Σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου μέχρι την Καλαμάτα
Σημαντική αποδεικνύεται, τελικά, η χθεσινή συνάντηση του περιφερειάρχη Παν. Νίκα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στελέχη του εν λόγω υπουργείου και της διοίκησης του ΟΣΕ, σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Περιφέρεια.
Υπενθυμίζεται ότι στις 10 Μαΐου, σε ανάλογη συνάντηση που είχε στο υπουργείο με το γενικό γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, με τη συμμετοχή και του αντιπεριφερειάρχη Διοίκησης και Οικονομίας Χρήστου Λαμπρόπουλου, ο περιφερειάρχης είχε συζητήσει εκτενώς τη διαδικασία που εξελίσσεται, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Ναύπλιο.
Παράλληλα, είχε εξεταστεί συνολικά το θέμα της επανενεργοποίησης του μετρικού δικτύου μέχρι την Καλαμάτα.
Σε χθεσινές του δηλώσεις στο “Θ”, ο κ. Νίκας φάνηκε αισιόδοξος για την τελική έκβαση του εγχειρήματος της Περιφέρειας.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε, πολύ σύντομα θα δημιουργηθεί τριμελής επιτροπή, ανάμεσα στον ΟΣΕ, το υπουργείο Υποδομών και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, που με τη βοήθεια τεχνικού συμβούλου θα παραδώσει οικονομοτεχνική μελέτη, το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο, για την επιβίωση ή όχι του εγχειρήματος.
“Από την πλευρά μας θεωρούμε ότι η επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο είναι μια αδήριτη ανάγκη. Είναι αίτημα των επιχειρήσεων, θα μειώσει το κόστος μεταφορών, ενώ θα ενισχύσει οικονομικά και την περιοχή. Έθεσα υπόψη του υπουργού ότι η Περιφέρεια είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει και ένα μέρος του σχεδίου. Επαναλαμβάνω ότι το τρένο δεν το θέλουμε στα… λόγια, αλλά θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για την επαναλειτουργία του μέχρι την Καλαμάτα”, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, δε, ότι σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις από τον υπουργό Υποδομών, Κ. Καραμανλή.
Όσο ακόμα κι αν μοιάζει απίθανο, η επαναλειτουργία του τρένου δημιουργεί ένα πλέγμα θετικών συνεπειών. Από οφέλη με υψηλό αναπτυξιακό πρόσημο για την οικονομία, το περιβάλλον, μέχρι και την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των πολιτών. Εξάλλου, βρισκόμαστε σε μία άκρως ευνοϊκή συγκυρία για την αναπτυξιακή πορεία του σιδηροδρόμου.
Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» προβλέπει την κινητοποίηση σημαντικών πόρων για σημαντικά σιδηροδρομικά έργα.
Ταυτόχρονα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει το σιδηρόδρομο στην καρδιά της Πράσινης Συμφωνίας, προβάλλοντας τα οφέλη του, ως ενός βιώσιμου, έξυπνου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς. Γεγονός που αντικατοπτρίζει το βασικό ρόλο των σιδηροδρόμων για το μέλλον των μεταφορών.
Με στόχο τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές κατά 90% έως το 2050 για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας, η περαιτέρω ανάπτυξη του σιδηρόδρομου μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών και εντέλει στην πλήρωση του σημαντικού αυτού στόχου. Πρόκειται για τον κατεξοχήν φιλικό προς το περιβάλλον μέσο, καθώς ευθύνεται μόλις για το 0,5% των εκπομπών CO2 που σχετίζονται με τις μεταφορές.
Ως εκ τούτου, η αύξηση του μεριδίου των επιβατών και των εμπορευμάτων που διακινούνται σιδηροδρομικώς θα συνδράμει αποτελεσματικά στο να πετύχει η Ευρώπη τους στόχους της για την κλιματική αλλαγή, όπως αυτοί απορρέουν από την Πράσινη Συμφωνία.
Παράλληλα, η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού έργου θα δώσει ώθηση για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία.
Α.Π.