Πάσχει από έντονη… οστεοπόρωση η ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας
Έρευνα στα μέλη του διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας, με σκοπό την αποτίμηση της αγοραστικής κίνησης στα καταστήματα, αλλά και της κίνησης στην πόλη της Καλαμάτας κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων 2023.
Από τις απαντήσεις των καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα προέκυψαν τα αποτελέσματα για την εμπορική κίνηση της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, αλλά και το πώς βλέπουν οι επιχειρήσεις την αγορά τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με αυτά, στις χειμερινές εκπτώσεις, αλλά και στις προσδοκίες που υπάρχουν για τους ερχόμενους μήνες, η εικόνα είναι αρνητική, αφού η πλειοψηφία των ερωτηθέντων απάντησε ότι η κατάσταση που βιώνουν τα τελευταία χρόνια είναι αποκαρδιωτική, με αποτέλεσμα η ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας, που είναι οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, να… υποφέρει από έντονη οστεοπόρωση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, στο ερώτημα πώς ήταν η εμπορική κίνηση κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου (Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου) στις επιχειρήσεις της Καλαμάτας, μόλις το 11% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ήταν αυξημένη, ενώ περίπου το 33,3% είδε μείωση. Το 13,8% είδε την κίνηση στο κατάστημά του αρκετά μειωμένη, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό, 41,6%, δεν είδε σημαντική αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Στο δεύτερο ερώτημα, σχετικά με τον κύκλο εργασιών (τζίρο) των καταστημάτων κατά την ίδια περίοδο, μόλις το 5,5% είδε αύξηση τζίρου και ένα 2,7% σημαντική αύξηση. Αντίθετα, το 33,3% είδε μείωση στον κύκλο εργασιών του και το 13,8% σημαντική μείωση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων, 44,4% δήλωσε ότι ο τζίρος ήταν περίπου ίδιος με τα περσινά επίπεδα.
Στην ερώτηση, πώς κρίνουν τα καταστήματα την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, μόλις το 5,5% την κρίνει αρνητικά, καθώς θεωρεί ότι αύξαναν τον τζίρο των επιχειρήσεων. Αντίθετα το 38,8% των επιχειρήσεων κρίνει ότι ήταν θετική και ότι δίνει πραγματικό νόημα πλέον στις κανονικές εκπτώσεις. Τέλος, 55,5% θεωρεί ότι δεν επηρεάζει την κίνηση των εκπτώσεων, καθώς οι ενδιάμεσες εκπτώσεις είχαν απαξιωθεί από τους καταναλωτές (44,4%) ή είχαν απαξιωθεί από τις επιχειρήσεις (11,1%).
Στο ερώτημα πώς προβλέπουν ότι θα είναι η αγοραστική κίνηση τους επόμενους μήνες (Μάρτιο – Απρίλιο), το 11,1% θεωρεί ότι θα αυξηθεί, ενώ το 44,4% προβλέπει ότι θα είναι μειωμένη λόγω ακρίβειας. Μόλις το 8,3% θεωρεί ότι θα είναι μειωμένη λόγω εποχής και το 13,8% ότι θα είναι μειωμένη λόγω προεκλογικής περιόδου. Το 22,2% θεωρεί ότι δε θα υπάρξει σημαντική μεταβολή στην αγοραστική κίνηση και θα παραμείνει περίπου στα ίδια επίπεδα.
Στο επόμενο ερώτημα, που αφορά στο τι έχει επηρεάσει περισσότερο τις επιχειρήσεις της πόλης μας, το 30,5% θεωρεί την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Το 33,3% των ερωτηθέντων θεωρούν την αύξηση του πληθωρισμού, ενώ το 36,1% την αύξηση των πρώτων υλών.
Τέλος οι επιχειρηματίες της Καλαμάτας, στο ερώτημα για το θεσμό της Λευκής Νύχτας, σε συντριπτική πλειοψηφία (69,4%) θεωρούν πως πρέπει να αλλάξει ριζικά, γιατί δεν αποδίδει πλέον για τον εμπορικό κόσμο, ενώ το 22,2% πως πρέπει να επαναληφθεί με τη μορφή που είχε μέχρι τώρα. Τέλος, το 8,3% θεωρεί ότι δεν πρέπει να επαναληφθεί.
Α.Π.