Στην πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού και του μισού υπουργικού συμβουλίου στην Τρίπολη εξαγγέλθηκαν έργα ύψους 5,2 δισ. ευρώ για την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Δυστυχώς, η Καλαμάτα ήταν απούσα, με ευθύνη πρωτίστως του δημάρχου και των τοπικών παραγόντων που δεν πίεσαν την κυβέρνηση για να δοθούν σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις για τα σοβαρά θέματα της πόλης και του Δήμου. Αν πάλι το έκαναν και κανείς δεν τους έλαβε υπόψη, τότε τα πράγματα είναι ακόμα πιο ανησυχητικά! Οι πολίτες, όμως, οφείλουν να ξέρουν τι πρόκειται να γίνει στην περιοχή τους, να μη βρίσκονται στο σκοτάδι και την αβεβαιότητα, να μην πέφτουν θύματα παραπληροφόρησης και ανέξοδων υποσχέσεων του τύπου «όλα πάνε καλά» και όλα θα δρομολογηθούν μέσα στο 2023!
Και αναφέρομαι σε ορισμένα σημαντικά ζητήματα που έχουν συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο και απασχολούν έντονα την κοινή γνώμη, για τα οποία δεν υπήρξε καμία αναφορά από τον πρωθυπουργό ή από τους αρμόδιους υπουργούς.
Πρώτα απ’ όλα για το έργο μεταφοράς νερού από το Πήδημα στην Καλαμάτα, το γνωστό αγωγό Φ800, που εδώ και 2 χρόνια έχει σταματήσει. Ο δήμαρχος -όπως μας έχει διαβεβαιώσει- το έχει θέσει στον πρωθυπουργό και στο υπουργείο Υποδομών και αναμένει από τον Ιούνιο την επίλυσή του. Δυστυχώς, καμία αναφορά δεν έγινε για αυτό το σοβαρότατο έργο υποδομής που είναι άμεσα αναγκαίο για την εξασφάλιση της ύδρευσης των Δήμων Καλαμάτας, Μεσσήνης και Δυτικής Μάνης, όταν μάλιστα είναι σε όλους γνωστή η οριακή κατάσταση του υπάρχοντος κεντρικού αγωγού, που εξαιτίας των συνεχών βλαβών που υφίσταται κινδυνεύει να μείνει χωρίς νερό η πόλη και η περιοχή.
Για τα αντιπλημμυρικά της Καλαμάτας δεν ανέφερε τίποτα ο πρωθυπουργός ούτε ο υφυπουργός Υποδομών, ενώ υπήρξε αναλυτική αναφορά στα αντιπλημμυρικά του Δήμου Λουτρακίου με συγκεκριμένο προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι είναι τυχαίο, όταν έχει γίνει τόσος ντόρος σχετικά με αυτό το θέμα τόσο τοπικά όσο και στην Περιφέρεια και αφορά έργο προϋπολογισμού της τάξεως των 100 εκ. ευρώ.
Για το δρόμο Καλαμάτα –Ριζόμυλος -Πύλος –Μεθώνη ο υφυπουργός δήλωσε ότι σε λίγες βδομάδες θα ξεκινήσει το έργο! Πώς θα ξεκινήσει, όμως, χωρίς οριστικές μελέτες και, κυρίως, χωρίς απαλλοτριώσεις και καταβολή των σχετικών αποζημιώσεων; Τι θα γίνει τελικά με το τμήμα που οδηγεί στην Καλαμάτα; Θα ισχύσουν αυτά που αναφέρονταν στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ή θα υιοθετηθούν κάποιες διορθωτικές-βελτιωτικές προτάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας αναφορικά με τη χάραξη, με τη σιδηροδρομική γραμμή, με το φωτισμό και με αβλεψίες που δημιουργούν συνθήκες επικίνδυνες για την κυκλοφορία;
Γιατί άραγε, αφού είμαστε λίγο πριν από την έναρξη του έργου (όπως δήλωσε ο αρμόδιος υφυπουργός), δεν αποσαφηνίζονται όλα αυτά, ώστε να γνωρίζουμε τι τελικά θα γίνει;
Για το λιμάνι της Καλαμάτας, που συνεχώς «φθίνει» από δραστηριότητα, δε βρέθηκε ούτε ένα ευρώ για την αναβάθμισή του, ώστε να προσελκύσει την κρουαζιέρα που θα τονώσει στην τοπική οικονομία και θα δώσει ώθηση στον τουρισμό και την προβολή της πόλης (από τα περίπου 25 κρουαζερόπλοια που κατέπλεαν παλιότερα στο λιμάνι μας φέτος είναι ζήτημα αν ήλθαν 3 ή 4).
Για τα έργα αντιδιαβρωτικής προστασίας στο παραλιακό μέτωπο της Βέργας και της Μικρής Μαντίνειας που είναι απαραίτητα για να προστατευθεί ο παραλιακός δρόμος και οι περιουσίες, παρά τις επανειλημμένες αιτήσεις των κατοίκων δε συμπεριελήφθησαν στις εξαγγελίες, ενώ έγινε αναλυτική αναφορά στο αντίστοιχο έργο στην Αίπεια του Δήμου Μεσσήνης.
Για τη διαχείριση των απορριμμάτων που στοιβάζονται ακόμη στη Μαραθόλακκα, δεν υπήρξε δέσμευση για το πότε θα λειτουργήσει η Καλλιρρόη και γιατί δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η κατασκευή του κοινού σταθμού μεταφόρτωσης των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης, ώστε να περιορισθεί το κόστος μεταφοράς τους στις μονάδες κεντρικής διαχείρισης και να περιορισθεί η οικονομική επιβάρυνση των δημοτών.
Για το ζήτημα της ΠΟΠ ελιάς Καλαμάτας, που τόσος θόρυβος έγινε τελευταία με τη γνωστή απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεν υπήρξε καμία θετική εξέλιξη και όπως δείχνουν τα πράγματα, η δυσμενής για τους παραγωγούς της περιοχής μας κατάσταση πλέον παγιώνεται.
Για τις νέες αντικειμενικές αξίες που αλλοπρόσαλλα αυξήθηκαν σε κάποιες περιοχές του Δήμου μας, επιβαρύνοντας άδικα τους συνδημότες μας, δυστυχώς δεν ακούσθηκε κάποια πρόθεση διόρθωσης (εκτός και αν κάποιοι δεν ενημέρωσαν τον πρωθυπουργό και το κυβερνητικό κλιμάκιο).
Ακόμα δεν ακούσαμε κάτι ελπιδοφόρο και αισιόδοξο για την ενίσχυση του νοσοκομείου μας με ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που όλοι αναγνωρίζουν ότι είναι ανεπαρκές και ολιγάριθμο, ούτε κάτι για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών σε στέγη για τα νέα ζευγάρια και τους φοιτητές στην πόλη μας, ούτε φυσικά για το αθλητικό κέντρο που έχει ανάγκη η πόλη μας.
Αντί, λοιπόν, κάποιοι να είναι «πρόθυμοι και ενθουσιώδεις χειροκροτητές» θα ήταν πιο χρήσιμο να ήταν πρωταγωνιστές στη διεκδίκηση επίλυσης των σοβαρών θεμάτων της πόλης και της περιοχής και να είχαν απαιτήσει αυτά να είναι στην πρώτη γραμμή της ατζέντας των εξαγγελιών του πρωθυπουργού στη Τρίπολη».
Του Β. Τζαμουράνη
Πολιτικού μηχανικού, δημοτικού συμβούλου, επικεφαλής δημοτικής παράταξης «Πρότυπος Δήμος»