Πρόσβαση στη χρηματοδοτική διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη 2» για 17 επιπλέον λιμένες, ανάμεσά τους και η Καλαμάτα, με την αναθεώρηση του κανονισμού για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, σηματοδοτούν οι νέες εξελίξεις στην Ε.Ε., σύμφωνα με δημοσίευμα του «metaforespress»
Την τρέχουσα περίοδο βρίσκεται σε φάση διαπραγμάτευσης στις Βρυξέλλες η αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1315/2013 που διέπει τη λειτουργία του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, όπως αναφέρει ο γ.γ. Λιμένων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.
Το ενωσιακό πρόγραμμα για το μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη 2.0» αφορά στη χρηματοδότηση της ανάπτυξης βιώσιμων υποδομών υψηλών επιδόσεων στους τομείς των μεταφορών, της ψηφιακής τεχνολογίας και της ενέργειας.
Στο εκτεταμένο δίκτυο
Από τη χώρα μας διέρχεται ο Διάδρομος Ανατολής – Ανατολικής Μεσογείου στο βασικό δίκτυο του οποίου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030, εντάσσονται οι λιμένες Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηγουμενίτσας, και Ηρακλείου Κρήτης, ενώ στο εκτεταμένο δίκτυο με ορίζοντα ολοκλήρωσής το 2050 εντάσσονται οι λιμένες Μυτιλήνης, Χίου, Ρόδου, Χανίων, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Θήρας, Λαυρίου, Ραφήνας, Χαλκίδας, Ελευσίνας, Καλαμάτας, Πύργου, Βόλου, Σκιάθου, Καβάλας, Κέρκυρας και Κυλλήνης.
Για τις ανάγκες αναθεώρησης του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ο οποίος δεν αναμένεται να τεθεί σε ισχύ πριν από τις αρχές του 2024), τέθηκαν εκ νέου τα κριτήρια επιβατικής ή/και εμπορευματικής κίνησης για την τριετία 2017-2019, για όλους τους λιμένες του Διευρωπαϊκού Δικτύου.
Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών
Από την ολοκλήρωση της άσκησης αυτής και κατόπιν σειράς διμερών επαφών της χώρας με την αρμόδια Διεύθυνση της Ε. Επιτροπής (DGMOVE), στο νέο Κανονισμό προστίθενται για τη χώρα οι ακόλουθοι λιμένες που ικανοποίησαν τα εν λόγω κριτήρια:
Κύριο δίκτυο: Αγίων Θεοδώρων (Κόρινθος)
Εκτεταμένο δίκτυο: Αργοστόλι, Ληξούρι, Πόρος (Κεφαλονιά), Ζάκυνθος, στα Ιόνια Νησιά, Αίγινα, Φανερωμένη και Παλούκια Σαλαμίνας, Πόρος Τροιζηνίας, στον Αργοσαρωνικό, Γαύριο (Άνδρος), Τήνος, στις Κυκλάδες, Κως και Βαθύ Σάμου, στα Δωδεκάνησα, Θάσος, στο Β. Αιγαίο, Ρέθυμνο και Σητεία, στην Κρήτη και Λάρυμνα, στην Στερεά Ελλάδα.
Οι λιμένες αυτοί με τη θέση του Κανονισμού σε ισχύ αποκτούν πρόσβαση σε ευρωπαϊκές συγχρηματοδοτήσεις μέσω της Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης Συνδέοντας την Ευρώπη 2, του χρηματοδοτικού εργαλείου της Ε. Επιτροπής για την πραγμάτωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.