Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η μεγάλη τουριστική έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο, που λόγω COVID 19 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά μετά το 2019. Πρόκειται για μία σημαντική έκθεση, που αποτελεί βαρόμετρο για τον παγκόσμιο τουρισμό και δημιουργεί τις συνθήκες δικτύωσης ενός προορισμού.
Εκεί, πέραν της παρουσίας των εκθετών, συμμετέχουν και περίπου 3.000 μέλη των διεθνών ΜΜΕ και 333 ταξιδιωτικοί bloggers υψηλού προφίλ, καθώς και διεθνείς πολιτικές προσωπικότητες.
Στην έκθεση αυτή, φυσικά, οι εκπρόσωποι των τουριστικών προορισμών δεν πάνε βόλτα, χαριεντιζόμενοι και φωτογραφιζόμενοι σε άλλων τουριστικών περιοχών περίπτερα, αλλά δουλεύουν για τον τουριστικό προορισμό που εκπροσωπούν, έχουν προγραμματισμένες Β2Β συναντήσεις και, φυσικά, μεριμνούν για τη συμμετοχή τους στη συνέλευση ΙΤΒ του Βερολίνου, όπου υπήρχε η δυνατότητα συμμετοχής σε εξειδικευμένες ενότητες.
Υπήρχαν προς γνώση των Πελοποννησίων 18 θεματικές ενότητες. Εκεί πάνω από 400 ομιλητές συμμετείχαν στις 200 συνεδρίες, όπου συζητήθηκαν πολλά ζητήματα που αφορούν στις τρέχουσες τάσεις και την προοπτική των επί μέρους προορισμών.
Επειδή στην έκθεση αυτή έλαβε μέρος με ιδιαίτερα ασθενική συμμετοχή η Περιφέρεια Πελοποννήσου (εκτός του ότι απείχε εκκωφαντικά από κάθε επιμέρους παράλληλη δραστηριότητα, καίτοι υπήρχε το θετικό προηγούμενο της παρουσίασης των πιστοποιημένων μονοπατιών της Πελοποννήσου και της γαστρονομίας μας από την Περιφερειακή Αρχή Τατούλη δις στην ΙΤΒ), εξέπεμψε και ένα θολό μήνυμα κρυφής αλλαγής του ισχύοντος brand name, δηλαδή του Mythical Peloponnese. Δηλαδή, έγινε ο προορισμός μας, κρυφίως, κάτι διαφορετικό και μη αναγνωρίσιμο από την τελευταία συμμετοχή της Πελοποννήσου στην ίδια έκθεση.
Κατόπιν όλων αυτών, επειδή εμείς ξέρουμε την τραγική αλήθεια για την Πελοπόννησο, ερωτώ και θεωρώ υποχρέωση της ομάδας που μετείχε με έξοδα των Πελοποννησίων στην ΙΤΒ, τουλάχιστον να ενημερώσει τους Πελοποννησίους:
-Πόσες συμμετοχές Δήμων της Περιφέρειας και ιδιωτών Πελοποννήσιων εκθετών φιλοξένησε στο ένα stand που ενοικίασε στην ΙΤΒ; Πόσοι Πελοποννήσιοι τουριστικοί πράκτορες φιλοξενήθηκαν στο πελοποννησιακό περίπτερο;
-Με ποίο έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου τροφοδότησε την ενημέρωση στους ενδιαφερόμενους για τη Μυθική Πελοπόννησο;
-Αν χρησιμοποιήθηκε το παλαιό – υπάρχον- υλικό, αυτό ερχόταν σε αντίθεση με την αλλαγή του brand name. Αν, όμως, έχει εκδοθεί νέο brand name, αυτό με ποία διαβούλευση και με ποία παρουσίαση έγινε πράξη και χρησιμοποιήθηκε, μάλιστα, σε ένα τόσο κομβικό για την πορεία μας τουριστικό γεγονός, σε μία χώρα που στηρίζει δυναμικά την Πελοπόννησο;
-Τη μεγάλη επιτυχία φιλοξενίας του συνεδρίου DRV, δηλαδή των Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων που κέρδισε η Περιφερειακή Αρχή Τατούλη, που πρώτη φορά ήρθε στην Ελλάδα, πώς το χρησιμοποίησε υπέρ της Πελοποννήσου η ομάδα που την εκπροσώπησε στο Βερολίνο;
-Πόσες Β2Β συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν και με ποία στόχευση;
-Σε ποίο στοχευμένο πελοποννησιακό προορισμό και σε ποία συγκριτικά πλεονεκτήματα επικεντρώθηκε η Πελοπόννησος και σε ποία θεματική συμμετείχαμε; Π.χ. η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε τη Θεσσαλονίκη και την κρουαζιέρα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας τα Μετέωρα κ.λπ.
-Έγινε, ως επιβάλλεται να γίνεται στις διεθνείς εκθέσεις, κάποια παράλληλη εκδήλωση στο πλαίσιο της έκθεσης ή απλά είμαστε θεατές και χειροκροτητές των πολλών εκδηλώσεων των άλλων ελληνικών προορισμών;
-Γιατί 4 χρόνια τώρα αποφεύγεται επιμελώς λεπτομερής απολογισμός για τα πεπραγμένα της Περιφερειακής Αρχής Νίκα στον τουρισμό;
-Μετείχαν στην αποστολή στο Βερολίνο υπηρεσιακοί παράγοντες ως έχει αναφερθεί ρητά από τον κ. Νίκα και ποία η εξειδίκευση των ειδικών συνεργατών που παραδόξως βρέθηκαν στην ΙΤΒ;
Με δύο λόγια, μία απογοητευτική περίοδος για τον τουρισμό στην Πελοπόννησο, ευτυχώς, βαδίζει προς το τέλος της, με τη λήξη της θητείας το 2023 της Περιφερειακής Αρχής Νίκα, διότι παρά την κατασπατάληση υπέρογκων ποσών για τον τουρισμό την περίοδο 2020, 2021, 2022 και 2023 (πάνω από 6 εκατ. ευρώ), ακολουθούνται συνεχώς παρωχημένες, ανεπίκαιρες, άστοχες και αδύναμες δράσεις. Έχει εγκλωβιστεί η Πελοπόννησος στην εσωστρέφεια, με δράσεις τοπικής εμβέλειας που πρέπει να γίνονται κυρίως από τους Δήμους, π.χ. Food Stories, Infokiosk κ.λπ. Και το κυριότερο, ανακόπηκε η δυναμική, η αναγνωρισιμότητα, η αυτονόητη παρουσία και η συμμετοχή της τουριστικής Πελοποννήσου στα εγχώρια και διεθνή τουριστικά γεγονότα.
Από πρωταγωνιστές γίναμε κομπάρσοι με ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής Νίκα.
Της Αντωνίας Μπούζα
Αντιπροέδρου ΠεΣυ Πελοποννήσου, υπεύθυνης Μεσσηνίας «Νέας Πελοποννήσου»