Μέχρι πριν από λίγα χρόνια τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα γνωστά μας e-shops, κινούνταν στην περιφέρεια του εμπορίου, υπολειπόμενα κατά πολύ των φυσικών καταστημάτων των επιχειρήσεων. Η πολύχρονη συνήθεια, ο φόβος του άγνωστου και οι ελλιπείς ψηφιακές γνώσεις των καταναλωτών ήταν μερικοί από τους λόγους που εμπόδισαν για κάποιο διάστημα την ταχεία εξάπλωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων και την παρουσία τους δίπλα στο φυσικό εμπόριο επί ίσοις όροις.
Η άνοδος της τεχνολογίας και της Πληροφορικής, η διείσδυση του Διαδικτύου σε κάθε τομέα της ζωής μας και ένας ανέλπιστος… σύμμαχος, η πανδημία, επιτάχυναν τις εξελίξεις και έφεραν το ηλεκτρονικό εμπόριο σε πολύ πιο κεντρική θέση όσον αφορά τις επιλογές των καταναλωτών. Το διάστημα της καραντίνας που οι εξ αποστάσεως αγορές ήταν η μόνη λύση για τις συναλλαγές και τα ψώνια του πληθυσμού για πολλούς υπήρξε ο χρόνος έναρξης της ενασχόλησής τους με τον νέο τρόπο αγορών. Και όταν διαπίστωσαν πόσο εύκολα μπορεί να γίνει μια συναλλαγή μέσω υπολογιστή, από την ασφάλεια και την άνεση του σπιτιού τους, αυτή η συνήθεια παγιώθηκε και δεν έπαψε να τους συνοδεύει και μετά το τέλος των περιορισμών της καραντίνας.
Από την άλλη πλευρά, έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά από τις εταιρείες κατασκευής e-shop, οι οποίες φροντίζουν να μην αρκούνται σε έναν επιφανειακό εντυπωσιασμό, αλλά να παρουσιάζουν μια ιστοσελίδα καλαίσθητη, εύχρηστη και λειτουργική, έτσι ώστε ο χρήστης να βρίσκει γρήγορα αυτό που θέλει και να αγοράζει το προϊόν με λίγα «κλικ» στον υπολογιστή του. Η κατασκευή τέτοιων ιστοσελίδων είναι μια πολύ εξειδικευμένη εργασία και υπάρχουν γραφεία και επαγγελματίες που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό το αντικείμενο. Κάθε επιχειρηματίας του ψηφιακού εμπορίου θα πρέπει να απευθύνεται στους ειδικούς για να εξασφαλίσει ότι η ιστοσελίδα του θα δίνει επαγγελματική και σοβαρή εικόνα προς τα έξω και όχι ένα πρόχειρο και ερασιτεχνικό προφίλ.
Μια άλλη επαγγελματική ενασχόληση που συνδέεται με την κατασκευή ιστοσελίδων είναι η διαφήμιση, και δη η διαδικτυακή. Ο ανταγωνισμός στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πάρα πολύ μεγάλος και κάθε ψηφιακή επιχείρηση πρέπει να επικοινωνήσει την παρουσία της και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Καλύτερο είναι, λοιπόν, αυτή η διαφήμιση να γίνεται μέσω του φορέα που φιλοξενεί και την ίδια την επιχείρηση, και δεν είναι άλλος από το Διαδίκτυο.
Ο χώρος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που έχει ξεφύγει πλέον από τον αρχικό του προσανατολισμό στην κοινωνική επαφή και στην επικοινωνία, προσφέρει έναν δίαυλο μέσω του οποίου μπορεί να υλοποιηθεί η διαφήμιση με χαμηλό ή μηδενικό κόστος. Χάρη στα social media οι επιχειρήσεις έρχονται σε άμεση επαφή με το πιο νεανικό και δυναμικό κομμάτι που ακολουθεί πιστά πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το Tik Tok.
Επικουρικά με τη διαφήμιση, η διαδικασία της βελτιστοποίησης της παρουσίας μιας επιχείρησης κατά την αναζήτηση μέσω των γνωστών μηχανών αναζήτησης, όπως η Google, γνωστή ως SEO (search engine optimization) είναι ένα πολύ μεγάλο όπλο στην προσπάθεια κάθε επαγγελματία να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.
Πέραν όμως αυτών των εξειδικευμένων στρατηγικών, στοιχεία όπως ο επαγγελματισμός, ο σεβασμός στον πελάτη και η τιμιότητα σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές και την ποιότητα των προϊόντων είναι εκείνα που θα συμβάλουν στην καθιέρωση και στη μακροημέρευση κάθε επιχείρησης που ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Δείτε δείγματα κατασκευής ιστοσελίδων από τη NetPlanet και ζητείστε τη δική σας προσφορά για μια ολοκληρωμένη παρουσία στο διαδίκτυο.