Όταν η κλασική μουσική συναντά την ηλεκτρονική και τη New Age
Μουσική, ηλεκτρονική και νεοκλασική, σε συνθέσεις της Μαρίας Κοτρώτσου, θα απολαύσουν όσοι βρεθούν τη Δευτέρα, 4 Σεπτεμβρίου, στις 9.00 το βράδυ, στον προαύλιο χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας.
Ποια είναι
Η Μαρία Κοτρώτσου είναι δημιουργός της μουσικής Instelect, μιας σύνθεσης κλασικής, ηλεκτρονικής και new age μουσικής, η οποία κάνει θραύση στη Γαλλία και στο παριζιάνικο κοινό.
Η Μαρία Κοτρώτσου, που έρχεται τακτικά και στην Ελλάδα για να δώσει συναυλίες, είναι μια εξαιρετική καλλιτέχνιδα που διαπρέπει με τη μοναδική μουσική της, της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό είναι η δημιουργία εικόνων, χρωμάτων και ηχοτοπίων.
Η ιστορία της
Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου από την ηλικία των 6, ενώ σε ηλικία μόλις 10 ετών κερδίζει το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό πιάνου της Βασιλικής Ακαδημίας του Λονδίνου. Το 2005 παίρνει το πτυχίο του πιάνου με άριστα παμψηφεί, από το Εθνικό Ωδείο της Αθήνας και στη συνέχεια ολοκληρώνει τις σπουδές της στο νομικό τμήμα της Νομικής, απ’ όπου και παίρνει το πτυχίο της.
Γρήγορα όμως φεύγει για το Παρίσι, για να ακολουθήσει το όνειρό της. Συνεχίζει ανώτατες σπουδές στην κλασική μουσική στην Εcole Normale de Musique του Παρισιού, ενώ παράλληλα εκπαιδεύεται και στη μουσική σύνθεση μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών. Αναπτύσσει έτσι ένα στυλ συνδυασμού κλασικής και ηλεκτρονικής μουσικής, έχοντας έντονο τον κινηματογραφικό χαρακτήρα.
Ο ηχητικός πλούτος της μουσικής της δημιουργεί κινηματογραφικά τοπία: ο ακροατής αρκεί να χρησιμοποιήσει τη μουσική της σαν όχημα για να συμμετάσχει σε μια εμπειρία ήχων και συναισθημάτων που θα τον ταξιδέψουν σε εικόνες και ιστορίες, γεμάτες πάθος και συγκίνηση.
Η Μαρία Κοτρώτσου ζει κι εργάζεται στο Παρίσι. Γράφει ορχηστρική, ηλεκτρονική, μοντέρνα κλασική, New Age μουσική και έχει συνεργαστεί με γνωστούς τραγουδιστές, γράφοντάς τους τραγούδια (Idra Kayne, Martha Moreleon, Ελένη Τζατζιμάκη, Yolanda Fresedo κ.ά.)
Η δισκογραφική της δουλειά
Τη μουσική της, με έμφαση στα κομμάτια των τριών πολύ επιτυχημένων δίσκων της “Silence” (2017), “27 mars” (2015) και “Passion” (2013), παρουσιάζει ζωντανά σε συναυλίες, συνοδευόμενη επί σκηνής από το μουσικό ensemble της. Σε όλες τις μέχρι τώρα συναυλίες της, οι αίθουσες είναι sold out με κοινό κάθε ηλικίας, λόγω της πολύπλευρης μουσικής της, κοινό που μένει γοητευμένο από την καταπληκτική δεξιοτεχνία και τη συγκίνηση που προκαλεί η μουσικότητα των έργων της.
Έχει γράψει μουσική για τον κινηματογράφο στη Γαλλία, καθώς και για παραστάσεις στην Αμερική. Μαζί της συμπράττουν μουσικοί για βιολί, τσέλο, φλάουτο, μπάσο κλαρινέτο, τραγουδιστές, ενώ η ίδια ερμηνεύει στο πιάνο και το synthesizer.
Καθότι στο Παρίσι συνεργάζεται με σκηνοθέτες και παραγωγούς για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, γράφοντας τη μουσική για τα έργα τους, τον Μάιο του 2017 την κάλεσαν ως μέλος της πενταμελούς κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Παρίσι.
Τι είναι η μουσική Instelect
Στη Μαρία επέδρασε βαθιά, όπως γράφει και η ηλεκτρονική σελίδα “Εναλλακτική Δράση”, ο δημοφιλής Γάλλος συνθέτης Jean-Michel Jarre, ο οποίος την ενέπνευσε να ασχοληθεί και να επενδύσει στην ηλεκτρονική μουσική. Σταδιακά, η μουσική της πήρε την ονομασία INSTELECT και η Μαρία θεωρείται η δημιουργός της!
Σε συνέντευξή της στο γαλλικό περιοδικό www.justfocus.fr, εξηγεί τι σημαίνει INSTELECΤ:
“Όπως το λέει το όνομά της (instelect), πρόκειται για σύνθεση που μπερδεύεται το ορχηστρικό είδος με μουσική electro. Σε μία τέτοια εκτέλεση παρατηρούμε όργανα όπως βιολί, βιολοντσέλο, φλάουτο, μπάσο κλαρινέτο και ρυθμούς ηλεκτρονικούς. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια σύγχρονη μουσική (μοντέρνα κλασική μουσική) παίζοντας συνθεσάιζερ, χρησιμοποιώντας παράλληλα τους ηλεκτρονικούς ρυθμούς που έχω δημιουργήσει για κάθε κομμάτι, ενώ παράλληλα οι μουσικοί μου παίζουν το μέρος που έχω γράψει για τα όργανά τους, είτε εκτελώντας το σε συναυλία μου είτε για άλμπουμ μου”.
Για τη Μαρία Κοτρώτσου, η μουσική αποτελεί μια συνομιλία μεταξύ του μουσικού και του ακροατή, μια επικοινωνία ψυχών που συμβαίνει σε ένα διαφορετικό πεδίο. Η μουσική έχει τη δύναμη να μας εξυψώσει και να καλλιεργήσει τις καλύτερες μας ποιότητες.
Σε άλλη συνέντευξή της, όπως δημοσιεύει η “Εναλλακτική Δράση”, στο γαλλικό περιοδικό librebonimenteur.net, λέει: “Η δημιουργία είναι ένα απεριόριστο ταξίδι, οι μελωδίες και οι αρμονίες καθοδηγούν το μυαλό μου. Η παράσταση είναι μια ιερή στιγμή κατά την οποία βουτάω στη μελωδία, τονίζω τις συνθέσεις που έγραψα για να μεταδώσω στο κοινό την ιστορία που θέλω να πω όπως την ένιωσα και εγώ. Με εμπνέουν όλες τις καταστάσεις που με κάνουν να αισθάνομαι, μια σκέψη, μια αφή, μια ματιά, μια λέξη, μια εικόνα, ένα χαμόγελο.
Όταν συνθέτω, χρειάζομαι μοναξιά και απόλυτη σιωπή. Μου επιτρέπει να βρω έμπνευση. Τραγουδώ ένα μουσικό θέμα και πάω κατευθείαν στο πιάνο, όπου του δίνω μια πλήρη δομή. Κλείνω τα μάτια μου και η μελωδία έρχεται μόνη της, χωρίς τέντωμα, χωρίς πίεση. Και αυτή είναι η στιγμή που την καταγράφω, έτσι ώστε να αρχίσω τη ρύθμιση των οργάνων”.
Μια Ελληνίδα που μας κάνει υπερήφανους
Η Μαρία έχει δώσει πολλές συναυλίες, τόσο στη Γαλλία όσο και στην Ελλάδα, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, στο Ίδρυμα Κακογιάννη και αλλού. Κοινή συνισταμένη όλων των συναυλιών της είναι το μαγεμένο ακροατήριο από τα χρώματα, τα τοπία, τις έννοιες και τις ποιότητες που αισθάνεται στο άκουσμα της μουσικής της. Γι’ αυτό, εξάλλου, και αναγνωρίστηκε ως ένα νέο είδος μουσικής.