργάζεται ως επιμελήτρια εκδόσεων.