Τι απάντησαν σε έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας
Απαισιόδοξοι εμφανίζονται οι έμποροι της Καλαμάτας για την αγοραστική κίνηση μέχρι τις εορτές, στη νέα έρευνα που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων και της φετινής «Λευκής Νύχτας».
Περισσότεροι από τους μισούς προβλέπουν ότι η κίνηση στην αγορά της Καλαμάτας μέχρι τα Χριστούγεννα θα είναι μειωμένη, ενώ ούτε ένας δεν εκτίμησε ότι θα υπάρξει αύξηση.
Σε ό,τι αφορά τις θερινές εκπτώσεις, οι περισσότεροι απάντησαν ότι ο τζίρος τους ήταν ίδιος ή ελαφρά βελτιωμένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ μικρό ποσοστό πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στον τουρισμό και τους επισκέπτες της πόλης.
Η έρευνα διενεργήθηκε από τον Εμπορικό Σύλλογο Καλαμάτας με ίδια μέσα και σκοπό την αποτίμηση της αγοραστικής κίνησης στα καταστήματα, αλλά και της κίνησης στην πόλη της Καλαμάτας για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων και της Λευκής Νύχτας.
Από τις απαντήσεις των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα προέκυψαν συμπεράσματα για την εμπορική κίνηση στις συγκεκριμένες περιόδους, αλλά και για το πώς βλέπουν την αγορά τους επόμενους μήνες. Επίσης, έγινε μία πρώτη αποτίμηση για την πιλοτική δράση του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας με την εφαρμογή σάρωσης αποδείξεων κατά τη διάρκεια της Λευκής Νύχτας.
Συγκρατημένοι τζίροι
Στο πρώτο ερώτημα σχετικά με τον τζίρο των θερινών εκπτώσεων, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022, το 34,6% των ερωτηθέντων απάντησε ότι παρέμεινε ίδιος με την περσινή εκπτωτική περίοδο, ενώ το 24,4% λίγο μεγαλύτερος (αύξηση από 10% έως 20%). Αντίθετα, το 28,5% απάντησε μικρότερος (μείωση από 10% έως 30%), ενώ το 8% των επιχειρήσεων απάντησε αισθητά μικρότερος (μείωση πάνω από 30%). Τέλος, το 2% απάντησε αρκετά μεγαλύτερος (αύξηση από 20% έως 30%), ενώ άλλο ένα 2% είδε αύξηση πάνω από 50% στον τζίρο του.
Στο δεύτερο ερώτημα τι ποσοστό του τζίρου σας οφείλεται άμεσα στον τουρισμό και στους επισκέπτες, το 32,6% απάντησε ως 10% του τζίρου, το 30,6% από 11% έως 25% του τζίρου, το 20,4% απάντησε ότι ήταν μηδενική η συμβολή από τον τουρισμό, ενώ το 12,4% από 26% έως 50% του τζίρου. Τέλος, μόλις ένα 4% των επιχειρήσεων στηρίζει πάνω από 50% του τζίρου του στον τουρισμό.
Σε χαμηλά επίπεδα ο τουρισμός
Στο επόμενο ερώτημα για το κατά πόσο οι επιχειρήσεις θεωρούν τη φετινή χρονιά επιτυχημένη από άποψη τουρισμού στην πόλη της Καλαμάτας, το 61,2% θεωρεί ότι ήταν λιγότερο επιτυχημένη σε σχέση με το 2022, ενώ το 22,4% ότι παρέμεινε στα ίδια χαμηλά επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, το 10,2% θεωρεί ότι παρέμεινε στα ίδια υψηλά επίπεδα με το 2022, ενώ μόλις το 6,1% θεωρεί ότι το 2023 ήταν πιο επιτυχημένο από άποψη τουρισμού σε σχέση με το 2022.
Στο ερώτημα πώς βλέπουν οι επιχειρήσεις την αγοραστική κίνηση για τους επόμενους μήνες (έως τα Χριστούγεννα), το 55,1% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι θα είναι μειωμένη λόγω ακρίβειας, ενώ το 28,5% ότι δε θα έχει σημαντική μεταβολή. Το 16,3% θεωρεί ότι θα είναι μειωμένη λόγω εποχής, ενώ, τέλος, καμία επιχείρηση δε θεωρεί ότι θα είναι αυξημένη η κίνηση.
Λευκή Νύχτα
Στο επόμενο ερώτημα, ποιο κόστος θεωρούν οι επιχειρήσεις πως επηρεάζει δυσανάλογα τη λειτουργία τους, δηλαδή είναι υψηλό δίχως απόδοση, το 26,5% θεωρεί ότι είναι το κόστος προμηθειών/πρώτων υλών. Με το ίδιο ποσοστό, 24,5%, το κόστος μισθοδοσίας (συμπεριλαμβανομένων εισφορών) και το κόστος ενέργειας. Ακολουθεί με 20,4% το κόστος ενοικίου επαγγελματικής στέγης, ενώ, τέλος, το 4% των επιχειρήσεων θεωρεί το κόστος δανεισμού (υψηλά επιτόκια).
Περνώντας στη Λευκή Νύχτα, στην πρώτη ερώτηση σχετικά με τον τζίρο των επιχειρήσεων εκείνη την ημέρα το 48,9% απάντησε ότι ήταν ικανοποιητικός και σε φυσιολογικά πλαίσια, ακολουθεί το 38,7% των επιχειρήσεων που είδε τον τζίρο του να είναι πιο χαμηλός σε σχέση με τα προσδοκώμενα, ενώ τέλος το 12,2% είδε ότι ο τζίρος του ήταν ιδιαίτερα υψηλός εκείνη την ημέρα.
Στην επόμενη ερώτηση για το πώς κρίνουν οι επιχειρήσεις την επισκεψιμότητα της πόλης κατά τη διάρκεια της 9ης Λευκής Νύχτας, το 48,9% θεωρεί ότι ήταν στα ίδια επίπεδα με τη Λευκή Νύχτα του 2022, το 30,6% πως ήταν χαμηλότερη από τη Λευκή Νύχτα του 2022, ενώ, τέλος, το 20,4% πως φέτος ήταν υψηλότερη η κίνηση.
Στο ερώτημα πώς «αξιολογείτε τη δράση του Εμπορικού Συλλόγου με την εφαρμογή αποδείξεων της Λευκής Νύχτας», το 38,77% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ήταν αδιάφορη, ενώ το 30,6% θεωρεί ότι η εφαρμογή ήταν καινοτόμα αλλά δεν ώθησε το κοινό να τη χρησιμοποιήσει και να καταναλώσει περισσότερο. Τέλος, ένα επίσης 30,6% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι η εφαρμογή ήταν καινοτόμα και παράλληλα αποδοτική για την αύξηση των πωλήσεων.
Στο τελευταίο ερώτημα, σχετικά με το κατά πόσο οι επιχειρήσεις θα επιθυμούσαν η εφαρμογή leukinyxta να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα δρώμενα της πόλης, το 42,8% των ερωτηθέντων απάντησε πως θέλει, το 32,6% πως τους απασχολεί, ενώ, τέλος, το 24,4% δε θα ήθελε να συνεχιστεί η δράση.