Με ένα από τα θέματα προς συζήτηση να αφορά στην κατάσταση των σχολικών κτηρίων του Δήμου Καλαμάτας συνεδρίασε τη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο.
Το θέμα αναδείχθηκε ύστερα από έκθεση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καλαμάτας, όπου κατέγραψε μερικά από τα προβλήματα που εντόπισαν στα σχολεία και, μάλιστα, αντιπροσωπεία της ήταν παρούσα στη συνεδρίαση, όπου και της δόθηκε ο λόγος.
Πρώτη κόντρα…
Κατά τη συζήτηση υπήρξαν πολλές διαμάχες, με την πρώτη να αφορά ποιος έφερε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Δηλαδή, αν το έφερε η Δημοτική Αρχή ή έφτασε ύστερα από συγκέντρωση υπογραφών, όπως υποστήριξε η αντιπολίτευση.
Αφού, λοιπόν, ξεπεράστηκε αυτό το θέμα και δεν ξεκίνησε η αρμόδια αντιδήμαρχος κα Αγγελή, όπως έγραφε η πρόσκληση, ο λόγος δόθηκε στον πρόεδρο της Ένωσης, Παύλο Χριστόπουλο.
Ο κ. Χριστόπουλος ενημέρωσε το Σώμα για το ρόλο της Ένωσης, καθώς και την πολυσέλιδη έκθεση που συντάχθηκε, έπειτα από επισκέψεις σε σχολεία του Δήμου.
Στη συνέχεια μίλησε για τις τρεις προτάσεις της Ένωσης: Η πρώτη αφορά στη συγκρότηση και δημιουργία δύο τεχνικών ομάδων (μία για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μία για τη Δευτεροβάθμια) που θα αποτελούνται από τεχνίτες διάφορων ειδικοτήτων. Ιδανικά θα ήταν, σχολίασε, να είναι μόνιμες, με μόνιμο εργοδηγό, και να ασχολούνται αποκλειστικά με ζητήματα που αφορούν στα σχολικά κτήρια του Δήμου.
Η δεύτερη πρόταση είναι να υπάρξει μια πλατφόρμα. Εκεί θα καταγράφονται αναλυτικά όλες οι τεχνικές παρεμβάσεις που γίνονται στα σχολεία και έτσι να δημιουργηθεί ένα αρχείο με όλα τα σχολεία και τις εργασίες σε αυτά, κάτι που, όπως υποστήριξε ο κ. Χριστόπουλος, θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο, κυρίως για το Δήμο.
Επιπλέον, ζήτησε από τη Δημοτική Αρχή να δοθούν περισσότερα χρήματα στην παιδεία, αφού όσα δίδονται είναι ψίχουλα. «Θα πρέπει από κάπου αλλού να κοπούν χρήματα για να δοθούν για τα σχολεία» επισήμανε.
Η τρίτη πρόταση είναι να υπάρξει αντιδήμαρχος Παιδείας, κάτι που έχει γίνει ήδη, με την Ένωση να δηλώνει την ικανοποίησή της, αφού η συγκεκριμένη αντιδημαρχία είναι η σημαντικότερη, με τον/την εκάστοτε αντιδήμαρχο, όπως ειπώθηκε, να ξέρει μέχρι και τις γωνίες του κάθε σχολείου.
Κλείνοντας ο πρόεδρος της Ένωσης έκανε γνωστό ότι υπάρχει σεβασμός, θέληση συνεργασίας και επιμονή, προκειμένου οι παραπάνω προτάσεις – αιτήματα να υλοποιηθούν. «Οι σχολικές μονάδες της πόλης- σχολίασε- πρέπει να είναι υπόδειγμα και πρότυπο κτηρίων, καθώς τα παιδιά είναι το μέλλον της πόλης αλλά και όλης της κοινωνίας».
Τα προβλήματα
Αφού ο κ. Χριστόπουλος ολοκλήρωσε την ενημέρωση, άρχισαν οι τοποθετήσεις των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, με τα προβλήματα που ακούστηκαν στην αίθουσα να είναι πολλά.
Από την παράταξη του Βασίλη Κοσμόπουλου μίλησε ο Γιάννης Χριστόπουλος, σημειώνοντας ότι το θέμα της παιδείας είναι μεγάλο, ειδικά στον τομέα της υλικοτεχνικής υποδομής. Το ζήτημα, είπε, έχει ανοίξει έντονα μετά το θάνατο του μαθητή στις Σέρρες, ενώ σημαντική ήταν για τη συζήτηση η επιστολή της Ένωσης.
Καινούργιο κτήριο, όπως είπε, έχει να γίνει από το 2015 και ήταν αυτό του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας. Έκτοτε δεν έχει δημιουργηθεί ούτε μια νέα σχολική αίθουσα.
Μιλώντας ειδικότερα, αναφέρθηκε στο 4ο Νηπιαγωγείο που στεγάζεται σε λυόμενο στο προαύλιο του 6ου Δημοτικού και έχει εξαντλήσει «τα περιθώρια ζωής του».
Επιπρόσθετα, μίλησε για το 17ο Νηπιαγωγείο, το 5ο Δημοτικό, το Δημοτικό Βέργας, το Ειδικό Δημοτικό, όπως και άλλα σχολεία του Δήμου.
Για ακόμα μια φορά στην αίθουσα έγινε αναφορά στο Πολυκλαδικό που, κατά τον κ. Χριστόπουλο, έπρεπε να έχει σταματήσει να λειτουργεί ως εκπαιδευτική μονάδα, ενώ το χαρακτήρισε «κάτεργο που θυμίζει φυλακή».
Πέραν των νέων κτηρίων που θα πρέπει να δημιουργηθούν, ο κ. Χριστόπουλος μίλησε για κακοτεχνίες που έχουν διαπιστωθεί. Όπως εξήγησε, τα τελευταία κτήρια που παραδόθηκαν στο Δήμο, όπως το Μουσικό Σχολείο, το 10ο Δημοτικό και το 8ο Δημοτικό, «είναι κακοτεχνίες». Μπάζουν νερά από παντού, συνέχισε, με τα υπόγεια να γεμίζουν με την πρώτη νεροποντή και εκεί θα πρέπει να υπάρχει ένας έλεγχος και από την Επιτροπή Παραλαβής και από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου.
Μεγάλο δε ζήτημα, κατά τον ίδιο, είναι η ασφάλεια των μαθητών, καθώς και η χαρά στους μαθητές. Η χαρά, είπε, είναι δουλειά των εκπαιδευτικών και του υπουργείου Παιδείας, αλλά η ασφάλεια είναι δουλειά του Δήμου.
Κλείνοντας επισήμανε ότι πρέπει να υλοποιηθούν οι προτάσεις της Ένωσης, αφού είναι στη σωστή κατεύθυνση. Επίσης, έθεσε τα εξής ζητήματα: της πυρασφάλειας των σχολείων (αφού σε νέα σχολεία δε λειτουργεί, από την πρώτη μάλιστα μέρα), της ευρυζωνικής σύνδεσης που θα πρέπει να παρέχεται και της προσβασιμότητας.
Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Βασίλης Τζαμουράνης, σημειώνοντας πως τα περισσότερα προβλήματα ειπώθηκαν από τον Γιάννη Χριστόπουλο, ενώ δεν παρέλειψε να δώσει συγχαρητήρια στη Ένωση για την πρωτοβουλία ανάδειξης του θέματος.
Κατά τον κ. Τζαμουράνη, η σχολική στέγη αποτελεί το μεγαλύτερο όγκο των δημοτικών κτηριακών υποδομών και έχει ανάγκη μιας συστηματικής και οργανωμένης συντήρησης. Αρκετά σχολεία, όπως είπε, είναι παλιά και χρήζουν βαριάς συντήρησης, αλλά και τα νέα έχουν ανάγκη από εναρμονισμό με τις απαιτήσεις της τεχνολογίας.
Πρόσθεσε δε ότι σχολεία που κατασκεύασε ο Δήμος και επέβλεψαν οι υπηρεσίες του είναι σε πάρα πολύ κατάσταση και πολύ αποτελεσματικά.
Τα σχολεία, συνέχισε, έχουν τις παθογένειες του συστήματος παραγωγής των δημοσίων έργων και δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού με το ίδιο καθεστώς χτίζονται.
Και η δική του παράταξη είπε πως στηρίζει τις προτάσεις της Ένωσης και θα βοηθήσει στην εξειδίκευση των εν λόγω προτάσεων, προκειμένου να οργανωθούν καλύτερα και να λειτουργήσουν με πιο αποτελεσματικό τρόπο, στο πλαίσιο λειτουργίας του Δήμου.
Κατά τη γνώμη του, οι ομάδες που προτείνει η Ένωση θα πρέπει να έχουν επικεφαλής ένα μηχανικό, ένα μηχανολόγο κ.λπ., αφού «σήμερα και τα υλικά και οι μέθοδοι αντιμετώπισης κάποιων ζητημάτων έχουν ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις».
Τέλος, ανέφερε ότι, αν γίνεται προγραμματισμός της τακτικής συντήρησης, αυτό θα επιφέρει οικονομία κλίμακας και θα υπάρξουν αποτελέσματα.
Για την παράταξη της Μαρίας Οικονομάκου μίλησε ο Λεωνίδας Λάππας, με την επικεφαλής να χαιρετίζει την προσπάθεια της Ένωσης. Σύμφωνα με τον κ. Λάππα, στο συγκεκριμένο θέμα, που είναι πολύ σοβαρό, δεν έχουν θέση ούτε αντιπολιτευτικές κορώνες ούτε ανούσιες συμπολιτεύσεις, αλλά μόνο αλήθειες.
Κατά τον ίδιο, «διαχρονικά το κράτος δεν έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων στο συγκεκριμένο θέμα, διαχρονικά το υπουργείο Παιδείας έχει αφήσει στη μοίρα του τα σχολεία, με το Δήμο να αδυνατεί να σηκώσει όλο αυτό το βάρος με τα πενιχρά ποσά που το κράτος δίνει».
Επίσης, επισήμανε ότι αποτελεί ντροπή η κατάσταση των σχολείων, ειδικά αυτών της Καλαμάτας, αφού υπάρχουν παιδιά Νηπιαγωγείου που βρίσκονται μέσα σε τσίγκινα κλουβιά. Μιλώντας για το 4ο Νηπιαγωγείο, πρόσθεσε ότι κάποτε είχε γίνει ως προσωρινή λύση, αλλά ποτέ δεν απέκτησε έδρα, καθώς πάντοτε στεγαζόταν σε αποθήκες και κατέληξε στο προαύλιο Δημοτικού Σχολείου. Όπως παρατήρησε, ενώ αποφασίστηκε να γίνει κτήριο στο σημείο, ενημερώθηκαν ότι είναι αυθαίρετο, θα πρέπει να νομιμοποιηθεί, να πληρωθεί το πρόστιμο και μετά να γίνει ό,τι είναι να γίνει. Θεώρησε, δε, αδιανόητο παιδιά να είναι σε κτήριο που δεν έχει άδεια.
Σχετικά με το Δήμο, είπε ότι το κράτος δίνει μια καυτή πατάτα χωρίς να δίνει κονδύλια, προτείνοντας να συγκεντρωθούν τα κλειδιά των σχολείων και να παραδοθούν στην κυβέρνηση. Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι πρέπει να υπάρξουν δυναμικές κινητοποιήσεις αν θέλουν να αλλάξει κάτι στο σοβαρό αυτό ζήτημα.
Κλείνοντας μίλησε για το 6ο Δημοτικό και όπως είπε χαρακτηριστικά, «είναι ένα τριτοκοσμικό σχολείο», με την κατάσταση γενικότερα των σχολείων να μην τιμά κανέναν.
Μιλώντας για την Ένωση, ο Μανώλης Μάκαρης είπε ότι έχει επιδείξει σημαντικό έργο, ενώ αναφερθείς στα σχολεία, δήλωσε ότι η κατάσταση σε αυτά δεν είναι καλή.
Μιλώντας
κι αυτός με τη σειρά του για το 4ο Νηπιαγωγείο, έκανε γνωστό ότι το
είχε επισκεφθεί το 2018 που ήταν λυόμενο και παραμένει έτσι, ενώ αναφέρθηκε και
στο Πολυκλαδικό που παραμένει σε κακή κατάσταση.
Ο κ. Μάκαρης έκανε ακόμα λόγο για διαβάθμιση των σχολείων, πράγμα που
χαρακτήρισε ανεπίτρεπτο, και ως παράδειγμα ανέφερε το 10ο Δημοτικό
που είναι σε καλή κατάσταση, ενώ ακριβώς δίπλα βρίσκεται το ΕΠΑΛ που είναι σε
άθλια κατάσταση.
Κλείνοντας ζήτησε λύσεις και να υιοθετηθούν οι προτάσεις της Ένωσης, καθώς και
για το ζήτημα της χρηματοδότησης ο Δήμος να διεκδικήσει ευρωπαϊκά προγράμματα.
Με τη σειρά του ο Δημήτρης Οικονομάκος είπε ότι για να υλοποιηθούν οι προτάσεις
της Ένωσης θα πρέπει να υπάρξει χρηματοδότηση που αυτή τη στιγμή είναι ψίχουλα
και, δεύτερον, προσωπικό. Αν δεν υπάρχουν τα δύο παραπάνω, δε γίνεται να
υλοποιηθούν οι ομάδες που η Ένωση προτείνει, σχολίασε και κάλεσε τη Δημοτική
Αρχή να διεκδικήσει κάτι που δεν κάνει, αφού είναι στην πλευρά της κυβέρνησης.
Τα σχολεία, πρόσθεσε, ζουν από την ελάχιστη χρηματοδότηση, από τους Συλλόγους Γονέων, με γονείς να πληρώνουν χαρτιά Α4, λάμπες κ.ο.κ., ενώ μίλησε για χορηγίες που θέλουν να ξεπλύνουν χρήμα και ηθική.
Αναφερθείς σε συγκεκριμένα σχολεία και θέματα, έκανε λόγο για το ζήτημα των καθαριστριών, για το 13ο Δημοτικό, για το 7ο Δημοτικό, για το σχολείο των Αρφαρών, για το 4ο Δημοτικό και αρκετά ακόμα.
Τέσσερα
ακόμη σημαντικά ζητήματα έθιξε ο κ. Οικονομάκος. Πρώτο είναι αυτό του
Πολυκλαδικού («ο κ. Νίκας είχε προτείνει να γκρεμιστεί, χτυπώντας τότε τον κ.
Τατούλη, τρία χρόνια στην Περιφέρεια, μηδέν ευρώ», σχολίασε).
Στη συνέχεια μίλησε για το Ειδικό Επαγγελματικό, που είναι ακατάλληλο κτήριο
για σχολείο, ενώ εδώ και έξι χρόνια ακούει ότι θα δημιουργηθεί καινούργιο, αλλά
δεν έχει υπάρξει ούτε η μελέτη του σχολείου.
Τρίτο σοβαρό θέμα είναι η μελέτη πυρασφάλειας στα σχολεία και, τέλος, η
αντισεισμική θωράκιση, με τον ίδιο να αναφέρει ότι με τα χίλια ζόρια
ολοκληρώθηκε ο πρωτοβάθμιος έλεγχος και δεν έχουν γίνει οι επόμενοι.
Μιλώντας για την εξεύρεση πόρων, επιτέθηκε στη σημερινή κυβέρνηση, όπως και στις προηγούμενες, που βρίσκουν χρήματα για άλλα, αλλά όχι για τα σχολεία. Άρα, κατ’ αυτόν, είναι θέμα πολιτικής και ζήτησε από όλους να διεκδικήσουν, διαφορετικά δε θα αλλάξει κάτι. Σημαντικές, είπε, είναι και οι διεκδικήσεις που κάνουν κατά καιρούς οι μαθητές.
Ο Μιχάλης Αντωνόπουλος υποστήριξε ότι τα αιτήματα της Ένωσης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός στο θέμα των χρηματοδοτήσεων, με το Δήμο να είναι ο ενδιάμεσος φορέας. Όσο για το κτηριακό θέμα, μπορεί ένα σχολείο να κατασκευάζεται από το κράτος, όμως η συντήρηση αφορά στο Δήμο.
Κατά τον ίδιο, θα πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο και να υπάρξει ένα νομικό πρόσωπο που θα έχει ευθύνη μόνο για τα σχολεία, αφού αυτά είναι πολλά και με πολλά προβλήματα, ενώ ανέφερε ότι κάποια με τα προβλήματα που έχουν δε θα έπρεπε να λειτουργούν καν.
Κλείνοντας μίλησε για το θέμα της επικινδυνότητας σε συνδυασμό με τους σεισμούς, που, όπως είπε, είναι προ των πυλών.
Μετά τους επικεφαλής ο λόγος δόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους, με αυτούς της μειοψηφίας να μιλούν για τα προβλήματα στα σχολεία του Δήμου, ενώ αυτοί της Δημοτικής Αρχής για παρεμβάσεις που έχουν γίνει και γίνονται.
Να σημειωθεί ότι τις προτάσεις της Ένωσης υιοθέτησε όλο το Σώμα.
Έπειτα
δόθηκε ο λόγος στον υπηρεσιακό παράγοντα Παναγιώτη Κάτσο, ο οποίος ασχολείται
με αυτά τα ζητήματα εδώ και 35 χρόνια. Όπως είπε, η θεωρία απέχει πολύ από την
πραγματικότητα. Ως παράδειγμα έφερε το Πολυκλαδικό, σχολείο που λειτουργεί όπως
λειτουργεί, ενώ στεγάζονται περίπου 800 παιδιά, κάτι που δεν αναιρεί καμία
πραγματικότητα. Αυτό, λοιπόν, δείχνει ότι το σχολείο, όχι απλά δεν κλείνει,
αλλά εκεί συστεγάστηκε ένα δεύτερο. Με πλαγίους τρόπους αναγκάστηκε η υπηρεσία
να δημιουργήσει νέο σχολείο μέσα στο υπάρχον. Δημιούργησε 11 αίθουσες που μέχρι
τότε ήταν απαξιωμένοι χώροι, είπε ο κ. Κάτσος.
Η υπηρεσία, συνέχισε, ζητούσε πόρους για να κάνει τα αυτονόητα.
Με
τη σειρά του χαιρέτισε την Ένωση και είπε ότι την πρόταση για τις ομάδες
αναγκάζεται ο ίδιος να την κάνει εδώ και χρόνια με άλλα εργαλεία. Κι αφού
ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν υπάρχει, ο ίδιος λειτουργεί με το τηλέφωνο.
Γνωρίζει καλά, όπως είπε στη συνέχεια, τι σημαίνει να γίνει ένα ατύχημα σε
σχολείο από το ρεύμα. Για παράδειγμα, τη Δευτέρα έστειλε σε τρία σχολεία
ηλεκτρολόγο, ενώ σε άλλα δύο σχολεία έστειλαν συνεργεία για να διορθώσουν
σοβάδες κ.ο.κ.
Πρόσθεσε δε ότι η Υπηρεσία είναι τυχερή, αφού λόγω του προγράμματος Covid πήγαν κάποιοι εργαζόμενοι και έτσι έχουν δημιουργηθεί νέα συνεργεία.
Δήλωσε, πάντως, αισιόδοξος ότι με τη βοήθεια όλων θα αλλάξει κάτι, αλλά τα παραπάνω αφορούν στην καθημερινότητα και τη συντήρηση.
Για
τον ίδιο το μεγάλο θέμα είναι τα καινούργια σχολεία. Για το 17ο
Δημοτικό, είπε, όταν εγκαταστάθηκε, οι Ολλανδοί έδωσαν όριο ζωής 10 με 12
χρόνια, αλλά λειτουργεί 37. Για να συμβεί αυτό γίνεται συντήρηση με όποιον
ανορθόδοξο τρόπο, αφού δε γίνεται να κλείσει το σχολείο.
Η πρόταση δε της υπηρεσίας είναι το συγκεκριμένο σχολείο να κλείσει και να
συστεγαστούν 17ο και 5ο σε ένα σχολείο. Ακατάλληλα είναι,
όπως είπε, και το 11ο Νηπιαγωγείο και το 6ο Νηπιαγωγείο.
Κλείνοντας ανέφερε ότι στην Υπηρεσία πλέον τα άτομα είναι ελάχιστα, αλλά είναι
ανοιχτή κάθε μέρα και στόχος είναι να αλλάξει κάτι στα σχολεία.
Η θέση του δημάρχου
Το θέμα έκλεισε με τον Θανάση Βασιλόπουλο να παίρνει το λόγο, δίδοντας αρχικά τα συγχαρητήριά του στην Ένωση, όχι μόνο για τη δράση, αλλά και για τη στάση της στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλόπουλο, ό,τι και να γίνει για τα σχολεία είναι λίγο, «πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα, γιατί σε αυτά πηγαίνουν τα παιδιά, το μέλλον αυτού του κόσμου και αυτό πρέπει να υποστηριχθεί με κάθε τρόπο».
Έδωσε δε τη διαβεβαίωση πως «παρότι διανύουμε δύσκολες εποχές, σε κάθε κατανομή πρώτη προτεραιότητα όλα έχουν τα σχολεία».
Ο δήμαρχος Καλαμάτας έκανε γνωστό ότι ο Δήμος θα πάρει έξι άτομα από το πρόγραμμα 55-67 για σχολικούς φύλακες, προκειμένου να υποστηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων. Είναι, όπως είπε ακόμα, πολύ σημαντικό ότι ήδη έχουν προσληφθεί ηλεκτρολόγος, υδραυλικός, ελαιοχρωματιστής, πλακατζής, σιδεράς, ξυλουργός, εξ ου και γίνονται ήδη τεράστιες παρεμβάσεις στα σχολεία, «αλλά δε γίνονται όλα από τη μια μέρα στην άλλη, χρειάζεται χρόνος».
Απαντώντας σε θέματα που ακούστηκαν κατά τη συζήτηση, για το 4ο Νηπιαγωγείο είπε πως ο Δήμος είναι σε συζήτηση με τις Κτηριακές Υποδομές, προκειμένου να συντάξουν τη μελέτη, να νομιμοποιηθεί η διαδικασία γκρεμίσματος του σχολείου και να γίνει εκεί το νέο.
Επίσης, είπε ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα σχολείο νέο, για να απελευθερωθεί το Μπενάκειο και να μεταφερθεί το 17ο. Αυτό είναι να γίνει σε οικόπεδο που έχει ο Δήμος πίσω από το ΚΤΕΛ, ενώ για το εν λόγω έργο έχει ενημερωθεί ο υπουργός και ο Δήμος βρίσκεται σε στάση αναμονής για τη χρηματοδότηση.
Για το σχολείο Βέργας, είπε ότι η μελέτη έχει δοθεί, είναι έτοιμη η εξ ολοκλήρου ενεργειακή αναβάθμιση και θα γίνει ολοκληρωτική ανακατασκευή. Έπειτα ο Δήμος περιμένει από τις Κτηριακές Υποδομές να το χρηματοδοτήσουν.
Μιλώντας
για το Πολυκλαδικό, απάντησε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί σύμβαση ύψους
1.240.000 ευρώ για υγρομόνωση και θερμομόνωση, ενώ θα ακολουθήσουν εργασίες ύψους
350.000 ευρώ για την ενανθράκωση του φέροντος οργανισμού.
Ξεκαθάρισε, όμως, ότι αν δε βγει γενναία χρηματοδότηση, ύψους 3.900.000 ευρώ,
με τη μελέτη ήδη να έχει σταλεί στην Περιφέρεια, το Πολυκλαδικό δε θα αλλάξει,
με τις εργασίες που γίνονται να είναι μπαλώματα.
Για το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, είπε ότι συνεχώς γίνονται
παρεμβάσεις και αυτό θα συνεχιστεί, αφού τούτη τη στιγμή τα παιδιά είναι σε
χώρους σαν αποθήκες. Ωστόσο, δεσμεύτηκε ότι μέσα στα Χριστούγεννα θα δουλέψουν
όλα τα συνεργεία για να γίνουν εκεί οι εργασίες.
Αναφερόμενος στα φωτοβολταϊκά, είπε ότι θα εγκατασταθούν στο 10ο Δημοτικό και το σχολείο θα γίνει ενεργειακά αυτόνομο, ενώ μέσα από τον ψηφιακό συμψηφισμό θα γίνουν ενεργειακά αυτόνομα τα νηπιαγωγεία του Δήμου.
Σχετικά
με τους ανελκυστήρες σε σχολεία, ανέφερε ότι έγινε ανελκυστήρας τεσσάρων θέσεων
στο ΕΠΑΛ της οδού Κρήτης, «υπήρξε μια δυσκολία όμως το ζήτημα θα λυθεί», ενώ
έκανε γνωστό ότι θα τοποθετηθούν δύο ακόμα: ο ένας στο Πολυκλαδικό και ο δεύτερος
σε ένα άλλο σχολείο.
Για το ζήτημα της πυρασφάλειας, σημείωσε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για όλα
τα σχολεία, με προϋπολογισμό για τις παρεμβάσεις που μπορεί να ξεπερνά και τα 2
εκατομμύρια ευρώ.
Για τον πρωτοβάθμιο προσεισμικό έλεγχο, είπε ότι έχει ολοκληρωθεί και θα συνεχιστεί η επόμενη φάση.
Μιλώντας για τα αιτήματα της Ένωσης, ο κ. Βασιλόπουλος σχολίασε ότι υφίσταται η πλατφόρμα που ζητούν αλλά δεν έχει ενεργοποιηθεί, παρότι το έχει ζητήσει, αφού πρέπει κάποιος να ξεκινήσει να περνά στοιχεία, κάτι που δεν είναι εύκολο.
Όσο για τις ομάδες εργασίας, απάντησε ότι η Δημοτική Αρχή συμφωνεί απολύτως και ήταν προεκλογική της δέσμευση, αφού μόνο έτσι θα αντιμετωπιστούν οι τεχνικές παρεμβάσεις στα σχολεία.
Για την έκτακτη επιχορήγηση, ο δήμαρχος τόνισε ότι ψάχτηκε αρκετά ώστε να βρεθεί τρόπος να μεταφερθούν χρήματα στις Σχολικές Επιτροπές. Βρέθηκε, όπως είπε, και έτσι στην επόμενη Οικονομική Επιτροπή θα χορηγηθούν.
Αναφερόμενος στο αίτημα για αντιδήμαρχο Παιδείας, δήλωσε χαρούμενος που η Ένωση αναγνωρίζει ότι αυτή η πρωτοβουλία ήταν σημαντική, ενώ ανακοίνωσε ότι ακολουθεί Διεύθυνση Παιδείας, που θα έχει προσωπικό και θα ασχολείται μόνο με τα σχολεία.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση