“Τα πανεπιστήμια, δεν υπάρχουν απλά για να τυπώνουν πτυχία, αλλά να τροφοδοτούν την πατρίδα μας με επιστήμονες, την οικονομία της με στελέχη, την ανάπτυξή της με τα πορίσματα της έρευνάς τους. Και αυτή η αποστολή δεν υπηρετείται εάν δεν συνδεθούν οι σπουδές με την αγορά εργασίας”.
Με αυτά τα λόγια συνόψισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απευθυνόμενος στα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την μεταρρύθμιση στην Παιδεία η οποία συνδέει τις σπουδές με την αγορά εργασίας, κατά την ομιλία του στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία».
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στις μεταρρυθμίσεις και τις αλλαγές στην παιδεία που προβλέπει το νομοσχέδιο, και άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για τη στάση του απέναντι στη δημόσια Παιδεία και τα πανεπιστήμια.
Παράλληλα επιτέθηκε στον κ. Τσίπρα για την απουσία του από τα έδρανα της Βουλής, και την συνέδεσε με τις πρόσφατες δηλώσεις Βερναρδάκη κατά της υπουργού Παιδείας, για τις οποίες ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε τον κ. Τσίπρα να ζητήσει συγνώμη από την κ. Κεραμέως.
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι η σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας δίνει δουλειά στους αποφοίτους και μέλλον στην κοινωνία, προσθέτοντας ότι στην αντίληψη της κάθε πολιτικής δύναμης για το ρόλο του πανεπιστημίου κρίνεται τελικά εάν βρίσκονται στην όχθη της καθήλωσης ή του εκσυγχρονισμού.
“Η πρώτη, η πολιτική που υπηρετείτε εσείς, ζητά ουσιαστικά να μην αλλάξει τίποτα, ενώ η δεύτερη απαιτεί νέα γνώση που θα οδηγήσει σε μία πιο παραγωγική σταδιοδρομία. Όπως κρίνεται, λοιπόν, και ποιος είναι ο αληθινά προοδευτικός: εκείνος που θέλει τη μόρφωση για λίγους που μπορούν ή εκείνος που φέρνει ίσες ευκαιρίες σε όλους με σπουδές που συνεπάγονται ένα καλύτερο μέλλον;” είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του αναφερόμενος στην επίθεση κατά του ραδιοσταθμού Real FM εκφράζοντας τη συμπαράστασή του ενώ τόνισε ότι η ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα δεν φιμώνεται ούτε περιορίζεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες.
Ο πρωθυπουργός αφού παρουσίασε αναλυτικά όλα τα στοιχεία του νομοσχεδίου για την Παιδεία, έβαλε στο στόχαστρο της κριτικής του τον κ.Τσίπρα που απουσίαζε από τη συνεδρίαση, και τον ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τις δηλώσεις του κ.Βερναρδάκη.
Που είναι ο κ.Τσίπρας;
“Πού είναι ο κύριος Τσίπρας σήμερα; Πού είναι; Μήπως συναντιέται με τον πρόεδρο, τον κ. Λυμπερόπουλο, ναι. Γιατί δεν είναι εδώ αλήθεια; Γιατί δεν είναι εδώ; Θα σας πω γιατί δεν είναι εδώ. Δεν είναι εδώ διότι αν ήταν εδώ θα αναγκαζόταν να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη” είπε ο κ. Μητσοτάκης, καλώντας τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να προσήλθε στη Βουλή και να ζητήσει συγγνώμη, και πρόσθεσε:
“Θα έρθει όμως, θα έρθει, δεν μπορεί να μην έρθει. Και είμαι περίεργος αν θα έχει το πολιτικό θάρρος να ζητήσει ο ίδιος για λογαριασμό του χώρου που εκπροσωπεί μια προσωπική συγγνώμη από την Υπουργό Παιδείας. Δεν είμαι σίγουρος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι θα έχει το θάρρος να το κάνει. Διότι φοβάμαι ότι αυτό το οποίο είδαμε χθες δεν ήταν και δεν είναι ένα μεμονωμένο φαινόμενο”
Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για “βερναρδακισμό” που -όπως είπε- είναι “ουσιαστικά ένας πολακισμός”. Ανέφερε συγκεκριμένα:
“Αυτός ο «βερναρδακισμός» είναι ουσιαστικά ένας «πολακισμός». Είναι ΣΥΡΙΖΑϊκός φαρισαϊσμός. Είναι αυτό το οποίο έχει αποκληθεί «ο εκτσογλανισμός της δημόσιας ζωής». Είναι το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού. Είναι η τοξικότητα για την οποία είχα προειδοποιήσει ότι θα δηλητηριάζει καθημερινά την πολιτική ατμόσφαιρα ο ΣΥΡΙΖΑ. Και δυστυχώς δεν εκπορεύεται από εξαιρέσεις. Είναι ο κανόνας στο κόμμα σας. Είναι το διαβόητο «ηθικό πλεονέκτημα», γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πριν από τις αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη είχαν προηγηθεί και άλλες αθλιότητες κατά της Υπουργού Παιδείας. Εσείς δεν μας λέγατε, κ. Φίλη, ότι έχει δύο παιδιά η Υπουργός και όταν μεγαλώσουν θα τη θυμούνται ως τη μητέρα που όταν ήταν μικρά κατέσφαξε, ως νέος Ηρώδης, 20.000 18χρονα παιδιά από τα πανεπιστήμια; Τα είπατε αυτά; Όλα αυτά έχουν αρχή, μέση και τέλος στην αθλιότητα του ΣΥΡΙΖΑ. Τα «τρία μέτρα κάτω από τη γη» του κ. Πολάκη, τα μαχαίρια του κ. Φίλη, η μητροκτονία του κ. Βερναρδάκη, όλα αυτά από ένα κόμμα το οποίο μιλά για την ποιότητα του δημοσίου διαλόγου και της ενημέρωσης. Επειδή λέει έτσι το είπαν κάποιοι «ρεπόρτερ χωρίς σύνορα» και μάλιστα την ίδια μέρα που μπήκαν βόμβες στα γραφεία ενός σταθμού που χθες κατέκρινε με μεγάλη αυστηρότητα τις δηλώσεις Βερναρδάκη. Χυδαιότητα χωρίς σύνορα.
Φέρτε τον αρχηγό σας, αν τολμάει, εδώ να αντιπαρατεθούμε. Αντί να κρύβεται από το Κοινοβούλιο, αντί να κρύβεται από τη Βουλή, να έχει το θάρρος να ζητήσει συγνώμη, να σταθεί όρθιος και να πει ότι καταδικάζει απερίφραστα αυτές τις αθλιότητες”.
Αδιαπραγμάτευτες οι προτεραιότητες μας
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι για την κυβέρνηση, οι προτεραιότητές της παραμένουν αδιαπραγμάτευτες. Αυτές είναι, η πρόσβαση σε ποιοτική γνώση και μάθηση για όλα τα Ελληνόπουλα, με κατάρτιση που θα τα βοηθά να χτίζουν με τη δική τους αξία το δικό τους μέλλον, ώστε να μπορούν να σταδιοδρομούν ως επιστήμονες ή ως επαγγελματίες σ’ ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Σημείωσε με έμφαση ότι το νομοσχέδιο εξέφρασε επί της ουσίας τις απαιτήσεις της κοινωνίας γι’ αυτό και η απήχησή τους -όπως είπε- υπερβαίνει τα κομματικά όρια, αφού έγινε μακρά διαβούλευση με την πανεπιστημιακή κοινότητα η μεγάλη πλειοψηφία της οποίας-σύμφωνα με τον πρωθυπουργό- στηρίζει το νομοσχέδιο. Ο κ. Μητσοτάκης είπε για το θέμα αυτό ότι κάποιοι πανεπιστημιακοί μπορεί να έχουν ακόμα επιφυλάξεις για τα ζητήματα που άπτονται της διοίκησης των πανεπιστημίων, αυτά όμως είναι 10 άρθρα σε ένα νομοσχέδιο των 450 άρθρων.
Ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε το σκεπτικό της μεταρρύθμισης τονίζοντας ότι ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ίδιους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες. Όπως είπε, «νοιάζομαι για τους νέους», δεν σημαίνει ότι τους χαϊδεύω τα αυτιά για να τους στρέψω σε σχολές με ανύπαρκτο αύριο. «Νοιάζομαι» σημαίνει να οπλίζω τα μυαλά και τη θέληση των νέων με τις κατάλληλες σπουδές, που θα τους επιτρέπουν να αρπάξουν τις ευκαιρίες του μέλλοντος, όχι γενικά κι αόριστα αλλά με βάση τα πραγματικά ζητούμενα της αγοράς εργασίας. Διαφορετικά, οι ψεύτικες υποσχέσεις κατασκευάζουν ψεύτικες ζωές”.