Ποιες οι διαφορές με τα προηγούμενα αντίστοιχα προγράμματα – Οι εκτιμήσεις για την αποζημίωση
Ένα νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου – το πρώτο για την εφετινή χρονιά – ετοιμάζεται να «τρέξει» μέσα στο Νοέμβριο η Εθνική Τράπεζα.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, σε αντίθεση με τα προηγούμενα αντίστοιχα προγράμματα αυτό θα είναι περισσότερο στοχευμένο, προσφέροντας τη δυνατότητα της οικειοθελούς αποχώρησης κατά κύριο λόγο σε εργαζόμενους από το δίκτυο, αλλά και συγκεκριμένες διευθύνσεις, οι οποίες κατόπιν της αναδιάταξης των εργασιών, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της τράπεζας, θεωρούνται «υπερφορτωμένες».
Όσον αφορά στην αποζημίωση, μολονότι το ύψος της τελεί ακόμη υπό συζήτηση, τόσο από το διοικητικό συμβούλιο, το οποίο αναμένεται να συνεδριάσει στις 27 Οκτωβρίου, όσο και από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), εντούτοις πηγές με γνώσεις εκτιμούν στο newmoney πως θα κυμαίνεται στα επίπεδα του ανταγωνισμού. Υπενθυμίζεται πως στο προηγούμενο πρόγραμμα που ολοκληρώθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου, η ΕΤΕ προέβλεπε αποζημίωση και bonus έως και 180.000 ευρώ, αλλά και μία σειρά από προνόμια, όπως παροχές ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, διατήρηση των όρων που αφορούν σε δανειακές συμβάσεις, καθώς και υπηρεσίες επαγγελματικής μετάβασης και στήριξης. Επιπλέον προσαύξηση, 30% επί της ειδικής αποζημίωσης, λάμβανε το προσωπικό καταστημάτων που διέκοψαν τις εργασίες τους στο β’ εξάμηνο του 2021 ή θα διέκοπτε μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Το ίδιο ίσχυε και για το προσωπικό, το οποίο την 31/10/2021 τελούσε στη διάθεση των Διευθύνσεων Δικτύου.
Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου η ΕΤΕ μετρούσε 7.400 άτομα προσωπικό (8.700 σε επίπεδο Ομίλου) και 332 καταστήματα έναντι 366 στις αρχές του 2021. Αύξηση κατά 2% σε ετήσια βάση, σε 360 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2022, κατέγραψαν οι λειτουργικές της δαπάνες, αποτυπώνοντας τα αυξημένα γενικά και διοικητικά έξοδα και τις υψηλότερες αποσβέσεις λόγω των στρατηγικών της επενδύσεων στον τομέα της πληροφορικής, με επίκεντρο την αντικατάσταση του συστήματος Βασικών Τραπεζικών Εργασιών (Core Banking System). «Η λελογισμένη διαχείριση του κόστους και η περιστολή των δαπανών προσωπικού, ως αποτέλεσμα της μείωσης του προσωπικού της τράπεζας κατά 235 άτομα σε ετήσια βάση, λειτούργησαν αντισταθμιστικά, διατηρώντας το κόστος περιορισμένο», αναφερόταν στη σχετική παρουσίαση.
Πηγή: moneyreview.gr