Άλλη μία μεγάλη ευκαιρία έχει πλέον η Μεσσηνία για την κατασκευή του δρόμου Καλό Νερό- Τσακώνα- Καλαμάτα, με την υλοποίηση του έργου «Μπλε Διάδρομος», αφού τις προηγούμενες ημέρες προκηρύχθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά», μήκους 70 χιλιόμετρων και προϋπολογισμού 310 εκατομμυρίων ευρώ.
Η Περιφερειακή Αρχή κάνει ένα βήμα μπρος και ένα πίσω, αφού ο περιφερειάρχης κ. Νίκας στην εφημερίδα «Ελευθερία», Νοέμβριο του 2020, δηλώνει: «Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη πρόταση είναι μία σπουδαία πρόταση, η οποία μπορεί να γίνει πράξη. Δεν είναι απλά μία ωραία πρόταση η οποία δεν είναι ρεαλιστική. Είναι και ρεαλιστική. Έφτασε, λοιπόν, ο χρόνος, αρκεί να γίνουν οι αναγκαίες κινήσεις, για να πραγματοποιηθεί.
Αλλά Ιανουάριο του 2022 στην εφημερίδα «Θάρρος» δηλώνει ότι βρίσκει το συγκεκριμένο έργο εξαιρετικό, αλλά στην ολοκλήρωσή του άπιαστο όνειρο.
Όσον αφορά στο τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, η ανατολική χάραξη μπορεί να είναι επιθυμία όλων των φορέων της νότιας Ηλείας και της βόρειας Μεσσηνίας, όμως τα αντικειμενικά δεδομένα είναι διαφορετικά.
Το έργο στο τμήμα Πύργος-Τσακώνα, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, αποκλείεται να αδειοδοτηθεί και αν είναι να κατασκευαστεί όπως πρέπει, αποκλείεται να χρηματοδοτηθεί.
Για το συμφέρον της περιοχής και του έργου μπορεί να εξεταστεί το ενδεχόμενο να παραμείνει το συγκεκριμένο τμήμα με τον παλιό δρόμο και το όμορφο τοπίο (που θα επιφέρει μια ελάχιστη χρονική καθυστέρηση).
Τέλος, θα αναφερθώ στο Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, το μεγάλο έργο που έμεινε… μακέτα.
-Το παρόν κείμενο αποτελεί και επερώτηση που θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου με θέμα «Η μεγάλη ευκαιρία της Μεσσηνίας για την κατασκευή του δρόμου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα – Καλαμάτα»
Της Δήμητρας Λυμπεροπούλου
Περιφερειακής συμβούλου, επικεφαλής περιφερειακής παράταξης «Πράσινη Πελοπόννησος»