Άρχισαν να ακούγονται τα πρώτα ονόματα ενδιαφερομένων για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπως η Fraport, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η Costa Navarino
Την έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών για την παραχώρηση σε ιδιώτες του αεροδρομίου Καλαμάτας, που λόγω της τουριστικής αναβάθμισης της ευρύτερης μεσσηνιακής παραλιακής ζώνης θυμίζει «πολύφερνη νύφη», ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες το Υπερταμείο.
Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι τα σχήματα που θα κατέλθουν στο διαγωνισμό θα είναι ισχυρά και ο ανταγωνισμός μέγας. Παρούσα θα είναι κατά τα φαινόμενα η Fraport που ήδη διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια, όπως και η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ που έχει ανοίξει δουλειές με τα αεροδρόμια μετά την επικράτησή της στο διαγωνισμό του Καστελίου, αλλά και η Costa Navarino. Οπότε θα… πέσουν κορμιά για την τουριστική καρδιά της Μεσσηνίας.
Τα παραπάνω αναφέρονται στη στήλη inside stories του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”. Και μην ξεχνάμε ότι η Μεσσηνία ξεκίνησε να συγκεντρώνει υπερπολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα κι έναν τουρισμό που μπορεί να γίνει ακόμη πιο ισχυρός τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, τα μαύρα σύννεφα της ύφεσης όλο και πυκνώνουν πάνω από την Ευρώπη, απειλώντας τις αερομεταφορές, ενώ επανεξετάζονται οι κινήσεις των επενδυτών υποδομών, εν όψει ενός νέου κύκλου αύξησης επιτοκίων, όπως τονίζουν παρατηρητές της αγοράς.
Πάντως, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούν την πολύ θετική δυναμική του χώρου, «γκαζώνουν» τη διαδικασία στην κυβέρνηση σε ένα από τα πιο ελκυστικά περιουσιακά στοιχεία που ιδιωτικοποιούνται.
Στο Υπερταμείο, το αεροδρόμιο Καλαμάτας είναι το βασικό τους project αυτή την περίοδο. «Είναι το πιο ώριμο απ’ όλα τα αεροδρόμια που ιδιωτικοποιούνται και συγκεντρώνεται όλη η δουλειά πάνω σε αυτό», τονίζουν κύκλοι που βρίσκονται κοντά στη διαδικασία.
Υπενθυμίζεται ότι ακόμα ένας διαγωνισμός θα «τρέξει» για το cluster των υπόλοιπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που παραμένουν κρατικά.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τον κλάδο, οι προοπτικές στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά θετικές. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που επέστρεψε στα επίπεδα του 2019 σε ό,τι αφορά την εναέρια κυκλοφορία, ενώ στη χώρα δε σημειώθηκαν οι μεγάλες καθυστερήσεις που προέκυψαν φέτος το καλοκαίρι σε άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως στο Gatwick του Λονδίνου, τη Φρανκφούρτη ή το Παρίσι. Επίσης, ο κλάδος δείχνει να είναι ανθεκτικός ξεπερνώντας ακόμα τις οικονομικές και πολιτικές κρίσεις που ταλανίζουν τη χώρα τα τελευταία χρόνια.