-Αν ήθελαν κάποιοι, θα μπορούσε να έχει σωθεί
Ο κοντινότερος σταθμός τρένου που υπάρχει στην πόλη της Καλαμάτας είναι αυτός του Ασπροχώματος, με την κατάσταση εκεί να μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς ως «τραγική», αφού έχουν λεηλατηθεί τα πάντα μετά την αναστολή λειτουργίας του τρένου το 2011.
Να θυμίσουμε εδώ ότι λίγους μόνο μήνες πριν το τρένο σταματήσει είχε γίνει ανακαίνιση της γραμμής από την Κόρινθο έως την Καλαμάτα, που κόστισε περισσότερα από 70 (!) εκατομμύρια ευρώ.
Επιστρέφοντας τώρα στο συγκεκριμένο σταθμό, να αναφέρουμε ότι, εκτός από τα καλώδια και άλλα αντικείμενα αξίας που έχουν αφαιρεθεί, κάποιοι δε δίστασαν να ξηλώσουν μέχρι και τις πρίζες, ενώ όσο περνά ο καιρός η κατάσταση χειροτερεύει. Όχι, βέβαια, σε επίπεδο κλοπών, αφού δεν έχει μείνει και τίποτε άλλο για να κλαπεί, αλλά σε επίπεδο φθορών του εμβληματικού αυτού κτηρίου που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, μιας και δίπλα υπάρχουν σπίτια, καταστήματα, ενώ περνά και η Ε.Ο.
Πρόκειται για κτήριο που χωρίζεται σε τρεις χώρους, με αυτόν προς την πλευρά της Καλαμάτας να αποτελεί χώρο του σταθμάρχη.
Μαζί διέμενε και η οικογένειά του. Στο μεσαίο χώρο ήταν η αίθουσα αναμονής, ενώ προς την πλευρά της εθνικής οδού ήταν η αποθήκη των εμπορευμάτων.
Παρότι, λοιπόν, αναφερόμαστε σε ένα κτήριο σε τόσο καλό σημείο, με τον περιβάλλοντά χώρο να είναι εξαιρετικός και μέσα στο πράσινο, κάποιοι αποφάσισαν να καταντήσει έτσι.
Πέραν της ΓΑΙΑΟΣΕ, που έχει εγκαταλείψει τα πάντα στην τύχη τους, τουλάχιστον στην περιοχή μας, ευθύνη φέρει και ο Δήμος Καλαμάτας, μιας και έχει δείξει με ενοικιάσεις που έχει κάνει στο κεντρικό σταθμό της πόλης, αλλά και στο Πάρκο, ότι θα μπορούσε να έχει σώσει και το συγκεκριμένο κτήριο και στη συνέχεια είτε να το έχει παραχωρήσει σε κάποιον σύλλογο της περιοχής (μάλιστα, μάθαμε ότι είχε υπάρξει ενδιαφέρον από σύλλογο, αλλά η ΓΑΙΟΣΕ ζητούσε υψηλό αντίτιμο) είτε να το εκμεταλλευτεί με κάποιον τρόπο ο ίδιος.
Κάπως έτσι γίνεται αντιληπτό ότι η επαναλειτουργία του τρένου που ζητούν κάποιοι απαιτεί την αντικατάσταση όλου του βοηθητικού – απαραίτητου εξοπλισμού.
Κλείνοντας απλά να αναφέρουμε ότι η παραπάνω εικόνα επικρατεί στον κοντινότερο σταθμό της Καλαμάτας… οπότε μπορεί ο καθένας να φανταστεί τι θα επικρατεί σε άλλους πιο μακρινούς και απομονωμένους σταθμούς, π.χ. Θουρίας, Άριος κ.λπ.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση