Το πρώτο εξάμηνο του 2023
Πολύ σημαντικά στοιχεία για τις διεθνείς αφίξεις στα αεροδρόμια της χώρας αλλά και τους επιμέρους δείκτες ικανοποίησης (σχέση ποιότητας-τιμής, δωμάτιο, εξυπηρέτηση, καθαριότητα, τοποθεσία και φαγητό-ποτό) της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της, παρουσιάζει στο πολυσέλιδο στατιστικό Δελτίο, που δημοσιοποίησε χθες το Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).
Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπως ήδη είναι γνωστά, τα νέα δεν είναι καλά, καθώς από την αρχή του χρόνου καταγράφει μείωση στις διεθνείς αφίξεις και μαζί με της Μυκόνου και της Σαντορίνης είναι τα μοναδικά στην Ελλάδα που παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο. Η μείωση που καταγράφεται στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας το πρώτο εξάμηνο του 2023 είναι της τάξεως του 7,6%.
Σε επίπεδο ξενοδοχείων και υπηρεσιών, η Πελοπόννησος με δυσκολία ξεπερνά το 90% στους δείκτες ικανοποίησης. Φτάνει μόλις στο 91% για την τοποθεσία και στο 92% για την εξυπηρέτηση.
Μείωση διεθνών αφίξεων
Την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023, καταγράφηκαν στη χώρα 8,9 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, ξεπερνώντας τα επίπεδα του Ιανουαρίου-Ιουνίου 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +21,4%/+1,6 εκατομμύρια αφίξεις.
Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας σημειώθηκε μείωση -4 χιλιάδες /-7,6%, ενώ καταγράφηκαν 47 χιλιάδες διεθνείς αεροπορικές αφίξεις.
Όπως αναφέραμε, όλα τα αεροδρόμια της χώρας παρουσιάζουν αύξηση εκτός από της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Καλαμάτας, το οποίο καμία σύγκριση δεν έχει ούτε και με τη μειωμένη κίνηση που καταγράφουν τα δύο νησιωτικά αεροδρόμια.
Αύξηση παρουσίασαν οι επιμέρους γεωγραφικές ενότητες την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου του 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Στην Πελοπόννησο καταγράφηκαν 68 χιλιάδες αφίξεις, παρουσιάζοντας αύξηση +3 χιλιάδες/+5%.
Σε ό,τι αφορά τις αφίξεις εσωτερικού, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023, καταγράφηκαν 3,9 εκατομμύρια αεροπορικές αφίξεις, έναντι 3,1 εκατομμυρίων της περιόδου Ιανουαρίου-Ιουνίου 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +26,1%/+799 χιλιάδες αφίξεις. Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου του 2023, είχαμε 6.214 αφίξεις, ενώ συνολικά το 2022 είχαμε 12.238 αφίξεις εσωτερικού και η αντίστοιχη χρονική περίοδος παρουσιάζει φέτος αύξηση 30,5%.
Πόσο ικανοποιημένοι είναι
Σε άλλο σημείο του στατιστικού δελτίου καταγράφονται οι επιμέρους δείκτες ικανοποίησης (σχέση ποιότητας-τιμής, δωμάτιο, εξυπηρέτηση, καθαριότητα, τοποθεσία και φαγητό-ποτό) της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της για τον Ιούνιο του 2023.
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία, με 91%, και ακολουθούν η Κύπρος, με 89%, και η Ελλάδα, με 87%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ισπανία, με 83%, και ακολουθεί η Ιταλία, με 82%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία, με 73%.
Στην κατηγορία δωματίου, στην πρώτη θέση, βρίσκεται η Ιταλία, με 89%, στη δεύτερη η Τουρκία, με 86% και ακολουθούν η Κύπρος, η Ισπανία και η Ελλάδα, με 85%, ενώ στην τελευταία θέση κατατάσσετε η Γαλλία, με 75%.
Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης, στην πρώτη θέση βρίσκονται η Κύπρος, η Ελλάδα και η Τουρκία, με 91%. Ακολουθούν η Ισπανία, με 90% και η Ιταλία, με 87%, ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία, με 79%.
Στο κριτήριο της καθαριότητας, στην πρώτη θέση βρίσκονται η Ιταλία και η Κύπρος, με 92%, και ακολουθεί η Ελλάδα, με 91%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Τουρκία, με 90% και ακολουθεί η Ισπανία, με 89%, με τελευταία τη Γαλλία, με 79%.
Στο κριτήριο της τοποθεσίας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία, με 93%, στη δεύτερη η Κύπρος, με 92% και στην τρίτη θέση η Ισπανία και η Ελλάδα, με 90%. Ακολουθεί η Ιταλία, με 89%, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία με 87%.
Στην κατηγορία φαγητού-ποτού, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 86%. Ακολουθεί η Ιταλία, με 85%, και η Ελλάδα και η Κύπρος με 84% αντίστοιχα, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ισπανία, με 82%.
Χαμηλά η Πελοπόννησος
Σε ό,τι αφορά την ηπειρωτική Ελλάδα, την υψηλότερη θέση ικανοποίησης την κατέχει η Ήπειρος, με 92%, και έπονται η Δυτική Μακεδονία, με 91%, και η Πελοπόννησος, η Κεντρική Μακεδονία και η Στερεά Ελλάδα με 88% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Θεσσαλία, με 87%, και η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 86%. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Αττική και η Δυτική Ελλάδα, με 83%.
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλία, με 94%, στη δεύτερη η Πελοπόννησος, η Δυτική Ελλάδα, η Κεντρική Μακεδονία και η Στερεά Ελλάδα, με 88%, αντίστοιχα. Ακολουθεί η Ήπειρος, με 83%, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αττική με 80%.
Στην κατηγορία δωματίου, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ήπειρος, με 93%, στη δεύτερη η Στερεά Ελλάδα, με 89%, και στην τρίτη η Πελοπόννησος, με 87%. Έπονται η Θεσσαλία, με 86%, η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία, με 85%, η Δυτική Ελλάδα, με 84%, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται η Αν. Μακεδονία και η Θράκη, με 81%.
Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης, στην πρώτη θέση, βρίσκεται η Δυτική Μακεδονία, με 98%, στη δεύτερη η Θεσσαλία, με 96%, και στην τρίτη η Στερεά Ελλάδα, με 95%. Έπονται, με 93%, η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα, η Πελοπόννησος, με 92%, και η Κεντρική Μακεδονία, με 91%. Ακολουθεί η Αν. Μακεδονία και η Θράκη, με 88%, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αττική, με 84%.
Στο κριτήριο της καθαριότητας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Στερεά Ελλάδα, με 95%, στη δεύτερη η Ήπειρος, με 93%, και στην τρίτη θέση η Κεντρική Μακεδονία, με 92%. Ακολουθούν η Αττική, με 91%, η Δυτική Ελλάδα, με 90%, και η Πελοπόννησος, με 88%, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται η Αν. Μακεδονία και η Θράκη, με 82%.
Στο κριτήριο της τοποθεσίας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Στερεά Ελλάδα, με 93%, στη δεύτερη η Ήπειρος, με 92%, και στην τρίτη η Αν. Μακεδονία και Θράκη και η Πελοπόννησος, με 91%. Έπονται η Αττική, με 90%, με 89% η Δυτική Ελλάδα και με 88% η Κεντρική Μακεδονία.
Στην κατηγορία φαγητού-ποτού, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Δυτική Ελλάδα, με 93%, στη δεύτερη η Αττική, με 87%, και στην τρίτη θέση η Κεντρική Μακεδονία και η Πελοπόννησος, με 86% αντίστοιχα. Στην τελευταία θέση βρίσκονται η Αν. Μακεδονία και η Θράκη, με 82%.
Της Βίκυς Βετουλάκη