Βήματα για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα Πελοποννήσου

Βήματα για την επαναλειτουργία  του σιδηροδρομικού άξονα Πελοποννήσου

Έπειτα από σχετική ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου

Επανάληψη των αποτελεσμάτων της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς στο υπουργείο Υποδομών, για τη σταδιακή επαναλειτουργία του μετρικού δικτύου Πελοποννήσου, κάνει το αρμόδιο υπουργείο για να απαντήσει σε σχετική ερώτηση του προέδρου της “Ελληνικής Λύσης”, Κυριάκου Βελόπουλου.

Ειδικότερα, στην απάντηση σημειώνονται τα εξής: «Σε συνέχεια της ερώτησης στη Βουλή, από το βουλευτή Κυριάκο Βελόπουλο, σας ενημερώνουμε ότι συνεδρίασε την Παρασκευή 16/12/2022 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η επιτροπή για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, υπό το γενικό γραμματέα Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά, παρουσία του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Σπύρου Πατέρα.

Στη συνάντηση υπήρξε αναλυτική συζήτηση επί όλων των θεμάτων που αφορούν στην επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα της Πελοποννήσου και μπορούν να καταγραφούν τα εξής συμπεράσματα:

Σε βήματα προς την επαναλειτουργία του εδώ και πολλά χρόνια ανενεργού μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σημειώνεται ότι το 2011 αποφασίστηκε να τεθεί εκτός λειτουργίας ολόκληρο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, με εξαίρεση τον προαστιακό της Πάτρας, τη γραμμή Κατακόλου-Πύργου- Ολυμπίας και τον οδοντωτό των Καλαβρύτων.

Οι αποφάσεις

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στη συνάντηση υπήρξε αναλυτική συζήτηση επί όλων των θεμάτων που αφορούν στην επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα της Πελοποννήσου και ελήφθησαν οι ακόλουθες αποφάσεις:

Να πραγματοποιηθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος δικτύου Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας – Τριπόλεως – Ναυπλίου – Κορίνθου.

Να αντιμετωπισθεί το υπάρχον έργο ως ενιαίο με σχεδιασμό ανάταξης της ως άνω σιδηροδρομικής γραμμής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επιμέρους παραμέτρους ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία, σταθμούς μετεπιβίβασης, τροχαίο υλικό, διασύνδεση με άλλα μέσα μεταφορών κ.λπ.

Επιπλέον, αποφασίσθηκε να ενταχθεί στον προγραμματισμό η αναβάθμιση του μηχανοστασίου της Τριπόλεως ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του δικτύου.

Προαστιακός, τουριστικός

και εμπορευματικός χαρακτήρας

Προς επίτευξη των παραπάνω στόχων αποφασίσθηκε η υλοποίηση Μελέτης Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του ενιαίου έργου από τον ΟΣΕ, η οποία θα λάβει υπόψη τις επιμέρους μελέτες βιωσιμότητας των αξόνων Κορίνθου – Άργους – Ναυπλίου και Κάτω Αχαγιά – Πύργου, έργων που βρίσκονται ήδη σε τροχιά δημοπράτησης.

Τέλος, αποφασίσθηκε ότι σκοπός του συνολικού σιδηροδρομικού έργου της Πελοποννήσου θα είναι ο προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας με βασική μέριμνα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα αστικά έργα και στις ΒΙ.ΠΕ.

Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στη συντήρηση και προστασία του δικτύου, ώστε να διασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητά του προς όφελος των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών».

Α.Π.