Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών: 1ο βραβείο για το 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας

Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών: 1ο βραβείο για το 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας

Το 1ο Βραβείο Ευρωπαϊκού Σήματος Γλωσσών απέσπασε το 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, ενώ η βράβευση πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα στο ξενοδοχείο Divani Caravel. Το δε βραβείο απένειμε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη συντονίστρια του σχεδίου, Ουρανία Σκλήκα.

Η Δράση «Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών» (European Language Label) αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αποσκοπεί στην ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας με απώτερο στόχο τη συνολική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Απονέμεται σε φορείς που επιτυγχάνουν να αναπτύξουν εργαλεία και μεθόδους διδασκαλίας που αποτελούν καλές πρακτικές και μπορούν να υιοθετηθούν από άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.

Το 3ο Γυμνάσιο διακρίθηκε για το ERASMUS+ σχέδιο «les fables miroir de la vie» (Οι μύθοι καθρέφτης της ζωής). Μέσω του συγκεκριμένου έργου, μαθητές του σχολείου μαζί με άλλους εφήβους έξι ευρωπαϊκών χωρών ξεκίνησαν ένα ταξίδι στη χώρα των μύθων. Ένα ταξίδι που έφερε γνώσεις, που έδωσε το έναυσμα για δημιουργία, συνεργασία και καθρέφτισε την ανθρώπινη συνύπαρξη.

Η πρόκληση μεγάλη: αξιοποίηση ευρωπαϊκών μύθων για τη διδασκαλία της Γαλλικής με την πρακτική της ανεστραμμένης τάξης. Πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς που αρχικά επιμορφώθηκαν, στη συνέχεια κατέγραψαν τη διδασκαλία τους σε βίντεο, δημιούργησαν φύλλα δραστηριοτήτων που ενσωμάτωσαν στο διδακτικό γίγνεσθαι και εν κατακλείδι εφάρμοσαν μια διδακτική πρακτική στην οποία γινόταν χρήση νέων τεχνολογιών.

Έτσι παρήχθησαν βίντεο με μύθους στα Γαλλικά, βίντεο-μαθήματα, ερωτηματολόγια σε ηλεκτρονική μορφή, φύλλα δραστηριοτήτων, φύλλα αξιολόγησης της όλης διαδικασίας και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί στο site του σχεδίου (https://uraniasklika.wixsite.com/fablesmiroirdelavie).

Ένας από τους στόχους του σχεδίου ήταν η ενίσχυση και η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας των μαθητών που επιτεύχθηκε με τους ακόλουθους τρόπους. Οι μαθητές δραματοποίησαν, ζωγράφισαν, απήγγειλαν, τραγούδησαν και έγιναν μυθοπλάστες συμμετέχοντας σε διαγωνισμό μύθων.

Την τελευταία χρονιά του σχεδίου οι χώρες της σύμπραξης προχώρησαν στην έκδοση ενός μικρού βιβλίου με τους δύο καλύτερους μύθους κάθε χώρας γραμμένους σε Γαλλικά, Γερμανικά, Ελληνικά, Ισπανικά, Ρουμανικά και Αγγλικά.

Κατά την τελετή βράβευσης η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων υπογράμμισε την αξία των βραβείων στην ανάδειξη άριστων διδακτικών πρακτικών, σημειώνοντας παράλληλα ότι συνιστούν κίνητρο βελτίωσης και ευγενούς άμιλλας. «Είμαστε υπερήφανοι για την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας, τα στελέχη της εκπαίδευσης και οι οικογένειες που διαμορφώνουν το σύνολο των μερών της, αξίζουν την έμπρακτη αναγνώριση της αριστείας στους τομείς του Erasmus+ στους οποίους οι ίδιοι έχουν επιλέξει να διακριθούν», είπε η υπουργός.