Οι τουρίστες δε συγχωρούν την απουσία υποδομών και πολιτικών βιωσιμότητας

Οι τουρίστες δε συγχωρούν την απουσία υποδομών και πολιτικών βιωσιμότητας

Το προηγούμενο διάστημα φιλοξενήσαμε δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport-Greece, Αλεξάντερ Τσινέλ, ο οποίος υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι «οι ταξιδιώτες στο μέλλον δε θα συγχωρούν την απουσία υποδομών και ολοκληρωμένων πολιτικών βιωσιμότητας στους προορισμούς που επισκέπτονται».

Παράλληλα, επισήμαινε ότι σε αρκετές τουριστικές περιοχές οι εξαίρετες ξενοδοχειακές υποδομές και τα εκσυγχρονισμένα αεροδρόμια δε συνοδεύονται και από τις ανάλογες υποδομές και υπηρεσίες.

Ας θυμηθούμε το πρωτοσέλιδο του “Θ” το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, το οποίο υποστήριζε κατά γράμμα τα παραπάνω. Τι έλεγε; «Να μην εκδοθούν προς το παρόν άλλες οικοδομικές άδειες για κατασκευή νέων κτηρίων στη Δυτική Μάνη, αν δεν επιλυθούν σοβαρά ζητήματα υποδομών, όπως η επάρκεια νερού και η αποκομιδή απορριμμάτων, ζητούν με υπόμνημά τους 220 κάτοικοι, το οποίο κατέθεσαν την προηγούμενη εβδομάδα στο δήμαρχο Δημήτρη Γιαννημάρα.

Αντιπροσωπεία έξι πολιτών, με επικεφαλής το συνταξιούχο εμπειρογνώμονα Δημόσιας Διοίκησης, Johann W. Von Krause, o οποίος διαμένει στη Μάνη από το 2014, επισκέφθηκε τον κ. Γιαννημάρα, ενώ το υπόμνημα έχει ήδη αποσταλεί στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου».

Στην προχθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου φάνηκε ένα ακόμα πρόβλημα, έπειτα από σχετική ερώτηση του περιφερειακού συμβούλου, Μιχάλη Μιχαήλ, από την παράταξη του Γιώργου Δέδε.

Τι ρώτησε ο κ. Μιχαήλ; Το προφανές. Το γεγονός ότι ο αγωγός αποχέτευσης από τη Μικρή Μαντίνεια μέχρι τις Κιτριές δε λειτούργησε ποτέ εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια που έχει κατασκευαστεί.

Απαντώντας ο κ. Νίκας σημείωσε ότι για να λειτουργήσει τώρα ο αγωγός πρέπει να γίνουν εκτεταμένες συντηρήσεις στις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, με κόστος που υπολογίζεται στα 250.000 ευρώ, ενώ συμπλήρωσε ότι πρόκειται για θέμα αρμοδιότητας του Δήμου Δυτικής Μάνης.

Ο κ. Μιχαήλ, αφού ανέφερε ότι ο αγωγός έχει κατασκευαστεί από το 2010 και πως για να γίνει αυτό το έργο υπήρξε μακρόχρονη και σοβαρή ταλαιπωρία των κατοίκων της περιοχής, τόνισε ότι δε λειτούργησε ποτέ. Επίσης, σημείωσε ότι πριν από ένα χρόνο σε σύσκεψη του τέως αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας, Στάθη Αναστασόπουλου, με το δήμαρχο Δυτικής Μάνης, Δημήτρη Γιαννημάρα, αποφασίστηκε να εκπονηθεί μελέτη για τη λειτουργία του αγωγού αποχέτευσης.

Όμως, συνέχισε ο κ. Μιχαήλ, δεν έχει γίνει ακόμη καμία μελέτη, παρότι το έργο είναι επιβεβλημένο να λειτουργήσει για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στον παραπάνω μικρό κατάλογο συμπληρώστε την κατάσταση που επικρατεί στο Δήμο Καλαμάτας (προβληματικό οδικό δίκτυο στον Ταΰγετο, σκουπίδια στην καρδιά του βουνού, προβληματική αποχέτευση στην περιοχή της Βέργας, κανένα αντιπλημμυρικό έργο).

Σκεφθείτε τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας, το πρόβλημα με τα σκουπίδια σε όλους τους Δήμους του νομού, την απουσία μέχρι σήμερα έργων αποχέτευσης.

Μετά ας μην παραπονιόμαστε για το τουριστικό μέγεθος του νομού.

Και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport ολοκλήρωσε ως εξής: «Η βιωσιμότητα των προορισμών αποτελεί “κλειδί” για τη μελλοντική τους ανάπτυξη. Ξέρετε, στο μέλλον οι τουρίστες δε θα συγχωρούν την απουσία υποδομών και ολοκληρωμένων πολιτικών βιωσιμότητας στη διαχείριση της ενέργειας, των αποβλήτων, αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος εν γένει.

Ειδικά οι συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες, όπως αυτοί που έχει αρχίσει να προσελκύει η χώρα και οι οποίοι έχουν και μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για τις τοπικές οικονομίες, αλλά και την ελληνική οικονομία στο σύνολό της».
Α.Π.

Φώτο αρχείου