Παρουσία της υπουργού ΠολιτισμούΛίνας Μενδώνη έκανε πρεμιέρα, χθες, στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού, το 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με την ομάδα χορού Tao Dance Theater από την Κίνα και την πολυβραβευμένη παράσταση 11 (η οποία θα επαναληφθεί και σήμερα στις 10.00 το βράδυ).
Στην έναρξη παρευρέθησαν ακόμη, εκτός του δημάρχου Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλου, οι βουλευτές Μίλτος Χρυσομάλλης, Γιάννης Λαμπρόπουλος και Πε-ρικλής Μαντάς, ο πρώην υπουργός Σταύρος Μπένος, η διοικήτριατου Νοσοκομείου Καλαμάτας Ελένη Αλειφέρη, αντιπεριφερειάρχες και αρκετοί αυτοδιοικητικοί.
Η παράσταση
Πώς κινείται το σώμα; Η κίνηση προκύπτει αυθόρμητα ή ενεργοποιείται από μια εξωτερική δύναμη; Ποια όρια χρησιμοποιούμε για να ορίσουμε τον εαυτό μας; Ο χορός υπάρχει για να διερευνά αυτά τα ερωτήματα.
Το 11 είναι η 11η παραγωγή της παγκοσμίου φήμης σειράς Numerical Series του χορογράφου Tao Ye [Τάο Γιε]. Ο τίτλος αντιπροσωπεύει τόσο τον αριθμό 11 όσο και δύο ξεχωριστά, ανεξάρτητα 1. Το νόημά του δεν μπορεί να περιγραφεί με λέξεις. Μπορεί να γίνει αντιληπτό μόνο μέσα από τα μάτια του κάθε θεατή και να συνδεθεί με αυτό που χρειάζεται εκείνος να εκφράσει.
Στο 11, οι χορευτές συμμορφώνονται με έναν κανόνα που είναι ταυτόχρονα απελευθερωτικός αλλά και περιοριστικός: Οι κινήσεις του κάτω μέρους του σώματός τους είναι αυστηρά χορογραφημένες, αλλά οι κινήσεις του πάνω μέρους είναι εντελώς αυτοσχέδιες. Κάθε χορευτής ακολουθεί το δικό του ανεξάρτητο μονοπάτι. Ο χώρος περιστροφής των γοφών τους, ο προσανατολισμός των γονάτων τους και κάθε βήμα των ποδιών τους είναι προκαθορισμένα, ενώ οι ώμοι, οι αγκώνες, οι καρποί, η σπονδυλική στήλη και το κεφάλι τους είναι ελεύθερα να κινούνται με διαφορετικούς και τυχαίους τρόπους. Πώς βρίσκουμε την ισορροπία μεταξύ της προσωπικότητας του ατόμου και του πλαισίου της ομάδας; Το 11 λειτουργεί με βάση του μια βαθύτερη κατανόηση γύρω από το τι συνιστά μοναδικότητα και γύρω από το πώς προκύπτει η ελευθερία. Προβάλλει επίσης την προσπάθεια των καλλιτεχνών να κατακτήσουν την ελευθερία όταν έρχονται αντιμέτωποι με νέους περιορισμούς.
Με αφετηρία τους αυτό το συνδυασμό περιορισμών και ελευθερίας, 11 χορευτές κινούνται μέσα σε ένα καλειδοσκόπιο χρωμάτων και αγκαλιάζουν την αρμονία που προκύπτει από τις διαφορές τους.
Αυτό το έργο σηματοδοτεί την πρώτη προσπάθεια του Tao Ye να ενσωματώσει διαφορετικές διαστάσεις της μουσικής στο έργο του. Ο Tao Ye αντιλαμβάνεται τη μουσική ως μια εξωτερική κατάσταση που αλληλεπιδρά με το ανθρώπινο σώμα με διάφορους τρόπους, όπως τα μόρια που συγκρούονται με αιωρούμενα σωματίδια, αφήνοντας τα αποτυπώματά τους στο χρόνο και στο χώρο. Το 11 αποτελείται από 11 σύντομα χορευτικά κομμάτια. Ο μουσικός Xiao He [Ζιάο Χε] πειραματίστηκε με διαφορετικά όργανα και δημιούργησε 11 ανεξάρτητα κομμάτια ηλεκτρονικής μουσικής σε διαφορετικά στυλ. Η παράσταση του 11 αποτελεί έτσι τόπο συνάντησης για τη φαντασία των δημιουργών της.
Επίσκεψη Λ. Μενδώνη στο Δημαρχείο Καλαμάτας
Προηγουμένως, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη συναντήθηκε με το δήμαρχο Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλο, με τον οποίο είχε την ευκαιρία να συζητήσουν για τα έργα πολιτισμού που υλοποιούνται στο Δήμο.
Αμέσως μετά τη σύσκεψη που είχαν προχώρησαν και σε σύντομες δηλώσεις.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος σημείωσε μεταξύ άλλων:
“Έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με την υπουργό σε μια σειρά από σημαντικά πολιτιστικά έργα. Είμαι σίγουρος ότι αυτό θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα”.
Από την πλευρά της, η υπουργός στάθηκε στην απρόσκοπτη χρηματοδότηση του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού, η οποία και θα συνεχιστεί στο μέλλον με τον ίδιο τρόπο, ενώ στάθηκε στην πολιτιστική του αξία, η οποία έχει ξεπεράσει ακόμα και τα ευρωπαϊκά όρια.
Στη συνέχεια στάθηκε και στη μελέτη που παρέλαβε από τη Δημοτική Αρχή για την περαιτέρω αξιοποίηση του Μεγάρου Χορού. Σε αυτή προβλέπεται η δημιουργία ενός συνεδριακού χώρου και της μεταφοράς της σχολής χορού, έτσι ώστε το κτήριο να βρίσκεται σε συνεχή λειτουργία.
Σε ερωτήσεις που έγιναν για το Κάστρο Καλαμάτας σχολίασε ότι τα έργα προσβασιμότητας πάνε μαζί με το φωτισμό του, ενώ για την Αρχαία Μεσσήνη και τις αιτιάσεις του Πέτρου Θέμελη, σημείωσε ότι ο χώρος είναι ένα υπαίθριο αρχαιολογικό πάρκο, το οποίο, όμως, έχει ανάγκη από κάποιους στεγασμένους χώρους.
Τέλος, για το έργο στο Κάστρο Μεθώνης παραδέχτηκε ότι υπάρχει μία χρονική καθυστέρηση, αλλά σε κάθε περίπτωση οι παρεμβάσεις θα ολοκληρωθούν.
Α.Π.