«Επανεκκίνηση» με έντονο προβληματισμό για το Πύργος -Τσακώνα


Μετά 8 χρόνια απραξίας όλων των κυβερνήσεων και 3 χρόνια από τη σημερινή, είναι φανερό ότι η σύσκεψη στο Μαξίμου υπό την προεδρία του πρωθυπουργού είναι ενταγμένη στο προεκλογικό σχεδιασμό της, για να κατευνάσει τις κινητοποιήσεις και τις πιέσεις που ασκούν οι φορείς και οι σύλλογοι της Μεσσηνίας και της Ηλείας.

Υπενθυμίζω ότι το 2013 η κυβέρνηση της Ν.Δ. απένταξε από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το τμήμα Τσακώνα – Καλό Νερό- Πύργος – Πάτρα, επικαλούμενη και καλυπτόμενη από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τον Καϊάφα.

Πράγματι, το Τμήμα Πύργος – Καλό Νερό έχει μπλοκαριστεί λόγω της όδευσής του από το τμήμα που έχει χαρακτηριστεί Natura και χρειάζονται νέες μελέτες. Αν, όμως, χρειάζεται μία 10ετία για να επικαιροποιηθούν οι μελέτες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου και αναζήτηση τεχνικής λύσης συμβατής με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τα 25 χιλιόμετρα του Καϊάφα, χωρίς μάλιστα χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, τότε δίκαιες είναι οι ανησυχίες και ο προβληματισμός των πολιτών.

Εύλογα, συνεπώς, παραμένουν τα ερωτήματα:

1) Εφόσον όλα τα κόμματα και οι φορείς της περιοχής υπερθεμάτιζαν για τη σπουδαιότητα του έργου, γιατί αποκόπηκε από το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα από την Ολυμπία Οδό;

2) Γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση καθώς και η σημερινή δεν είχαν προχωρήσει στην αναζήτηση τεχνικής λύσης για τον Καϊάφα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μέχρι τώρα απραξία και στασιμότητα;

3) Έχει διαπιστωθεί ότι το τμήμα Καλό Νερό- Τσακώνα είναι ώριμο μελετητικά και εκκρεμούν ελάχιστες μελέτες, γιατί όμως η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. αλλά και η προηγούμενη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν προχώρησαν στην ολοκλήρωση των μελετών και στην υλοποίηση του έργου.;

4) Είναι αλήθεια ότι το υπουργείο Υποδομών είχε εκτός προτεραιότητας το Πύργος – Τσακώνα, όπως διαπιστώνεται από τις γενικόλογες και αόριστες απαντήσεις του αρμόδιου υπουργού σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις;

5) Μήπως μετά την έντονη αντίδραση των πολιτών και των φορέων της Μεσσηνίας κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στην Καλαμάτα, χωρίς μάλιστα καμία αναφορά στον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, αναγκάστηκαν εσπευσμένα σε σύσκεψη στο Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού προκειμένου να «θολώσουν τα νερά», να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις των πολιτών και να δημιουργηθεί κλίμα εφησυχασμού και εντυπώσεων για την κυβέρνηση;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θα ήταν μία θετική εξέλιξη, έστω και καθυστερημένα, εάν στη σύσκεψη στο Μαξίμου καθοριζόταν το χρονοδιάγραμμα για την κατάθεση προτάσεων τεχνικής λύσης στο Καϊάφα, για το χρόνο επικαιροποίησης των μελετών, καθώς το ύψος και τις πηγές χρηματοδότησης του έργου.

Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δε συνέβη και πρέπει να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας, να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να απαιτήσουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις για να “αποδώσουν καρπούς” οι κινητοποιήσεις των πολιτών, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του δρόμου άμεσα και όχι αόριστα στο ασαφές μέλλον.

Είναι κοινή διαπίστωση ότι ο οδικός άξονας Τσακώνα –Καλό Νερό – Πύργος είναι έργο πνοής και διαχρονικό αίτημα των κατοίκων, φορέων και του εμπορικού κόσμου της Μεσσηνίας- Ηλείας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Πελοποννήσου, αφού θα αποτελέσει την διασύνδεση της Ολυμπίας Οδού με το «Μορέα».

Όσο, όμως, η σύνδεση των δύο μεγάλων οδικών αξόνων της Πελοποννήσου και η ολοκλήρωση της Αδριατικής Οδού καθυστερούν, η υστέρηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της περιοχής θα λάβει, δυστυχώς, μόνιμα χαρακτηριστικά.

Του Παναγιώτη Αλευρά
Γεωπόνου, πρώην αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας