Μηνύματα ότι το μεγάλο έργο που αφορά στον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα θα υλοποιηθεί, «στάλθηκαν» χθες κατά τη διάρκεια της πολυαναμενόμενης σύσκεψης, στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Κατά τη σύσκεψη εξετάστηκαν οι προοπτικές υλοποίησης του έργου και δόθηκαν οι απαραίτητες κατευθύνσεις, προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι αναγκαίες μελέτες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τελικό στόχο τη χρηματοδότησή του το επόμενο διάστημα.
Επομένως, για κάποιον που θέλει να βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο, η χθεσινή σύσκεψη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως εναρκτήριο λάκτισμα για την υλοποίηση του έργου. Ενός οδικού άξονα που είχε ξεχαστεί, μετά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Από την άλλη πλευρά, βέβαια, δε χρειάζονται και πανηγύρια. Οι μελέτες θα γίνουν από την παραχωρησιούχο εταιρεία του έργου Πάτρα – Πύργος, αλλά θέλουν χρόνο και υπομονή. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι ένα έργο που θα γίνει μέσα σε ένα ή δύο χρόνια, αλλά ο χρονικός του ορίζοντας μπορεί να φθάνει και το 2030 ή και να το ξεπερνάει.
Από τις μελέτες θα εξαρτηθεί το κόστος κατασκευής του έργου, ενώ στη συνέχεια θα δοθούν απαντήσεις και σε σχέση με τη χρηματοδότηση του άξονα, αλλά αυτά τα ζητήματα τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι σε δεύτερο πλάνο, δεδομένου ότι θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί το πρώτο βήμα.
Πέρα από τα τεχνικά, όμως, υπάρχει και η αναφορά στον Αντώνη Σαμαρά, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, καθώς εκδόθηκε ανακοίνωση από το γραφείο του πρωθυπουργού στην οποία – εκτός των άλλων – γίνεται σαφής αναφορά στον πρώην πρωθυπουργό και στο διαχρονικό ενδιαφέρον που έχει επιδείξει για την κατασκευή του έργου.
Η ανακοίνωση του γραφείου του πρωθυπουργού
Στην ανακοίνωση του πρωθυπουργού σημειώνεται: “Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου για την υλοποίηση του οδικού άξονα Πύργος (Ποταμός Αλφειός) – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν οι προοπτικές υλοποίησης του έργου και δόθηκαν οι απαραίτητες κατευθύνσεις προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι αναγκαίες μελέτες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τελικό στόχο τη χρηματοδότησή του το επόμενο διάστημα.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για το συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στη Μεσσηνία, Λαμπρόπουλος Ιωάννης, Χρυσομάλλης Μίλτος, Μαντάς Περικλής, καθώς και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στην Ηλεία, Αυγερινοπούλου Διονυσία και Νικολακόπουλος Ανδρέας.
Υπενθυμίζεται ότι για το συγκεκριμένο έργο επιδεικνύει διαχρονικά προσωπικό ενδιαφέρον ο πρώην πρωθυπουργός και βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς”.
Π. Μαντάς: Μπήκαμε πλέον σε τροχιά υλοποίησης
Σε συνέχεια της σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τον οδικό άξονα “Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα”, ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Σήμερα (σ.σ. χθες) είναι μια σημαντική ημέρα για τον τόπο μας, μια ημέρα για την οποία ως Τριφύλιος είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος. Διότι τέθηκαν οι βάσεις ώστε το διαχρονικό αίτημα της Μεσσηνίας και της Ηλείας για την αναβάθμιση του οδικού άξονα “Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα” να λάβει σάρκα και οστά.
Όπως λέγαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής για τον τόπο μας – έργων που αποτελούν βασική προϋπόθεση για την οδική ασφάλεια των πολιτών, αλλά και για την αναπτυξιακή δυναμική που προσφέρουν σε ολόκληρη την περιοχή.
Τόσο μέσα από τη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) σύσκεψη όσο και μέσα από προηγούμενες συναντήσεις με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, έγινε σε όλους μας φανερό για άλλη μια φορά ότι το συγκεκριμένο οδικό τμήμα δεν έχει ξεχαστεί και ότι ιεραρχείται ψηλά στις κυβερνητικές προτεραιότητες.
Η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) σύσκεψη υπό την προεδρία του πρωθυπουργού παρήγαγε δύο ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Αφενός, δόθηκε η ξεκάθαρη εντολή για ωρίμανση όλων των μελετών που αφορούν στο έργο, ώστε το επόμενο χρονικό διάστημα να έχουμε στη διάθεσή μας ένα σαφές και πλήρες σχέδιο υλοποίησης. Αφετέρου, ξεκινά μια αναγκαία διαδικασία διερεύνησης όλων των διαθέσιμων επιλογών και πρόσφορων τρόπων με τους οποίους μπορούμε να ξεπεράσουμε το ζήτημα έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων στο ύψος των Λουτρών Καϊάφα, οι οποίοι είχαν απορριφθεί στο παρελθόν.
Μετά τις σημερινές εξελίξεις μπορούμε όλοι μας να είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχει η ξεκάθαρη πολιτική βούληση να ξεπεραστεί κάθε εμπόδιο για την υλοποίηση αυτού του τόσο σημαντικού οδικού έργου.
Στο βαθμό που με αφορά, θα συνεχίσω να είμαι παρών, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις και την πορεία των διαδικασιών που σήμερα δρομολογήθηκαν, έτσι ώστε η Μεσσηνία και η δυτική Πελοπόννησος να έχουν το συντομότερο δυνατόν το δρόμο που πραγματικά τους αξίζει».
Μ. Χρυσομάλλης: Υλοποιείται ένας οδικός άξονας απαραίτητος για τη Μεσσηνία
Από την πλευρά του, ο βουλευτής Μεσσηνίας Μ. Χρυσομάλλης σε δηλώσεις του στο “Θ” εξέφρασε την ικανοποίησή του από τη χθεσινή σύσκεψη, τονίζοντας: “Μέχρι και πρότινος δεν είχαμε τίποτα στα χέρια μας, ενώ τώρα μπήκαμε στην εκκίνηση υλοποίησης του έργου. Τούτων δοθέντων θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι για τα όσα ακούστηκαν και αποφασίστηκαν χθες. Ο οδικός άξονας θα καταλήξει στην Τσακώνα και αποτελεί ένα ακόμα έργο αναπτυξιακής μορφής για τη Μεσσηνία”.
Ι. Λαμπρόπουλος: Υπάρχει θέληση για υλοποίηση του οδικού άξονα
Με τη σειρά του ο βουλευτής Μεσσηνίας Ι. Λαμπρόπουλος, σε δελτίο Τύπου που έδωσε στη δημοσιότητα, σημειώνει μεταξύ άλλων: “Η συνάντηση και η όλη συζήτηση δηλώνουν την πολιτική βούληση της κυβέρνησης και την επιθυμία του πρωθυπουργού, ώστε να διατηρηθεί ζωντανή η προοπτική για την κατασκευή του Οδικού Άξονα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έτη 2006 και 2007 με κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ο Οδικός Άξονας είχε δημοπρατηθεί και κυρωθεί στη Βουλή η Σύμβαση, για την υλοποίηση του έργου με Σύμβαση Παραχώρησης από την Ολυμπία Οδό.
Ωστόσο, η ανεύθυνη προσφυγή κάποιων λίγων στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ακύρωσε το έργο, αφού μετά την απόφαση αποχώρησαν οι τράπεζες ελληνικές και ξένες, που θα χρηματοδοτούσαν το έργο. Στη συνέχεια, το 2013, απεντάχθηκε από τη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το τμήμα Τσακώνα-Καλό Νερό-Πύργος-Πάτρα, για να διορθωθεί το λάθος με την επανένταξή του πέρυσι το Νοέμβριο».
Α.Π.