Η αποκλιμάκωση της τιμής της αμόλυβδης οδηγεί το οικονομικό επιτελείο στην απόφαση να εξαιρέσει από το πακέτο μέτρων στήριξης το fuel pass 3 καθώς κρίνεται ότι ο σχετικός δημοσιονομικός χώρος πρέπει να διατεθεί σε άλλους τομείς όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη. Εκτός από το fuel pass 3 εξετάζεται να σταματήσει και η επιδότηση του πετρελαίου κίνησης καθώς όσο θα οδεύουμε προς το χειμώνα, και το τελευταίο ευρώ από τα κρατικά έσοδα θα πρέπει να κρατηθεί για το ηλεκτρικό ρεύμα και την θέρμανση.
Αν αυτό επιβεβαιωθεί, τότε το πετρέλαιο κίνησης θα «ακριβύνει» από το τέλος Σεπτεμβρίου κατά 15 λεπτά το λίτρο και υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να φτάσει να πωλείται ακριβότερα σε σχέση με την αμόλυβδη.
Η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης, οδεύει προς τα 2 ευρώ το λίτρο ενώ σε πολλά πρατήρια στο λεκανοπέδιο έχει πέσει ακόμη και κάτω από τα 1,9 ευρώ το λίτρο. Παραμένει ακριβότερη σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα ενώ πάντοτε είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να αντιστραφεί η πτωτική τάση.
Σε κάθε περίπτωση όμως, τώρα είναι άλλες οι προτεραιότητες: η αντιμετώπιση της πολύ υψηλής τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και φυσικά των τροφίμων. Το fuel pass 3 -με τη μορφή που υλοποιήθηκε το fuel pass 2- έχει δημοσιονομικό κόστος 200 εκατ. ευρώ ή 300 εκατ. ευρώ αν προστεθεί και η επιδότηση του πετρελαίου κίνησης η οποία από μόνη της απαιτεί 30 εκατ. ευρώ ανά μήνα. Αυτοί οι πόροι επαρκούν για να αυξηθεί το επίδομα θέρμανσης κατά… 100%.
Τη στιγμή που το φυσικό αέριο έχει φτάσει σε εξωφρενικά επίπεδα -τέτοια που επισήμως πλέον κυβερνητικά στελέχη να προτρέπουν σε μη χρήση για φέτος τον χειμώνα- ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης θα ξεκινήσει να πωλείται σε τιμή άνω των 1,65 ευρώ, είναι σαφώς μεγαλύτερη προτεραιότητα να ενισχυθεί το κονδύλι του επιδόματος θέρμανσης.