Τη συντήρηση και ανάδειξη της παλιάς γέφυρας στην Κοσκάραγα της Μάνης προωθεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου, γι’ αυτό και απηύθυνε πρόσκληση υποβολής προσφοράς για την εκτέλεση του έργου στην τεχνική εταιρεία «Κ.Η. Παπαδόπουλος ΜΕΠΕ».
Η εν λόγω γέφυρα πλέον δε χρησιμοποιείται, ενώ η κατασκευή της τελείωσε το 1934 και αντικατέστησε το μικρό πέτρινο γεφυράκι που βρίσκεται κάτω ακριβώς από τη μεγάλη γέφυρα.
Εργασίες
Σύμφωνα με την πρόσκληση της Περιφέρειας, οι εργασίες αφορούν στην ανάδειξη και συντήρηση της παλαιάς γέφυρας Κοσκάραγας επί της 1ης επαρχιακής οδού Καλαμάτας – Αρεόπολης.
Προβλέπονται εργασίες προμήθειας και τοποθέτησης αυτόνομου φωτοβολταϊκού φωτιστικού τύπου οδοφωτισμού και συντήρηση στα στηθαία της γέφυρας, που αποτελούνται από ορθοστάτες από οπλισμένο σκυρόδεμα με οριζόντιους σωλήνες κιγκλιδωμάτων.
Συγκεκριμένα, οι εργασίες που θα γίνουν είναι:
-Τοποθέτηση δύο αυτόνομων φωτοβολταϊκών φωτιστικών
-Εργασίες συντήρησης, επισκευής ή αντικατάστασης όλων των ορθοστατών της γέφυρας που έχουν υποστεί φθορές
-Εργασίες συντήρησης και βαφής των οριζόντιων σωλήνων κιγκλιδωμάτων σε όλο το μήκος τους.
Κρίθηκε επικίνδυνη
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Βήμα της Μάνης» (1988-1996), το γεφύρι ξεκίνησε να κατασκευάζεται το έτος 1923 με Αυστριακό μηχανικό και εργολάβο τον Αλεξανδρόπουλο. Την περίοδο εκείνη γινόταν παράλληλα η διάνοιξη του δρόμου Καλαμάτας – Αρεόπολης. Κάτω από το γεφύρι της Κοσκάραγας υπάρχει μέχρι σήμερα ένα μικρό πέτρινο γεφύρι. Η φυσική ομορφιά του λαγκαδιού με τη γέφυρα αναγκάζει πολλούς να σταματήσουν, να το θαυμάσουν και να το φωτογραφίσουν.
Είναι από τις πιο γραφικές γέφυρες και επί Νομαρχίας κρίθηκε επικίνδυνη από τις Τεχνικές Υπηρεσίες για οχήματα πάνω από 19 τόνους.
Έτσι, προωθήθηκε η κατασκευή της νέας που χρησιμοποιείται σήμερα.
Της Βίκυς Βετουλάκη