Με μεγάλη χαρά και τιμή η Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης της Λαϊκής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας αποδέχθηκε μια σημαντική δωρεά πινάκων του Nicholas Egon. Για το λόγο αυτό απευθύνονται θερμές ευχαριστίες στην οικογένειά του και ειδικότερα στην κυρία Στ. Κομνηνού, καθώς χάρη στη γενναιοδωρία τους το φιλότεχνο κοινό της πόλης θα μπορέσει να απολαύσει από κοντά μέσα από αυτή την σημαντική δωρεά το έργο του Ν. Egon.
Να σημειωθεί πως η Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (4ος όροφος, Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας “Πανταζοπούλειος Λαϊκή Σχολή”, τηλ. 27210 22607), που σύντομα θα ανοίξει τις πόρτες της ανακαινισμένη, περιλαμβάνει περισσότερα από 540 έργα καταξιωμένων, κυρίως Ελλήνων ζωγράφων και γλυπτών, αλλά και ξένων. Η εν λόγω δωρεά δε, εμπλουτίζει τη συλλογή της, ενώ ενισχύει και συμβάλλει στις προσπάθειες για την πολιτιστική εκπαίδευση και αναβάθμιση τόσο των συμπολιτών όσο και των επισκεπτών της Καλαμάτας.
Λίγα λόγια για το ζωγράφο Νίκολας Ίγκον
Γεννήθηκε το 1921 από αριστοκρατική οικογένεια τσεχικής και ουγγρικής ρίζας στην Τσεχοσλοβακία. Μελέτησε την Ελληνική Μυθολογία, και στα 16 του έφυγε αναζητώντας την περιπέτεια, άλλαξε πολλές δουλειές στη νότια Γαλλία πριν πάει στο Λονδίνο, όπου κέρδισε και τα πρώτα του χρήματα, σχεδιάζοντας αφίσες για τον κινηματογράφο.
Το 1940 έγινε επίσημος σχεδιαστής της Τσεχικής Στρατιάς, ενώ το 1944 πήγε στη Βρετανική Αεροπορική Βάση της Μπάσρα στο Ιράκ. Το 1947 εξελέγη ως ο νεότερος Fellow of the Royal Society of Arts.
Η πρώτη φορά που ήρθε στην Ελλάδα ήταν το 1949 με σκοπό να κάνει μια σειρά ζωγραφικών έργων που θα ευαισθητοποιούσαν τη διεθνή κοινή γνώμη για τις δοκιμασίες της χώρας μας. Γνώρισε από κοντά τη Βασιλική Οικογένεια, έκανε πορτρέτα των μελών της και παρακολούθησε ως ειδικός παρατηρητής τις μάχες στο Βίτσι και στον Γράμμο. Όταν ο ζωγράφος γύρισε στη Βρετανία, πούλησε τα έργα του και τα έσοδα κατατέθηκαν υπέρ των Ελλήνων.
Τα χρόνια που ακολούθησαν καθιερώθηκε ως προσωπογράφος και έκανε πολλά πορτρέτα βασιλικών οικογενειών στη Μέση Ανατολή και όχι μόνο. Αργότερα, τη δεκαετία του ’70 στράφηκε στις υδατογραφίες με έμφαση στα τοπία. Το 1978 παντρεύτηκε τη Matti Ξυλά – Ίγκον, της οποίας η οικογένεια είχε παράδοση στη ναυτιλία και την ευεργεσία και δέθηκε ακόμα περισσότερο με την Ελλάδα, στην οποία εγκαταστάθηκε μόνιμα.
Το 2007 παρουσίασε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη με δείγματα από ολόκληρη τη ζωγραφική του πορεία. O Nicholas Egon έφυγε από τη ζωή τον Απρίλιο του 2017.