Για τον αγωγό Φ800 τοποθετείται σε ανακοίνωσή του ο υποψήφιος δήμαρχος με τη Λαϊκή Συσπείρωση Καλαμάτας, Δημήτρης Οικονομάκος.
Κατά τον κ. Οικονομάκο: «Επειδή δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου, χρειάζεται να θυμίσουμε ορισμένα ζητήματα που αφορούν στην πορεία των έργων του αγωγού Φ800 στο λαό του Δήμου μας.
Το έργο είχε εξαγγελθεί προεκλογικά στις 16 Ιουνίου 2019 (το συζητάγαμε περίπου δύο χρόνια στο Δ.Σ.) από τον τότε απερχόμενο δήμαρχο Καλαμάτας, κύριο Νίκα, με μία ώριμη μελετητικά κατασκευή του έργου και με εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους (όπως διαβεβαίωναν), και προβλεπόταν να περάσει μέσα από την οδό Αθηνών.
Το έργο εντάχθηκε κατά παρέκκλιση να χρηματοδοτηθεί από την τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο πρόγραμμα «Φιλόδημος» με προϋπολογισμό 11.100.000 ευρώ, για τη δημιουργία προεκλογικών εντυπώσεων. Είναι γνωστό ότι η Ε.Ε. δε χρηματοδοτεί έργα ύδρευσης, αντιπλημμυρικά και έργα αντιπυρικής και αντισεισμικής προστασίας, αφού δεν έχουν κανένα επιχειρηματικό ενδιαφέρον και το επιβεβαιώνει αυτό το ότι δεν έγινε κανένα τέτοιου είδους έργο εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε ότι δεν μπορεί να περάσει μέσα από την Αθηνών και έγινε τροποποίηση της μελέτης με νέα χάραξη από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου (Νέα Είσοδο) και επανένταξη του έργου στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, με την ονομασία “ΤΡΙΤΣΗΣ”, από την κυβέρνηση της Ν.Δ.
Τόσο αυτή η αλλαγή κατεύθυνσης του έργου όσο και οι ανταγωνισμοί για την προμήθεια των σωλήνων έφεραν καθυστέρηση στην κατασκευή του έργου και αναθεώρηση των τιμών. Στην πορεία εντελώς τυχαία (αφού έμεινε η πόλη χωρίς νερό), αποκαλύφθηκε μία δεξαμενή από το 1936 στο Πήδημα, από την οποία γινόταν η τροφοδότηση του κεντρικού αγωγού, που δεν παρακολουθούσαν εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα να χάνονται εκατοντάδες κυβικά νερού, αφού είχε διαρροή στον πάτο της δεξαμενής.
Αποτέλεσμα 4 χρόνια μετά, ξανά προεκλογικά, με αυξημένες τιμές και χωρίς κανένας να διαβεβαιώνει πότε οριστικά θα λυθεί το πρόβλημα της υδροδότησης της πόλης και της Δυτικής Μάνης όπως λένε, αφού θα χρειαστούν και άλλες παρεμβάσεις για μεταφορά του νερού στις νέες δεξαμενές του Καρβούνη.
Πώς θα λειτουργήσουν όλα αυτά μεταξύ τους από τη στιγμή που δεν περιλαμβάνονται στη μελέτη και στην εργολαβία του έργου τοποθέτησης του αγωγού; Θα γίνει νέα επικαιροποίηση της μελέτης με τα συνοδά έργα και είναι άγνωστο πότε θα εγκριθεί και, κυρίως, πότε θα υλοποιηθεί. Μέχρι να γίνει περιβαλλοντική μελέτη, υδραυλική μελέτη, να συνδεθούν με το νέο ουσιαστικά υδραγωγείο, να αδειοδοτηθούν όλα αυτά και να συνδεθούν μεταξύ τους, θα περάσουν άλλα τόσα χρόνια.
Πάμε και όπου βγει…
Ο αγωγός και τα υλικά κατασκευής του, η αντοχή του, δεν πιστοποιείται ποτέ από τον αγοραστή, ούτε από τον κατασκευαστή. Αλλά από διεθνείς πιστοποιητικούς φορείς και από κρατικό οργανισμό πιστοποίησης. Δε χρειαζόταν, λοιπόν, καμία επίσκεψη στην Κίνα κλιμακίου της ΔΕΥΑΚ για το σκοπό αυτό ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο, παρά μόνο έγινε για δημόσιες σχέσεις και προεκλογικές φωτογραφίες.
Αν, όντως, το έργο ήταν σε διαδικασία υλοποίησης, θα πρέπει η ΔΕΥΑΚ και ο δήμαρχος, που είναι τόσα χρόνια πρόεδρος, να μας παρουσιάσει τουλάχιστον στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο τα προτιμολόγια, τα τιμολόγια αγοράς, το χρονοδιάγραμμα της παράδοσης-παραλαβής των υλικών, των συνολικών εργασιών και, τελικά, πόσα πληρώνει ο λαός μας πριν πάει στην κάλπη».